آخرین مطلب

انواع ورزش بر مبنای طب سنتی

🔴 انواع ورزش‌ها

♻️ ورزش‌ها دو نوعند:

۱_ #ورزش_عامه‌: ورزشی که همه‌ی‌ اعضای بدن را درگیر می‌کند و اثر ورزش به همه اعضا می‌رسد. مثل پیاده‌روی، دویدن، کشتی‌گیری و اسب‌دوانی.

۲_ #ورزش‌_خاصه در هر عضو: ورزشی که در آن هر عضو از اعضای بدن یا هر قوه از قوای بدن، ورزش مخصوص به خود را دارد و هرچه آن ورزش بیشتر باشد آن عضو قوی‌تر می‌گردد.

🔹۱_ورزش قوه‌ی حافظه: حفظ کردن شعر یا آیه قرآن، حل جدول و تمرین تندخوانی.

🔹۲_ورزش قوه‌ی‌ تفکر و تخیل: درگیری فکر و خیال با مسائل فکری و استدلالی.

🔹۳_ورزش سینه: آواز خواندن و قرائت مفید، که باعث پاکسازی مغز از فضولات نیز می‌شود. از صدای پایین شروع شده و به‌ تدریج اوج بگیرد تا به ریه آسیب نرسد.

🔹۴_ورزش گوش: شنیدن نغمه‌های لذت بخش، شنیدن صدای حرف‌زدن معشوق.

🔹۵_ورزش چشم: هر چند وقت یکبار خط‌های ریز را ببیند(لنز چشم کوچک و بزرگ شود)، نگاه به اشیا و مناظر زیبا

🔹۶_ورزش دست: کشیدن کمان‌های سخت، برداشتن سنگ‌های سنگین، بازی‌چوگان.

🔹۷_ورزش پا: پیاده‌روی، دویدن، پاکوبیدن

🔹#اسب‌سواری، که ورزش همه اعضای بدن است، برای ناقحین بسیار مناسب است، زیرا باقیمانده‌ اخلاط را دفع می‌کند.

🔹مسابقه‌ی‌ اسب‌سواری و #چوگان ورزشی برای بدن و نفس است بخاطر فرح و فزع قلب از پیروزی یا باخت.

🔹ورزش #قایق‌سواری، بدلیل تحرک قایق به بالا و پایین، اخلاط بالا و پایین و تنظیم می‌شوند و با قی‌کردن، که در قایق‌سواری ممکن است رخ دهد، معده #پاکسازی می‌شود.

🔹#ماساژ، می‌تواند جایگزین ورزش‌های خاص شود.

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir

🇮🇷فواید عرق کردن در ورزش را بدانید

✨دفع سموم از بدن
💫دشمن سنگ کلیه
✨کمک به بهبودی زخم ها
💫مفید برای مغز
✨بهبود‌ درد های عضلانی
💫رهایی از شر جوش های زائد

@soroshesalamati

//////////////////////////////

🔆💠🔅💠﷽💠🔅

🔴 سوال: چه مدت پس از ورزش اجازه داریم آب بنوشیم ؟

✍️ این سوال بسیاری از #ورزشکاران است که تصمیم دارند نکات طب سنتی و #سبکزندگیسالم را رعایت کنند،

آن‌ها دوست دارند بدانند که چه مدت پس از پایان ورزش می‌توانند بدون اینکه خطری سلامتشان را #تهدید کند آب بنوشند!

به این دسته از عزیزان باید گفت: زمانی که شرایط جسمی به #حالت_طبیعی و استراحت بازگشت و تپش قلب، حرارت بدن، تعریق و سایر علائم ناشی از تحرک و ورزش به حالت اولیه رسید مجازند به #تدریج آب بنوشند،

❗️در غیر این صورت دچار #تجمع_چربی در شکم و پهلوها شده

و همانگونه که بارها شاهد بودیم متاسفانه قلب، به شدت دچار #کاهشحرارتطبیعی شده، موجب آسیب به آن و تجمع چربی، یا حتی #ایست_قلبی خواهد شد.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

////////////////////////////////////////////////////

🔴ضرورت #ورزش

♻️ غذایی که می‌خوریم پس از تبدیل به اخلاط چهارگانه در #کبد، بخشی از آن جذب بدن و تبدیل به عضو می‌شود، بخش دیگر که پسماند و فضولات آن است، اگر در بدن بماند آسیب می‌رساند

🔹 پسماندها یا بدن را #گرم می‌کنند و سوء مزاج گرم مادی پدید می‌آورند که گاهی بواسطه‌ ایجاد عفونت، امراضی چون تب ایجاد می‌کنند؛ گاهی هم باعث #سرد شدن بدن و سوء مزاج سرد مادی می‌شوند. با از بین رفتن حرارت غریزی، بدن رو به سردی می‌رود.

🔹 انباشت فضولات در بدن، باعث ایجاد سد و گرفتگی در اعضا و ایجاد ثقل و سنگینی در بدن می‌شود که زمینه بروز بسیاری از بیماری‌هاست.

🔹 برای جلوگیری از بروز بیماری‌ها، فضولات و پسماندها چه‌ از راه طبیعی و چه غیرطبیعی باید از بدن خارج شوند. بخش زیادی از این فضولات از طریق ادرار، مدفوع، عرق، منی، خون‌حیض و … از بدن خارج می‌شوند.

🔹 گاهی برای خروج فضولات از داروهای مستفرغ (استفراغ‌آورها)، منضج (داروهایی که خلط را پخته و آماده دفع می‌کند) و مسهل (اسهال‌آور) استفاده می‌شود.

🔹 استفاده از دارو برای دفع فضولات، جز هنگام ضرورت، برای بدن ضرر دارد و طبق نظر حکما، دارو همچون صابون (لباس را تمیز ولی عمر لباس را می‌کاهد) عوارض دارد و با مصرف این داروها، اخلاط مفید بدن هم خارج می‌شوند.

🔹 لذا بهترین راه دفع فضولات بدن، که سبب دفع اخلاط مفید نیز نمی‌شود، ورزش و حرکت بدنی (ریاضت) است که فضولات را از طریق عرق، از بدن خارج می‌کند. چنانچه «ابن سینا» مهمترین تدبیر حفظ‌الصحه (حفظ سلامتی) را «ریاضت» می‌داند.
https://eitaa.com/Yuzarsif313Hakim

//////////////////////////////////////////////////

🤺🤾‍♀🤸‍♀بعد از ورزش بی‌حال می‌شوید

✔️در صورتی که اهل ورزش هستید، رساندن سوخت مناسب به بدن‌تان، ضروری است. اگر گاهی اوقات به نظر می‌رسد که انجام یک تمرین برای‌تان سخت‌تر می‌شود، مقصر ممکن است برنامه‌ غذایی پر از قندتان باشد.

✔️زمانی که قند خون‌تان را با خوردن میان وعده‌های سرشار از قند بالا می‌برید، ناگهان انرژی‌تان افزایش می‌یابد، اما این انرژی دوام زیای نخواهد داشت، زیرا انرژی کاذب است به این دلیل که بدن‌تان بلافاصله آن را می‌سوزاند؛ و سطح انرژی شما به سطح پایین‌تر از قبل از مصرف مواد قندی خواهد رسید. این امر باعث بی‌حالی کامل درست بعد از ورزش می‌شود
🍃🍂 👈

‎‌‌‎‌ ‎‌🌺🍃 @teeb3s
🏖 @teb3slami
🩸🩺 @nokate_pezeshki