آخرین مطلب

زالو درمانی های خودسرانه و مضراتش بر بدن

❌مصرف خودسرانه #زالو ممنوع

❇️زالو اندازی در #طب_ایرانی سابقه زیادی دارد اما در کشور به صورتی که باید به آن اهمیت داده نشده است، در صورتی که در تمامی دنیا از خواص طبی و درمانی آن به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند.

? زالو ها مانند شمشیر دو لبه هستند و همان طور که مقالات متعددی برای #خواص آن مطرح شده است علاوه بر آن نیز در خصوص #عوارض آن هم تحقیقات جدی انجام داده اند.

✅زالو یک داروست و باید مانند داروهای دیگر استفاده شود همان طور که می دانیم دارو را نباید #خودسرانه مصرف کرد و حتما مشورت پزشک در این خصوص الزامیست، زالو نیز همانند دارو از این قاعده مستثنا نیست.

?در این میان بسیاری از افراد #سودجو و #متخلف از این موضوع سوء استفاده کردند و بدون داشتن #تخصص اقدام به زالو اندازی می کنند، مردم بدانند با مراجعه به مراکز غیر معتبر نیز باید توقع هرگونه #اتفاق_جبران_ناپذیر را داشته باشند.

✅بیماران #اورژانسی که زمان برای سلامت آنها رکن اساسی را ایفا می کند گزینه های مناسبی برای انجام این کار نیستند به علاوه آن #کودکان و #سالمندان، افرادی که درگیر بیماری های #اختلالات_خونی هستند مانند #هموفیلی ها و #تالاسمی ها، زنان #باردار، بیمارانی که مبتلا به کم خونی هستند و افرادی که بدنشان مستعد #عفونت است و داروهای نقص ایمنی مصرف می کنند، نیز منع استفاده دارد.
✳️اخیرا اخباری در خصوص تاثیرگذاری زالو اندازی در بیماری های  #سکته_مغزی ،#ام_اس و #آلزایمر منتشر شده است، لازم به ذکر است مردم فریب #تبلیغات_دروغین را نخورند چرا که این موضوع به #ثبت_علمی نرسیده است و هیچگونه صحتی ندارد.
⬅️لینک مطلب کامل : http://itma.ir/post/540

?دکتر علیرضا عباسیان  (متخصص طب سنتی)

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

? @persianmedicine ?