آخرین مطلب

?مرغ‌های ماشینی سرد و مولد بلغم است و برای افراد سرمائی مناسب نمی‌باشد

?گوشت مرغ:
گوشت مرغ دارای طبع گرم و تر می‌باشد.
?مرغ‌های ماشینی سرد و مولد بلغم است و برای افراد سرمائی مناسب نمی‌باشد.

? از نظر غذائی و قوت تغذیه‌ای گوشت مرغ محلی مغذی‌تر و مقوی‌تر است و گوشت مرغ ماشینی دارای کیفیت و غذائیت خوب نمی‌باشد بالاخص آن که در فضای بسته و خوراک‌های صنعتی که به این حیوانات می‌دهند، گوشت آن مورد تائید طب سنتی اسلامی نمی‌باشد.

?تزریق واکسن‌های دوره‌ای، خوراکی‌های تقویتی، آنتی‌بیوتیک‌ها و … معمولاٌ در پرورش این مرغ‌ها استفاده می‌گردد موجب عوارض جسمی در انسان می‌گردد.

?با یک استدلال بسیار ساده شما را به تفکر پیرامون ارزش غذائی و قوت تغذیه‌ای این مرغ‌های پرورشی فرا می‌خوانم.

شما عزیزان اگر بخواهید در یک محیط باز یک مرغ یا یک خروس محلی را به دام بیندازید تقریباً این عمل به علت چالاکی و آمادگی بدن مرغ و خروس محلی غیرممکن یا صعب است اما همه می‌دانیم برای به دام انداختن یک مرغ ماشینی و صنعتی یک کودک پنج ساله نیز کافی است، چون توان حرکتی، کنش و واکنش این مرغ‌های صنعتی بسیار ضعیف است، پس همان‌گونه که بارها عرض کردیم حسب قانون اثر متقابل بین آکل (خورنده) و مأکول (خورده شده) یقیناً می‌دانید اثرات جسمی و روحی این حیوان به ما منتقل می‌شود.
?بگو چه می‌خوری تا بگویم چه یا که هستی.

در روایات و احادیث مکرراً از مصرف گوشت مرغ نهی شده است و فرموده‌اند:
گوشت مرغ در میان پرندگان (بال‌دارها) بسان خوک در میان چهارپایان است.

بهتر است مصرف گوشت مرغ بالاخص برای افراد سرمائی کمتر و در صورت مصرف با مصلحات آن باشد.
بسیاری از کارشناسان بر این مطلب پافشاری و تأکید دارند که هرگز بال  مرغ‌های صنعتی را مصرف نکنید چون محل تزریق واکسن، هورمون و … و در نتیجه محل تجمع آن می‌باشد.

در صورتی که به مرغ‌های ماشینی جهت رشد سریع‌تر هورمون‌های خاصی تزریق می‌شود مصرف این مرغ‌ها برای بدن بسیار خطرناک و موجب به هم خوردگی تعادل هورمونی در انسان می‌گردد، بلوغ جنسی زود هنگام، رشد بیش از حد برخی از اندام مثل پستان‌ها در دختران نوجوان، رویش مو در صورت بانوان و بیماری هیرسوتیسم و برخی عوارض دیگر می‌تواند از جمله مشکلات مذکور باشد. متأسفانه مصرف گوشت مرغ صنعتی در کشور ما بسیار زیاد است.
?استاد طالقانی ?کانال طب سنتی اسلامی?
https://telegram.me/joinchat/CxTDLz7ynnglTDxy_3YM6A