آخرین مطلب

حجامت و افزایش ایمنی برای بدن آدمی با نگاهی به طب سنتی چیست

حجامت و افزایش سیستم ایمنی بدن

 حجامت باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. با انجام حجامت، حجم گلبول قرمز در بدن کاهش می یابد و خون در رگ های تنگ نیز با سرعت بیشتری حرکت می کند، بنابراین اکسیژن رسانی بهبود می یابد و سیستم ایمنی تنظیم می شود.

 دکتر حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران گفت: در منابع طب سنتی، حجامت به عنوان یکی از ارکان درمان و روش صددرصد علمی و مورد تایید پیامبر (ص) و ائمه و پزشکان امروزی قرار گرفته است، همچنین مراکز پزشکی در سراسر دنیا تحقیقاتی در زمینه علمی بودن حجامت انجام دادند.

 وی در ادامه افزود: باتوجه به وسعت فوایدی که برای حجامت ذکر می شود، مدافعان حجامت ادعا می کنند که حجامت، جهت درمان طیف گسترده ای از بیماری های مختلف است و حتی اثر در پیشگیری از بیماری ها دارد.

 این متخصص طب سنتی تصریح کرد: حجامت برای پیشگیری و بهبود بیماری هایی شامل: چربی بالای خون، دردهای عضلانی، کمردرد، سردردهای عصبی و میگرنی، بیماری های پوستی مانند آکنه، پسوریازیس، جوش صورت، حساسیت های دارویی، غذایی و فصلی، کاهش درد های قاعدگی در زنان و برخی بیماری های عفونی، هورمونی و غدد موثر است.

 اکبری با اشاره به اینکه با وجود دقت فراوان در شرایط انجام حجامت توسط متخصصان، در صورت انجام حجامت توسط غیر متخصص در طب سنتی، امکان بروز عوارض مختلفی است مانند: انتقال بیماری های عفونی مثل ایدز و هپاتیت. در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، ایجاد یا تشدید کم خونی. در صورت ایجاد خراش های پوستی بیش از حد مجاز، اثر زخم در روی بدن. در صورت ایجاد شکاف های خطی توسط تیغ، افزایش ریسک بروز لخته های خونی (سکته های مغزی در پی حجامت بدن). به همین دلیل توصیه می شود که بیمار بعد از انجام حجامت به مدت نیم ساعت فعالیت بدنی انجام دهد تا احتمال بروز لخته کاهش یابد.

 وی در ادامه خاطر نشان کرد: حجامت برای افراد کم خون، کسانی که افسردگی شدید دارند، زنان در مدت ایام عادت ماهانه، افراد دارای کمبود پلاکت خون و افراد دارای فشار خون مقطعی هستند، توصیه نمی شود.

این متخصص در پایان با بیان اینکه قبل از حجامت باید روش تغذیه اصلاح شود، گفت: با فرض اینکه در طب سنتی هدف از حجامت خروج خون از بدن می باشد و در اهدای خون نیز همین کار انجام می شود، برخی اهدای خون را به عنوان جایگزینی مدرن و مفید برای حجامت می دانند.

http://www.drakbary.com/ShowNews.aspx?NewsID=345سایت دکتر حسن اکبری 

توضیحات حقیر آمادگی قبل از حجامت :

قبل از حجامت فصل بهار یک هفته صبحها چهارقاشق بزرگ شربت سکنگبین در یک لیوان آب ولرم ریخته و نصف قاشق چایخوری بارهنگ افزوده و ناشتا و ناشتا میل شود .

قبل از غذای ظهر یک پیاله آش جو میل شود .

باز ناشتا بعد از سکنگبین ٬٬ یک قاشق غذاخوری خاکشیر شسته شده را در نصف لیوان گلاب ریخته و بقیه اش آب میل شود.

سعی شود ادویه جات حدود ۵ گرم فقط در تغذیه استفاده شود .

بعد از غذا آب برگه بدون تیزاب میل شود این روشها بنام متضج و مسهل قبل از حجامت نوروزی است