آخرین مطلب

اسهال صفراوی یا اسهال گرم و خشک و راهکارهای طب سنتی

💊💊💊
اسهال صفراوی ؛ علائم ، پیشگیری و درمان

بروز اسهال به دلیل غلبه صفرا در فصل تابستان

اسهال صفراوی نوعی از اسهال است که بیشتر در فصل تابستان افراد به آن دچار می شوند! و اغلب همراه با احساس حرارت از درون و شاید در برخی همراه با تب باشد! در این پست به بررسی علائم و درمان این بیماری پرداخته‌ایم.

علائم اسهال صفراوی

از عوارض غلبه صفرا در فصل تابستان می توان به بروز اسهال اشاره کرد! معمولا در کسانی که به این نوع اسهال دچار می شوند، علائمی مانند احساس حرارت از درون، تشنگی، مدفوع آبکی و زرد رنگ و در برخی موارد تب مشاهده می شود.

پیشگیری و درمان

برای پیشگیری و درمان این عارضه بهتر است از مصرف بیش از حد خوراکی های با مزاج گرم! و نیز مصرف زیاد میوه در افراد با غلبه صفرا پرهیز شود.

برای بهبود اوضاع بیمار، مصرف خوراکی های فرونشاننده حرارت مانند خرفه، آبلیمو و آبغوره، پاچه گوسفند با سماق، عدسی با آبغوره، شربت های ترش مزه مانند شربت انار و ریباس (ریواس)، شاه‌توت و … برای پیشگیری و درمان اسهال صفراوی توصیه می شود.

این نکته قابل توجه است که پرهیز از مصرف شیر، خوردن میوه به خصوص هندوانه، خربزه، هلو و مانند آن، غذاهای شور، سرخ کردنی و … برای جلوگیری از تشدید اسهال ضروری است.

ار نکاتی که کارشناس طب سنتی وبسایت طبایع به آن اشاره کرد، این است که فرد مبتلا به اسهال نباید آب سرد بنوشد! و بهتر است برای مقابله با حرارت بدن دست ها و پاها را مرتب با آب سرد بشوید! و گاه گاهی با پارچه ببند چرا که برای اسهال مفید است.

در برخی موارد اسهال صفراوی باعث دفع مواد زائد بدن می شود! و به نوعی یک واکنش طبیعی بدن در مقابل مواد زائد است! بنابراین در همه موارد نباید بلافاصله جلو اسهال را با دارو گرفت. تشخیص این مساله با طبیب آگاه است.

https://tabaye.ir/safravi-diarrhea/