آخرین مطلب

تبخال درمانی بر مبنای طب سنتی

🌹🌹🌹تب‎خال چیست؟
تب‎خال‌ها اغلب تاول‌هایی بر سطح پوست هستند که شکل ظاهری آن‌ها مانند زخم و تاول‌های کوچک و به هم چسبیده است که به علل گوناگون که در ادامه به آ‌ن‌ها می‌پردازیم به‌وجود می‌آیند. تب‎خال‌های ظاهر شده بر روی پوست معمولا بعد از یک مدت ۲ الی ۳ هفته‌ه‎ای درمان پیدا کرده و هیچ اثری بر روی پوست از خود به جای نمی‌‎گذارند.

همان‌طور که گفته شد، ممکن است تبخال در هر نقطه از بدن ایجاد شود. همه تبخال‌هایی که در نقاط مختلف بدن ما به وجود می‌آیند، ریشه در ویروس دارند. ویروس “هرپس سیمپلکس” در زمان ورود به بدن تبخال ایجاد می‌کند و بیشتر در نقاطی این کار را انجام می‌دهد که مرطوب و مخاطی هستند، نقاطی مثل دهان، روی لب و اعضای تناسلی. لب‌های ما هم به دلیل مرطوب بودن‌شان مکان خیلی خوبی برای رشد ویروس هرپس هستند. هرپس نوع یک، در دهان ما تبخال می‌سازد، یک عارضه پوستی غیرخطرناک ولی آزار دهنده که معمولا در کم‌تر از دو هفته از بین می‌رود. دو هفته‌ای که باید در طول آن بیشتر از وسایلی که استفاده می‌‎کنیم، غذاهایی که می‌خوریم و افرادی که با آن‌ها روبوسی می‌کنیم، مراقبت کنیم.
⇦•تبخال را با سیر درمان کنید
🔘✍️یک حبه سیر را له کنید پنبه را به آب آن بزنید و به تبخال بمالید
استفاده از این نسخه برای درد و عفونت گوش نیز مفید است.
🍃 – دو تا سه عدد سیب را قطعه قطعه کنید و در یک لیتر آب سرد بخیسانید سپس ۱۵ دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذا ۲ فنجان بنوشید.

@mi_sali

///////////////////////

هرگز وقتی تبخال دارید، خرما نخورید !❌

تبخال ویروسی ست و قند خرما باعث تکثیر ویروس تبخال در بدن میشود؛ خرما قند خون را بالا میبرد و ویروس‌ تبخال دررشد خود قند موجود در خرما را استفاده میکند.

بهترین گزینه برای درمان تبخال خوردن سیب قرمز است.

@sinohehsamdaliri