آخرین مطلب

فعالیت جنسی سالم: ورزش و پاکسازی

🟢فعالیت جنسی سالم: ورزش و پاکسازی🟢

🔹حداقل ۳۰-۴۰ روز قبل از اقدام به بارداری، باید پاکسازی بدن انجام شود. روش های مختلفی برای پاکسازی وجود دارد؛ ورزش، استفاده از ملین ها، مسهل ها، فصد، حجامت و زالو که دو حیطه در سته ضروریه را در بر می گیرد: ورزش و حرکات بدنی و احتباس و استفراغ.

🔹افرادی که ورزش می کنند پاکسازی بدنشان به خوبی انجام می شود، خونرسانی به اعضا و بدن (بیضه ها، تخمدان و رحم) خیلی بهتر انجام می شود. بنابراین لذت بالاتر در عمل جنسی و احتمال بیشتر باروری حادث می شود. باید به این نکته نیز توجه شود که زیاده روی در انجام ورزش، میل جنسی و احتمال باروری را کاهش می دهد که شامل ورزش های حرفه ای و قهرمانی می شود.

🔹افرادی که از داروهای بدنسازی استفاده می کنند، معمولا دچار اختلال در عملکرد جنسی و باروری می شوند. همچنین افرادی که از داروهای هورمونی استفاده می کنند، چراکه این داروها با مهار کردن هورمون های محرک هورمون های جنسی در مغز، باعث ناباروری و ایجاد اشکالاتی در اندام های تناسلی می شوند. بنابراین ورزش متعادل و متناسب با مزاج توصیه می شود.

🔹شخصی که ورزش نمی کند تجمع مواد زاید در بدن اتفاق می افتد، همین طور افت خونرسانی به اعضا مختلف بدن به خصوص اعضای تناسلی را داریم، در نتیجه میل و عملکرد جنسی کاهش می یابد. چنانچه ورزش به صورت بیش از حد و به حالت قهرمانی و حرفه ای انجام شود، انرژی برای فرد باقی نمی ماند.

🔹در الویت بندی، بدن الویت را به سلامت شخص و ماهیچه ها می دهد تا مسائل جنسی. همچنین توصیه شده که در روزی که ورزش یا فعالیت بدنی سنگین انجام شده بهتر است فعالیت جنسی صورت نگیرد تا به بدن فشار وارد نیاید. بهتر است فاصله زمانی بین فعالیت جنسی و ورزش سنگین ۱۲تا ۲۴ ساعت باشد (بسته به آن ورزش و شدت آن).

🔹ورزش سنگین یا فعالیت بدنی زیاد می تواند دلیلی برای ناباروری باشد. برای بارور شدن این افراد بایستی ورزش خود را متعادل کنند تا بدن بتواند انرژی خود را ذخیره کند و بتواند به مسائل جنسی نیز بپردازد و همین طور کیفیت اسپرم و تخمک خود را نیز ارتقا بخشد.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari