آخرین مطلب

کبد چرب را نگاهی به طب سنتی چگونه برطرف کنیم

۱= خوردن پودر گیاه آویشن و یا عرق آن بلغم را دور می کند ( در داخل دوغ – ماست – خورشت – آبگوشت ) و در سوزاندن چربی موثر است .
۲= بادمجان در غیر فصل آن موجب بسته شدن کبد میشود و بایستی در فصل آن با کشک مصرف شود .
۳= پسته کوهی مقوی کبد است و در باز کردن منافذ ورودی و خروجی کبد نقش بسزائی دارد ( حداکثر روزی ۷ دانه ) .
تخم و سبزی ریحان ( سبزی امام علی ع ) در فعالسازی کبد موثر است و زیاد خوردن نفخ معده دارد .
۴= سرکه تره در بازکردن کبد موثر است . ( حداکثر یک قاشق غذا خوری بعد از غذا )
۵= خوردن سبزی شاهی باز کننده منافذ جگر است ( در بین غذا مصرف شود – امام صادق علیه السلام اگر در سر سفره ای سبزی نبود منتظر تهیه سبزی می شدند . آیا ما نبایستی به سبزی به عنوان غذای ردیف اول فکر و برنامه ریزی در سفره کنیم ) البته توجه شود که سبزی شاهی ذاتا” تند است و برای گرم مزاج مصرف زیاد آن باعث افزایش اسید معده و سوزش فم المعده را در پی دارد  .
۶= خوردن سبزی جعفری تقویت کننده کبد است .
۷= مصرف عرق چهار سرد ( کاسنی – شاهتره – بید – نیلوفر ) در حد متعارف و نه زیاده روی ، بلکه روزی سه وعده و هرکدام فقط یک قاشق با با قاشق عسل کوهستان در یک لیوان آب ولرم ( حدکثر ۳۵ درجه ) مخلوط کرده و با میل مصرف شود اسراف در مصرف عرق چهارسرد باعث قولنج آلت تناسلی و سردشدن بدن در آمیزش جنسی و عدم رغبت به مجامعت میشود . این چهار عرق برای غرغره آفت دهان و یا استحمام در حمام برای کسی که کهیر پی در پی دارد بسیار مفید و تاثیر گذار است .
۸= غوره و آبغوره غیر کارخانه ای روزی یک قاشق غذا خوری بعد از غذا مقوی کبد است . اسراف در زیاده روی ممنوع چون بلغم تشدید میشود .
۹= مصرف بادام شیرین ایرانی تقویت کننده کبد و دافع بلغم است بایستی حداکثر ۷ دانه خورده شود زیاده روی باعث طاسی سر میشود .
۱۰= تذکر مهم عرقیجات گیاهی بایستی بعد از یک دوره مصرفی مثلا” ۱۴ یا ۲۱ یا ۴۰ روز به مدت ۷۳ و یا  روز استراحت کرده و مصرف نشود که اثر درمانی زایل نشود .
۱۱= تذکر مهم : یک انسان ممکن است ۴ خلط را با درصدهای مختلف داشته باشد یعنی خلط های مرکب .پس اولویت درمان برای کبد فعلا” خلط غالب است .
۱۲= طالبی و خربزه بازکننده منافذ کبد هستند و اسراف در خوردن باعث نفخ شکم میشود .
۱۳= زردک خلط بلغم را دفع می کند و آب آن و پخته آن در سلف سرویس غذا با آلو بخارا بسیار موثر است .
۱۴= سیب شیرین درختی را صبح هنگام ناشتا یک لیوان آبش میل شود که بسیار برای بیماری کبد مفید است و امام صادق ع از سیب بعنوان شفای هفتاد گانه یاد فرموده اند .در محل کار بجای قند و شیرینی از آن مصرف کنید .
۱۵= عرق و یا گیاه اسطوخدوس ( هندی ) برای ایجاد تعادل در سر (هیئت رئیسه بدن ) و جلوگیری از سکته مغزی و قلبی و دفع بلغم مزمن و ایجاد توانائی در رفع استرسی ها خیلی موثر است و برای دفع بیماری مزمن کبد با مغز همراهی می کند .پس هر روز دو لیوان با اندکی عسل میل شود و حتما” عرق بهار نارنج و بادرنجبویه افزوده شود تا خواب و اعصاب شما آرام شده و نزله دو طرف سر تان به سمت بهبودی برود .
۱۶= در قرآن مجید دو جا اشاره به شفاشده است
الف : قرآن مجید
ب : عسل
پس در مصرف عسل با نیت درمان و نه غذا حرف اول را برای سالمسازی اکو سیستم بدن بزنید
عسل به ترتیب ( کوهستان – جنگل – دشت ) مفید است و شما همیشه عسل را از یک منطقه نخرید زیرا هر مناطق خواص مغناطیسی خود را دارد .
بهترین غذا را شیر – آب – عسل – افشره میوه ها و گیاهان میشناسیم …….. درمان واقعی یعنی این کلیدها .
حالا عسل را روزی سه قاشق در سه نوبت در آب ولرم ( جوش و سرد ممنوع ) در یک لیوان مصرف کنید .( عسل با نان بعنوان تغذیه بوده و بالعکس عسلاب بعنوان داروی تاثیر گذار فوری است ) .
عسل خلطهای بدن را از مزمن به سمت تعادل می برد یعنی شفای مطلق به شرطی که شک نکنید و الا این عسل برای شما شفا ندارد .
۱۷= خوردن ۲ گرم فلفل در گرم کردن کبد و آب کردن چربی نقش بسزائی دارد .
۱۸= مصرف یک مثقال پودر خردل در آش ها و سالاد مفید است ( سالاد سس کارخانه ای این غذای غربی و کشنده کبد ممنوع ) .
۱۹ = مصرف انگور و شیره آن ( شربت سر سفره قدیمی ها ) شفادهنده انواع بیماریهای کبد است .
۲۰= پیاز خوردن خام و در غذا درمان کننده عفونتهای چشمی ( سیاه زخم و مروارید در دوران پیری ) و بازکننده منافذ بسته کبد چرب است .
۲۱= زردچوبه باز کننده منافذ کبد است و زیاد خوردن برای فشار خون و قلب ضرر دارد و ایکاش رب گوجه را حذف کنیم و در کنار ادویه قدیمی فعالتر عمل کنیم .
۲۲= چائی بطور مطلق قطع شود و از فرمول دمنوشهای گیاهی  بهره گرفته شود و چای زنجبیل با دو گرم دم کرده آن برای کبد عالیست و لیکن خانمهای نبایستی زیاد بخورند  زیرا که قاعدگی را باز می کند واز طرفی عادت ماهانه را تنظیم می کند و خشکی در حفره بینی بوجود می آورد .
۲۳= کبوتر و گنجشک در گرم کردن کبد و بدن بلغمی نقش بشزائی دارند ( خاصه کبوتر سر چاهی ) ذبح شرعی آن ضروریست و الا خاصیتی ندارد و گوشت آن حرام میگردد .
۲۴=عسل زرشک و مربای بالنگ کاهنده موثر در چربی کبد است
۲۵= افشره آب لیمو- انار شیرین ( رب آن آری – گوجه فرنگی هرگز ) – پرتقال در سالمسازی کبد ( کبد درمانی ) عالیست ( کارخانه آب میوه ممنوع ) .
۲۶= خوردن اندکی مغز خیار با نمک دریا برای کبد چرب خوبست .
۲۷= غذای های فریزری و فست فود و آب یخ و رستورانی و بستنی و گوشت گاو و گوساله و قارچ و روغن نباتی و آبگوشت تولید کننده کبد چرب با گریدهای بالا هستند .
۲۸= سبزی شوید حتما” روزانه مصرف شود و اسراف در خوردن آن به پیه چشم آسیب می رساند . در وبلاگ درباره سبزی جات مفصل مطلب آموزشی ارائه شده است .
۲۹= چربی کبد بایستی با چراغ کوره ای الهی یعنی خوردن غلات سوخته شود حتما” نبایستی با خورشت میل شود ( غذای غیر کنسروی لوبیا چیتی – لوبیا قرمز و.. ) .
۳۰= غذاهای مضر کبد چرب عبارتند از ( سرخ کردنی با روغن نباتی و غفلت از خواص روغن زیتون ، کنجد ، زرد و گرد– غذاهای پرچرب و پر حجم – سیر و پیاز غیر متعارف در غذاها – شکلات – بیسکویت کارمندی – پفک و تنقلات با فرهنگ غربی – شیرینی غیر منزل – نمک و نمک– رب گوجه و گوجه فرنگی – سیب زمینی با آب پخته – اسراف در مصرف ترشی جات – پنیر و ماست کارخانه ای و… ) – ماکارونی – فست فودها – غذای رستورانی –
۳۱= غذاهای مفید برای کبد چرب عبارتند از ( آلو و آلو و آلو – نان و پنیر با گردو در شب هنگام توصیه طبی امام صادق علیه السلام – سکنجبین سازی عسل با آب گرم و خوردن یک دوره ۶ ماهه با فاصله درمانی – تمرهندی – مویز و کشمش غیر تیزاب و مصرف ناشتا و تنقلات در زنگ تفریح – زرشک – شاتوت شرابی – آب در حد متعارف فقط تا ۸ لیوان و آب درمانی به روش غربی مطلقا” ممنوع – اول و آخر غذا نیم گرم نمک و با نصف قاشق چای سرکه سیب خانگی – ماست با پودر زنیان – با شکم پر و خالی مجامعت مطلقا” ممنوع – شکم را یک سوم غذا و سبزی پر کنیم – شکم یک سوم آب – شکم یک سوم هوا ( غافلیم ) – صبحانه و شام صدر صد میل شود و شام نخوردن باعث چرب شدن کبد میشود – انواع کلم ها – کاهو با سکنجبین و در غیر فصل آن برای سالاد ممنوع – روغن زیتون – سیب زمینی کبابی روی داش و زغال – شربت خاکشیر روزی دولیوان – نان سنگک آری و بربری ممنوع – نان جو – برگ زرد آلو و انجیر معروف به آب برگه با آب ولرم عالیست – شیر سویا محلی – ورزش خیلی خیلی و یا راه رفتن تند که عرق و بوی آن شما را کلافه کند – برگ هلو و گلابی و انجیر – آب کرفس ( غذای انبیا ) –
۳۲= چرا کبد شما چرب شده است : ایستاده آب خوردن در شب باعث چرب شدن کبد است – آب خوری زیاد بالاخص در وسط غذا با غذای چرب – مجامعت با شکم پر – مصرف غذای پر کالری – پشت میز نشینی – غم و استرس و عصبانیت و بیقراری و ترس – نوشابه گازدار رنگی کارخانه ای – تحرک نداشتن – استراحت فوری بعد از غذا تخریب سلولهای کبدی در اثر آمیزشهای ناسازگار – خامه – زبان – مغز – جگر – ماست با آبلیمو – پر خوری – قند و شکر – ادویه جات تند با زیاده روی در مجامعت – تند خوردن – مصرف کرتونها – آسپیرین – داروهای ضد تشنج – خستگی فراوان در سمت راست بدن – عادت به غذای فرهنگ غربی و عدم رعایت غذاخوری در شرع مقدس کاهش وزن سریع با تجویز دکترهای غیر متعهد با کاهوخوری و استخر درمانی با آب سرد یعنی لاغر کردن با روش غربی ها – بیماری نقرس ( اوره ) – چاقی زیاد – بد خوابی – عفونتهای ادراری – مصرف قرص و شربت های شهوت زا و یا قطره های تنگ کننده مجاری رحم – خالکوبی و تاتو گذاری – آب آوردن شکم در اشتهای سگی ( براثر فعال شدن بلغم و عدم درمان بلغم ) – زندگی شهری و کارمندی و عدم همراهی لقمه قاضی خانگی باخود – صحبت در بین غذا و ایستاده و راه رفتن با غذا خوردن – مصرف ویتامینهای سرخود – عدم رعایت غسل و بهداشت تناسلی – یبوست پی درپی حتی هر چند ماه یکبارالکلی و سیگاری شدن – دلسترهای غربی و آدامسهای الکلی – قهوه خوردی پی در پی – نجویدن غذا – کبودی بدن – لک گرفتن بدن – اگزمای پوستی – استعمال اسپری های عطرخارجی با فرمولهای ناشناخته – اسپری برای نعوظ تهیه شده در آنسوی مرزها – صفراوی شدن بدن – نوشیدنی های سرد و یخ به هنگام گرم بودن بدن – فراموش کردن روغن زیتون در سالاد و غذا – اختلافات محل کار و محله – بدبینی ها – اغتشاش در روده های بزرگ و کوچک با افکار منفی
۳۳= علائم صفراوی شدن بدن ( احساس سوزن سوزن شدن بدن – دهان و بزاق تلخ وزرد رنگ – ادرار پی در پی زرد و به سمت خاکستری – تشنگی زیاد – اشتهای کم کم – دل بهم خوردن – زبان زبر و خشک – استفراغ زرد رنگ – خواب های آتشی با زرد رنگ – خشکی داخل بینی و ترکیدگی – لذت از سرما و… شاید یک نفر چند مصداق داشته باشد وحی منزل نیست ) .
( میل به خواب – کم شدن هوش و حافظه –L34= علائم بلغمی شدن بدن  سفید ی پوست – سردی بدن بالاخص به سمت سوداوی شدن – دیر هضم شدن غذا – آروغ ترش – فعال شدن بزاق دهان – ناتوانی جنسی – مایع شور دهان – سفید شدن ادرار – درد گرفتن پشت سر و… شاید یک نفر چند مصداق داشته باشد وحی منزل نیست ) .
۳۵= نوره درمانی بایستی در جامعه ایرانی برای باز کردن منافذ پوستی پر چرب در زیر بغل و اطراف تناسلی احیاشود تا آرسینک در بدن وارد شده و سموم را دفع نماید آری شیوه ائمه هر ۱۵ روز یکبار بوده است اگر حساسیت پوستی دارید بعد از نوره و خشک کردن بدن روغن بنفشه بمالید .
۳۶= برای دفع عفونت در مجاری ادرار و حذف تدریجی ذرات میکروسپی و رفع گرفتگی عروق مجاری تناسلی بایستی گیاهان خارخاسک و خارشتر و بابا آدم و کاکل ذرت و دم گیلاس و بنسر را با هم مخلوط و دمکرده و صاف کرده و روزی دو نوبت با اندکی عسل میل شود
۳۷ حنا مالی در دفع تمام عفونتها از کف پا نقش بسزائی دارد