?تاثیرمصرف بیسکوییت و کیک بر حافظه?

?نتایج تحقیقات پزشکی جدید نشان داده است که مصرف بیسکوییت? و کیک? ممکن است حافظه را به طور کامل از بین ببرد و افراد را در معرض خطر فراموشی مکرر قرار دهد.? دلیل آن، چربی های داخل کیک و بیسکوییت و غذاهای آماده است که از چربی های اشباع شده خطرناک تر هستند.

?یک تحقیق پزشکی جدید با نظارت پژوهشگرانی از دانشگاه کالیفرنیا از نتایج جدید و بسیار خطرناکی پرده برداشت؛ مصرف بیسکوییت و کیک ممکن است موجب از دست دادن کامل حافظه شوند و افراد را در هر سنی با فراموشی مکرر روبرو کنند. ?

◀️پژوهشگران تاکید می کنند که دلیل این مضرات، چربی های داخل کیک? و بیسکوییت ?و غذاهای آماده? است. این چربی ها برای بهتر کردن طعم? و ماندگاری بیشتر مواد خوراکی اضافه می شوند اما از چربی های اشباع شده که خطر ابتلاع به بیماری های قلبی را افزایش می دهند، خطرناکتر هستند. ?

?به گفته این پژوهشگران، این چربی ها که به نام چربی های ترانس معروفند، گاهی روغن های نیمه جامد نیز نامیده می شوند.

مشاهده شده افرادی که سالم هستند پس از مصرف مقادیر زیادی غذاهای حاوی چربی های ترانس و به ویژه کیک و بیسکوییت، دچار ضعف حافظه شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نتایج این مطالعه در پایگاه اینترنتی دیلی میل منتشر شده و ۱۰۰۰ مرد سالم با سن کمتر از ۴۵ سال در آن بررسی شده اند.