آخرین مطلب

بادکش از منظر طب سنتی برای درمان چگونه است

بادکش

 [*] امروزه بیماری های مختلف و فراوانی وجود دارد که مردم به خاطر آن به پزشک مراجعه می کنند و برای درمانش از دارو و قرص های شیمیایی استفاده می کنند. اما آیا این دارو ها عوارض جانبی ندارند ؟ آیا راه حل دیگری جز داروهای شیمیایی وجود دارد؟ در این پست به شما دستگاه بادکش و فواید استفاده از آن را توضیح می دهیم.

 [*] کاربرد درمانى و مکانیسم تأثیر بادکش :

 [*] بادکش گذارى با مکانیسم ھاى متعددى باعث رفع دردھا و درمان بیماریهای مختلف مى شود که در زیر به تعدادى از این مکانیسم ھا اشاره مى شود:

 [*] ١. یکى از علل درد و خستگى در قسمت ھاى مختلف بدن تجمع بعضى

 [*] مواد نظیر اسید لاکتیک و سایر مواد زایدسلولى در مویرگ ھاى سطحى بدن است که معمولا با اختلال در خون رسانى موضعى ھمراه است. 

 [*] بادکش باایجاد خلاء باعث انبساط عروق سطحى، تجمع خون در موضع و افزایش خون رسانى موضعى مى شود. درنتیجه اکسیژن و غذاى بیشترى به سلول ھا رسیده، درد و خستگى رفع مى شود.

 [*] ٢ . افزایش خون رسانى موضعى با فراخوانى سلول ھاى دفاعى و فاکتورھاى ضد التھاب خونى به موضع، باعث تسریع ترمیم آسیب ھاى بافتى و عفونتھاى موضعى مى شود. مثلا با بادکش کردن اطراف زخم ھاى بسترمى توان به ترمیم و بھبود این زخم ھا کمک شایانى کرد.

 [*] ٣. بادکش با ایجاد خلاء در تخلیه ى سموم و عفونت ھاى موضعى، مثلا در گزیدگى با مار و عقرب کمک کننده است.

 [*] ۴. بادکش با ایجاد فشار منفى باعث انبساط عضلانى شده و در رفع اسپاسم عضلانى که علت بسیارى ازدردھاى موضعى است، کمک کننده مى باشد.

 [*] ۵. بادکش با تحریک روده ھا و دستگاه گوارش در درمان برخى از بیمارى ھاى گوارشى، نظیر زخم معده، تنبلى روده و یبوست کمک کننده است.

 [*] ۶. بادکش متناوب با جذب خون به عضلات در رفع لاغرى ھاى موضعى و افزایش بافت ماھیچه اى موضع مؤثراست.

 [*] ٧. اگر علت چاقى تجمع موضعى چربى باشد، بادکش گرم در سوزاندن چربى ھاى موضعى مؤثر است(بامکانیسم فراخوان خون به ناحیه ى پرچربى

 [*] ۸- از فشار منفى ایجاد شده توسط بادکش مى توان در کنترل و تنظیم بعضى از خونریزى ھا در بدن بھره گرفت؛

 [*] مثلا در ھایپر منوره (قاعدگى با خونریزى شدید) مى توان زیر سینه ھا را بادکش کرد. با این عمل فشار خون ازاندام تحتانى به سمت اندام فوقانى متوجه شده و از شدت خونریزى کاسته مى شود یا در خونریزى کم

 [*] ھایپومنوره) با بادکش کردن ران ھا و ساق پاھا مى توان فشار خون را از قسمت ھاى فوقانى به سمت اندام تحتانىمتوجه ساخته و میزان خونریزى را افزایش داد.

 [*] یا در خون دماغ شدید با بادکش کردن اطراف ناف (در طرف خونریزى) فشار خون به قسمت ھاى تحتانى منتقل شده و خون دماغ کم کم قطع مى شود.

 [*] ٩. تعدادى از دردھاى عضلانى بر اثر درگیر شدن اعصاب حسى بین ما