آخرین مطلب

گل نسترن و خواص آن بر مبنای طب سنتی

#خواص_گل_نسترن🌸

👈ضد درد، ضد اسهال، ضد اکسیدان، ملیّن، ادرارآور، کاهش دهنده قند خون، مسهل، مهارکننده لیپواکسیژناز، مقوی اعصاب و ضد کرم و طبع آن گرم و خشک است.

👈سرشار از ویتامین ث است و میوه خشک آن را بیش از یک سال نمی توان نگه داری کرد.

👈 در دوران نقاهت از دمکرده میوه این گیاه استفاده شود؛ برای جوشانده میوه این گیاه را نباید زیاد جوشاند.

👈 برای ناراحتی های لثه و درد دندان از جوشانده این گیاه مزمزه شود؛ برای رفع حالت #سستی در بدن از جوشانده میوه این گیاه بنوشند.

👈 برای درمان #التهاب_کلیه از جوشانده میوه این گیاه استفاده می شود و برای درمان #یبوست از مربای گل نسترن استفاده شود.

👈 برای درمان ورم مثانه از دمکرده میوه این گیاه استفاده می شود؛ میوه این گیاه سرشار از کلسیم است.

👈 دمکرده میوه این گیاه 💦 #تصفیه_کننده_خون است؛ جهت برطرف کردن #غم و اندوه ۱۰ گرم میوه این گیاه را در ۳۰۰ سی سی آب سرد به مدت ۳ ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید، ۱۵ دقیقه دم کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

👈 برای درمان اسهال و اسهال خونی ۲۰ گرم میوه این گیاه را در ۵۰۰ سی سی آب سرد به مدت ۳ ساعت خیسانده سپس حرارت داده تا به جوش آید ۱۵ دقیقه دم کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

👈 برای درمان #تپش_قلب ۱۰ گرم میوه نسترن را به مدت ۳ ساعت در ۳۰۰ سی سی آب سرد خیسانده سپس با حرارت ملایم جوش آورده ۵ دقیقه جوشانده ۱۵ دقیقه دم کرده روزی ۳ فنجان بنوشند.

👈 برای درمان حبس البول ۱۰ گرم میوه نسترن را در ۳۰۰ سی سی آب جوش ۱۵ دقیقه دم کرده قبل از هر غذا یک فنجان بنوشند.

👈 برای درمان #نرمی_استخوان و کمبود ویتامین ث یک کیلو میوه نسترن را با ۳۰۰ گرم نبات کوبیده سپس با ۲ لیتر آب مخلوط نموده به مدت ۱۵ روز در یک محل گرم گذاشته سپس صاف نموده قبل از غذا یک فنجان بنوشند.

👈 برای درمان ورم چرکی #کلیه از جوشانده و دمکرده میوه نسترن استفاده شود و برای درمان سرماخوردگی و آنفلوانزا از دمکرده میوه نسترن استفاده شود.

👈 برای دفع #سنگ_کلیه ۱۵ گرم میوه نسترن را ابتدا خرد کرده در ۳۰۰ سی سی آب سرد جوشانده ۱۵ دقیقه دم کرده قبل از غذا یک لیوان بنوشند.

👈 برای درمان #سنگ_کیسه_صفرا از جوشانده یا دمکرده میوه نسترن میل شود.

👈 جوشانده میوه نسترن دفع کننده کرم معده است؛ ضماد گل نسترن التیام دهنده زخم است.

👈 بوی بد بدن را دفع می کند؛ آنهایی که عرق زیاد می کنند و بوی بد می گیرند باید تن خود را بعد از حمام کردن با دم کرده گل و برگ نسترن آبکشی کنند.

👈 خونریزی از سینه را بند می آورد؛ بی خوابی را برطرف می کند؛ انقباض ماهیچه های معده را برطرف می کند و معده را تقویت می کند.

👈 سرعت جریان خون را در #پوست زیاد کرده و باعث لطافت پوست 👩می شود؛ برای #ترمیم_شکستگی_استخوان و رفع ورم مقعد، ضمادی از برگ این گیاه درست کرده و روی قسمت شکستگی یا تورم قرار دهید.

✨ کانال درمان های طبیعی پروفسورصادقی👇
https://telegram.me/joinchat/AAAAAEvFg2lS2P6NXLgJXg

///////////////////////////////////////

مصرف #دمنوش گل #نسترن در درمان نقرس، آرتروئید روماتیسم و مشکلات کیسه صفرا بسیار مفید است.

همچنین #میوه_نسترن خواص درمانی زیادی دارد و سرشار از ویتامین C، مواد معدنی نظیر منگنز، آهن، کلسیم و فسفر است.

🌿 @TebbolAeme 🌿