آخرین مطلب

توصیه های مهم قبل کرونا و یا پس از بهبودی از بیماری کرونا فقط بر مبنای طب سنتی ایرانی از استاد طالقانی👇

💠راهکارهای پیشنهادی استاد طالقانی در هنگام بروز علائم مختلف کرونا:

✅جوشانده پایه ای و ثابت برای درمان کرونا شامل:
اسطوخودس، ختمی، مرزنجوش، پنیرک، تخم گشنیز و سرخارگل (اوکانیسه) از هر کدام یک قاشق و نیم داخل ۴ لیوان آب ۵ دقیقه جوشانده شود سپس داخل فلاکس ریخته شده و در طول روز این مقدار را استفاده کنند.

🔸زمانی که فرد دچار تب شده است ابتدا باید حتما تب بیمار کنترل شود:
🔻از ترکیب یک واحد آب خیار و یک واحد جوشانده آویشن استفاده شود.
🔻فرد را پاشویه کنید.
🔻در تب شدید خراش پشت گوش نیز انجام شود.

♻️عزیزان توجه داشته باشند برای هر یک از موارد زیر در کنار استفاده از جوشانده پایه و ثابت (که در ابتدا ذکر شد) بسته به شرایط موارد زیر انجام شود:

✳️چنانچه فرد علایم اسهال هم دارد:
🔻جوشانده نعنا(اسهال ضعیف) یا دانه اسفند(در اسهال قوی) به جوشانده پایه اضافه شود.
🔻در شرایطی که اسهال حاد است از ضد اسهالهای شیمیایی و سرم زیر نظر پزشک نیز بهره وری کنید.

✳️زمانی که استفراغ و تهوع وجود دارد:
🔻زنجفیل به اندازه یک نخود با یک قاشق عسل ترکیب شده و دو تا سه بار در طی روز استفاده شود و یا اینکه به اندازه یک نخود داخل جوشانده پایه اضافه شود.
❗️تذکر: بعد از رفع تهوع و استفراغ حتما مصرف زنجفیل قطع شود.

✳️وقتی فرد دچار تنگی نفس به علت خشکی و سرفه خشک هست علاوه بر استفاده از جوشانده پایه ثابت:
🔻بخور ختمی و پنیرک و مرزنجوش انجام دهد.
🔻 اسپری گلاب انجام شود.

✳️در شرایطی که بیمار خلط زیاد در ریه دارد علاوه بر استفاده از جوشانده پایه:
🔻بادکش (ترجیحا بادکش گرم) روغن مالی شدید قسمت ریه ها انجام شود.
🔻 دانه اسفند صبح و شب یک قاشق چایخوری تا مرباخوری سرخالی با آب یا بهمراه جوشانده پایه استفاده شود.
🔻 قلیان نعنا

✳️زمانی که بیمار کرونایی دچار درگیری انسدادی کلیه شده است علاوه بر استفاده از جوشانده پایه:
🔻 عرق خارخاسک و خارشتر صبح،ظهر و شب یک استکان استفاده شود.
🔻 ماساژ کلیه ها با روغن زیتون انجام شود.

✳️زمانی که فرد فقط حس بویایی و چشایی را از دست داده است:
🔻بخور ختمی و مرزنجوش
🔻چکاندن روغن زیتون صبح عصر شب قبل از خواب.

✳️افرادی که دارای فشار خون نیز هستند:
🔻 میتوانند کمی گزنه به جوشانده پایه ثابت اضافه کنند.

✳️التهاب و ورم چشم در بیماران ‌کرونایی:
🔻علاوه بر رعایت تمام پروتکل و داروها و پرهیزات
دو واحد بذر گشنیز و یک واحد نعنا خشک پودر شود. جوشانده شده و صاف شود. یک قاشق غذاخوری جوشانده صاف کرده روزانه چند دفعه چشم شستشو داده شود.

⭕️در درگیری کرونای حاد و همچنین زنان باردار و افرادیکه بیماریهای خاص و زمینه ای دارند حتما بیمار باید زیر نظر طبیب حاذق باشد.

✅ترکیب آب پز سه واحد هویج و یک واحد پیاز بعنوان خوراکی کمکی و ایمنی بخش و مقوی بدن میتواند موثر باشد.این ترکیب را میتواند در قالب سوپ و آش هایی با طبع گرم و ادویه جات متناسب بکار برد.

❌افراط در مصرف مایعات موجب رطوبتی شدن بافت بدن و در نتیجه فراهم آوردن رشد و تکثیر بیشتر همه ویروس ها منجمله کرونا پس از ورود به بدن خواهد شد.
در نتیجه مصرف میوه جات، هندوانه و مایعات نباید از اعتدال خارج شود.

🔸تذکر: همانگونه که بارها عرض شد رطوبت دلیل اصلی رشد و تکثیر ویروس هاست. سرما موجب مقاومت و ماندگاری ویروس می شود و گرما در صورتیکه حدود ۶۰ درجه باشد موجب از بین رفتن ویروس میشود.

⭕️پرهیزات و تذکراتی که در پروتکل قبلی استاد طالقانی گفته شد نیز لحاظ شود مانند پرهیزات، بخورها و بادکش (ترجیحا بادکش گرم) و…

توصیه های مهم پس از بهبودی از بیماری کرونا _ از استاد طالقانی👇

⭕️برخی افراد که دچار درگیری ریوی کرونا میشوند، اگر دقت نکنند ممکن است حتی پس از بهبود از بیماری کرونا به علت آسیب بافت اندام مانند ریه.کلیه و… برای همیشه دچار مشکلات شوند.
🔻 متاسفانه این افراد پس از بهبود نسبی از بیماری کرونا زندگی و تغذیه عادی را در پیش می گیرند و فکر می کنند بیماری کرونا کلاً از بین رفته است.
🔻 اما تجربه نشان داده است که برخی از افراد که درگیر کرونای متوسط و حاد بوده اند پس از بهبود عوارضی را در بدن خود دارند که بعضاً بعد از مدتی آن عوارض موجب ضربه به بدن میشود.
🔻 مثلاً تجربه ما در خصوص برخی از افرادیکه درگیری ریوی یا گوارشی داشته‌اند نشان میدهد حتی بعد از چند هفته پس از بهبودی؛ برخی مجدداً دچار عوارض ریوی (سرفه و تنگی نفس و…) و گوارشی (درد و استفراغ و…) می‌شوند.

♻️ لذا پیشنهاد می گردد افرادی که از بیماری کرونا رهایی می یابند:👇
🔸مدتی بعد از بهبودی نیز رژیم غذایی پرهیزات و ضروریات سته (خواب.تغذیه و…) خود را دقیقاً رعایت نمایند.
♻️بند اول)_ افرادیکه دارای کرونا با علائمی مانند تنگی نفس و سرفه بوده اند و بهبود یافته اند بهتر است ضمن رعایت پرهیزات موارد ذیل را نیز انجام دهند:👇
🔸مصرف سوپ ها و آش های موافق ریه(سوپ سبزیجات، هویچ، به، سیب درختی، شلغم، پیاز، گندم، جو و… با تنوع در فرمول).
🔸هویچ آب پز، کدو حلوایی آب پز، شلغم آب پز، زرده تخم مرغ آب پز و…
🔸روغن مالی ریه با روغن زیتون یا کنجد روزی یک بار
🔸 بخور پنیرک، عناب و مرزنجوش یک بار
🔸جوشانده عناب، پنیرک، مرزنجوش روزی یکبار

♻️بند دوم) _ افرادیکه کرونا بیشتر مشکل گوارشی،کلیوی و سردی بدن و اندام برای آنان ایجاد کرده است:
🔸ضمن رعایت پرهیزات مربوط به کرونا یعنی پرهیز از خوارکی های طبع سرد(گوجه.خیار.شیر.دوغ.ماست.پنیر.کشک.کره. سرکه.ترشی.سیب زمینی. عدس.مرغ صنعتی.ماهی. برنج(برنج خیلی کم و با مصلحات خورده شود))، غذاهای غلیظ و بدهضم و…).
🔸ضمن مصرف موارد غذایی بالا (سوپ. هویچ. کدو حلوایی شلغم زرده تخم مرغ آب پز و…)
🔸شیرین بیان، زیره، سیاهدانه، آویشن را پودر کرده و با دو برابر عسل مخلوط و حب درست کنند و یک نخود نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی تا یک هفته و سپس یکهفته دیگر نیم ساعت قبل از صبحانه و شام میل کنند.
🔸افرادیکه هریک از اندام معده،یا کلیه، یا سردی و درد هریک از اندام دارند(کمر.پاها و…) ضمن رعایت نکات بند دوم فوق الذکر روغن زیتون سه واحد با یک واحد روغن سیاهدانه مخلوط و صبح و شب به نواحی مذکور مالیده و ماساژ دهید.

💠عضویت در تنها کانال آرشیو آموزش طب ایرانی اسلامی و پیگیری و اطلاع از مطالب مهم در خصوص کرونا (استاد طالقانی) 👇
@A_ostadtaleghani
نشر دهید.

/////////////////////////////////////

📚📚📚📚🔕🔕🔕
شناخت بیماری کرونا
راهکارهای پیشگیرانه و تدابیر و دانستی های ویروس کرونا و + تقویت سیستم ایمنی بدن+ حفظ اسباب سته ضروریه سبک زندگی ( خوردن و آشامیدن و خواب و ورزش و عرایض نفسانی و پاکسازی بدن
آنفلونزا و کرونا و سرماخوردگی و پاییز
دررادیو معارف برنامه ( شفا ) هرروز ساعت ۹۰۰ بامداد
توسط پزشک و استاد متخصص و پژوهشگر طب سنتی خانم مژده پورحسینی درشهرمقدس قم
📚پس چه کنیم 🔻
از بازاربرنامه ایران صدا را درگوشی خودتان نصب کنید و دررادیو معارف پیرامون برنامه شفا هرروز متمرکز شوید انصافا مطالب ارزشمندی را تجربه خواهید کرد

///////////////////////////////////////////

📚📚📚📚📚💊💊💊💊ریه میکروب کرونایی و تنگی تنفس کرونایی و درد قفسه سینه کرونایی و خلط چسبنده ته حلق کرونایی را برمبنای طب سنتی بسادگی تدبیرش کنیم
۱- صد گرم گل بابونه فقط و فقط از نوع شیرازی را با پنجاه گرم گل زوفا با هم مخلوط کرده و همانند چای درست کردن ، دمنوش درفلاکس و قوری میکنیم و تعداد ده الی پانزده دانه تخم سیاهدانه براین ترکیب افزوده و دمنوشش میکنیم و روزی یک الی سه لیوان از این دمنوش صاف شده را با یک قاشق عسل میل کنید ( مصرف بانوان درایام پریودی و بارداری ممنوع ) تا ۲۱ روز اجراشود
۲- روی قفسه سینه از فم المعده تا ناف را روغن بابونه هرسه ساعت نصف قاشق چایخوری روغن به روش ارام ارام ماساژبدهید تا ۲۱ روز و سپس روی قفسه سینه و این مسیررا فقط دودقیقه بادکش گرم یا بادکش سرد کنید
۳- پشت کتف و پشت قفسه سینه را روغنهای (بابونه + بادام تلخ + زیتون مالشی+ زنجبیل ) جمعا یک قاشق چایخوری ماساژ به مدت یکربع داده و سپس روغن را از پشت قفسه سینه سمت راست به سمت کلیه راست و حتی نزدیک باسن کشانیده و سپس با دست چپ روغن را به سمت قفسه سینه بالا بکش پس یک دست به سمت بالا و دست دیگه به سمت پایین کشانیده شود و روی ستون فقرات هم روغن کشانیده شود
دوطرف قفسه سینه را بادکش گرم و سرد به مدت دودقیقه کشیده شود
۴- روزانه هرچنددقیقه حتی شب موقع خواب ، اب نزدیک به گرم میل شود و از خوردن تغذیه و نوشیدنی سردمزاج مثل دوغ و دلستروبادمجان و چای سیاه و چای سبز و قارچ و عدس و کباب رستورانی و ماهی و برنج زیاد پرهیز شود
۵- دم و بازدم تنفس فقط با بینی اجرا و دهان بسته باشه
۶- هریره بادام با آب + بلدرچین و تخم بلدرچین + و انواع سوپ جات ..‌ تغذیه گرم مزاج بسیارمهم است
۷- امروز یک قطره روغن بنفشه دریک سوراخ بینی و فردا یک قطره درسوراخ دیگر بینی ریخته شود جمعا ۱۴ روز
۸- روغن مالی کف پاها و ماساژ کف پاها بعنوان مغز دوم و قلب دوم به مدت ۱۵ دقیقه و پوشیدن جوراب ضخیم بسیارعالیست
۹- شب موقع خواب بالشتک زیر سرتان تا چهل سانت بالاترباشه
۱۰- آب سیب طبیعی و اب هویج طبیعی با هم مخلوط و اندکی عسل افزوده شود
❤️❤️محقق تجارب طب سنتی و اسلامی
حسین معارفی
http://tajarobteb.ir/?s=کرونا

View this post on Instagram

ریه میکروب کرونایی و تنگی تنفس کرونایی و درد قفسه سینه کرونایی و خلط چسبنده ته حلق کرونایی را برمبنای طب سنتی بسادگی تدبیرش کنیم ۱- صد گرم گل بابونه فقط و فقط از نوع شیرازی را با پنجاه گرم گل زوفا با هم مخلوط کرده و همانند چای درست کردن ، دمنوش درفلاکس و قوری میکنیم و تعداد ده الی پانزده دانه تخم سیاهدانه براین ترکیب افزوده و دمنوشش میکنیم و روزی یک الی سه لیوان از این دمنوش صاف شده را با یک قاشق عسل میل کنید ( مصرف بانوان درایام پریودی و بارداری ممنوع ) تا ۲۱ روز اجراشود ۲- روی قفسه سینه از فم المعده تا ناف را روغن بابونه هرسه ساعت نصف قاشق چایخوری روغن به روش ارام ارام ماساژبدهید تا ۲۱ روز و سپس روی قفسه سینه و این مسیررا فقط دودقیقه بادکش گرم یا بادکش سرد کنید ۳- پشت کتف و پشت قفسه سینه را روغنهای (بابونه + بادام تلخ + زیتون مالشی+ زنجبیل ) جمعا یک قاشق چایخوری ماساژ به مدت یکربع داده و سپس روغن را از پشت قفسه سینه سمت راست به سمت کلیه راست و حتی نزدیک باسن کشانیده و سپس با دست چپ روغن را به سمت قفسه سینه بالا بکش پس یک دست به سمت بالا و دست دیگه به سمت پایین کشانیده شود و روی ستون فقرات هم روغن کشانیده شود دوطرف قفسه سینه را بادکش گرم و سرد به مدت دودقیقه کشیده شود ۴- روزانه هرچنددقیقه حتی شب موقع خواب ، اب نزدیک به گرم میل شود و از خوردن تغذیه و نوشیدنی سردمزاج مثل دوغ و دلستروبادمجان و چای سیاه و چای سبز و قارچ و عدس و کباب رستورانی و ماهی و برنج زیاد پرهیز شود ۵- دم و بازدم تنفس فقط با بینی اجرا و دهان بسته باشه ۶- هریره بادام با آب + بلدرچین و تخم بلدرچین + و انواع سوپ جات ..‌ تغذیه گرم مزاج بسیارمهم است ۷- امروز یک قطره روغن بنفشه دریک سوراخ بینی و فردا یک قطره درسوراخ دیگر بینی ریخته شود جمعا ۱۴ روز ۸- روغن مالی کف پاها و ماساژ کف پاها بعنوان مغز دوم و قلب دوم به مدت ۱۵ دقیقه و پوشیدن جوراب ضخیم بسیارعالیست ۹- شب موقع خواب بالشتک زیر سرتان تا چهل سانت بالاترباشه ۱۰- آب سیب طبیعی و اب هویج طبیعی با هم مخلوط و اندکی عسل افزوده شود ❤❤محقق تجارب طب سنتی و اسلامی حسین معارفی http://tajarobteb.ir/?s=کرونا

A post shared by طب سنتی حسین معارفی درقم -محقق (@hosein_maarefi_tajarob) on

💊💊💊💊برای کندن خلط مزمن ته حلق برمبنای طب سنتی

یک لیوان چای کمرنگ گرم
۱ ق چ نمک
۱ ق غ آبلیموی تازه
قرقره ۳ الی ۴ بار در روز
تا یک هفته

/////////////////////////////////////////////

🔰توصیه های طب سنتی ایرانی برای کمک به درمان علائم #کروناویروس- بخش دوم

📚 این مطالب پیشتر در مقاله ای به قلم دکتر میرغضنفری در شماره ی ۱۶۹ ماهنامه ی دنیای سلامت در فروردین ماه ۹۹ به چاپ رسیده است.

۱️⃣ به سیستم گوارش نیز باید استراحت داده شود. به این شکل که هم مقدار غذای مصرفی باید کم شود و هم غلظت و سنگینی آن. بعضی فکر می کنند که هنگام بیماری برای مقابله با آن باید بیشتر بخورند، درصورتی که گوارش باید نسبتا آرام و در آرامش باشد چون به نسبت، به دلیل درگیر بودن بدن و سیستم ایمنی در مقابله با ویروس، تضعیف هم شده است و لذا مقدار غذای مصرفی باید کاهش یابد.

۲️⃣ در این مدت باید از خوردن گوشت پرهیز کرد، چرا که گوشت ها هضم سختی دارند. همین طور از مصرف فست فود و غذای مانده (غذاهای کثیف یا به عبارتی دارای تکاثف و بافت متراکم که هضم آنها را سخت می کند) نیز باید پرهیز کرد. غذاها باید سبک و حتی المقدور گیاهی و زود جذب شونده باشد، به عبارتی سیستم گوارش را زیاد به خود مشغول نکند، زود انرژی آزاد کند و مواد زائد کمتری تولید بکند. به این غذاها، لطیف گفته می شود.

۳️⃣ این غذا می توانند شامل انواع حریره ها و فرنی ها (تهیه شده از آرد گندم یا برنج، یا از بادام)، شیر بادام، آب سیب، رب سیب، فالوده سیب، به، خورش سیب یا به (بدون گوشت یا با گوشت کم)، شیره انگور (به تنهایی یا به صورت مخلوط با آب سیب)، خوراک سبزیجات (ترکیبی از سیب زمینی، هویج یا زردک (هویج ایرانی))، کدوحلوایی، شلغم پخته، و نخودآب (نخود پخته شده در آب که غذایی بسیار لطیف است) باشد.

۴️⃣ همچنین ماءالعسل به همراه آب لیموی تازه (حل شده عسل در آب که به آرامی حرارت داده شده و کف آن گرفته شود که لطیف شده عسل است)، شیربرنج با کمی مربای به یا سیب یا گل سرخ یا شیره انگور، انواع سوپ ها (جو، ترجیحا بدون گوشت یا حداکثر با بال یا سینه مرغ، چراکه گوشت گوسفندی و گاو هضم سختی دارند و بهتر است از مصرف آنها پرهیز شود، گوشت های سفید و پرندگان بافت لطیف تر و هضم راحت تری نسبت به گوشت چرندگان دارند) و بدون رشته و مخلفات سنگین، به همراه لپه و سبزیجات تازه) نیز مناسب بیمار است.

۵️⃣ این غذاها علاوه بر هضم آسان، قوای بدنی را نیز تقویت می کنند تا بدن نیروی کافی برای مقابله با عوامل بیماری زا را داشته باشد. رعایت سبک زندگی (شش اصل ضروری) بر اساس مزاج به عنوان یک اصل کلی و پایه ای در طب سنتی ایرانی مطرح است و همه افراد برای برخورداری از بالاترین سطح سلامت و همین طور برای به دست آوردن سریعتر سلامت بعد از مبتلا شدن به یک بیماری موظف به رعایت کردن اصول آن در کل زندگی هستند.

۶️⃣ به عبارتی دیگر رعایت مزاج هم در پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها موثر است و هم در درمان بیماری ها. مصرف غذاهای مناسب مزاج و رعایت تدابیر مزاجی در هنگام ابتلا به بیماری، باعث تقویت قوای بدنی شده که خود باعث افزایش سرعت بهبودی می شود.

۷️⃣ یکی از موارد مهم در درمان بیماری در طب سنتی، درست و متعادل بودن تمامی دفعیات است. به عنوان مثال فردی که یبوست دارد، موارد زائد را نمی تواند به درستی و در زمان لازم از بدن دور کند و در نتیجه مواد زائد در بدن تجمع پیدا کرده و خود باعث بیماری یا بدتر شدن علائم بیماری می شوند از طرفی این مواد زائد باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی می شوند که خود زمینه را برای ابتلا به انواع بیماری ها مساعد تر می کند.

۸️⃣ درنتیجه رفع یبوست در این افراد بسیار مهم است. برای این افراد استفاده از ملین ها توصیه می شود مانند روغن بادام خوراکی، روغن زیتون خوراکی، خیس شده انجیر و یا آلو بخارا و همین طور روغن مالی شکم در جهت عقربه ساعت توصیه می شود.

۹️⃣ ویروس های تنفسی علاوه بر علائم دستگاه تنفس و علائم عمومی، در پاره از مواقع علائم گوارشی نیز می دهد مانند اسهال یا حالت تهوع. مصرف مواد مدر مانند آبمیوه ها، عرقیجات و دمنوش های گیاهی برای این افراد توصیه می شود. چرا که با مصرف مواد مدر، شستشوی سیستم گوارشی صورت گرفته و مواد زائد راحت تر دفع می شوند. در نتیجه باید حتما کنترل شود که در هنگام ابتلا به این قبیل بیماری ها استفراغات بدن به جا و درست باشد و مواد دفعی بدن به خوبی و در زمان مناسب دفع شوند.

🔟 معرق ها (عرق آور ها) نیز برای دفع مواد زائد توصیه می شود. به عنوان مثال توصیه می شود چنانچه فرد تب بالایی ندارد، زیر پتو استراحت کند تا عرق کرده و مواد زائد از طریق عرق دفع شوند. نشستن در حمام گرم تا جایی که عرق کند برای این افراد در مرحله ای از بیماری توصیه می شود. عرق کردن به باز شدن منافذ بدن، دفع مواد زائد از آن و پایین آمدن دمای بدن کمک می کند. عطسه آور ها (استنشاق ادویه خانگی یا گیاهی به نام کندش) در مواقعی که شخص عطسه ندارد، نیز یک کمک درمانی محسوب می شود.

@Drmirghazanfari

///////////////////////////////////////////

🔰توصیه های طب سنتی ایرانی برای کمک به درمان علائم #کروناویروس- بخش سوم

📚این مطالب پیشتر در مقاله ای به قلم دکتر میرغضنفری در شماره ی ۱۶۹ ماهنامه ی دنیای سلامت در فروردین ماه ۹۹ به چاپ رسیده است.

۱️⃣ قدم بعدی مصرف دارو است که بسته به علائم و مزاج متفاوت است. به بیانی دیگر درمان در طب سنتی بر مبنای علائم و مزاج است. در طب سنتی علائم مورد دقت قرار می گیرند تا به علت اصلی و ریشه ای بیماری دست یابند و آن را درمان می کنند. اعتقاد بر این است که انواع مختلف بیماری (مانند ام اس، سرطان ها، بیماری های غددی و غیره) در عدم تعادل مزاج و اخلاط رخ می دهند و چنانچه مزاج در حالت تعادل باشد، احتمال ابتلا به این بیماری ها کمتر می شود.

۲️⃣ نکته جالب در مبتلایان به کرونا ویروس این است که در بعضی افراد علائم سردی (کندی و ضعف شدید، سردی بدن و انتهاها، خواب آلودگی، افسردگی) غالب است و در بعضی (اکثرا) گرمی. علائم روزهای اول با روزهای بعدی متفاوت است. در نتیجه همه این موارد باید لحاظ شوند و درمان هر فرد باید با توجه به مرحله بیماری و علائمی باشد که نشان می دهد.

۳️⃣ با درمان عمومی برای همگان و در تمام مراحل بیماری، نتیجه مورد نظر حاصل نمی شود. درمان های امروزی برای کرونا ویروس، درمان قطعی نیست بلکه بیشتر حمایتی است. به این معنی که از بالا رفتن تب، اسهال شدید، درد های زیاد در این افراد جلوگیری می شود و سعی می شود تعادل آب و الکترولیت های بدنی در این افراد برقرار باشد و شخص به شوک نرود. در صورتی که در طب سنتی درمان فراتر از این موارد می رود.

۴️⃣ در روزهای اول ابتلا به ویروس های تنفسی (دو سه روز اول)، معمولا علائم حرارت بارز است مانند داغی بدن (تب)، داغی سر و صورت، سرخ شدن صورت وچشم ها یا ته گلو، تورم گلو و همچنین خارش در نواحی سر و صورت و چشم و گوش. در این مرحله مصرف گرمیجات به خصوص در افراد با مزاج گرم باید محدود شوند مانند تندی ها، شوری ها، شیرین ها و یا مواردی همچون دمنوش ها یا بخورهای گرم (بابونه، آویشن، نعنا، اوکالیپتوس)، عسل، خرما، مغز گردو یا پسته.

۵️⃣ چه بسا با مصرف این مواد علائم آلرژی هم به آن اضافه می شود، سیستم ایمنی و بدن شخص تحریک شده و مشکل صد چندان ایجاد می شود. در این مرحله مصرف مواد رو به خنکی در این افراد توصیه می شود مانند آب پرتقال، لیمو شیرین، گریپ فروت، گل پنیرک و گل بنفشه (به مدت ۲۰ دقیقه در آب سرد ریخته شده و سپس صاف و میل شود)، گل ختمی (به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوش ریخته شده و سپس صاف و میل شود).

۶️⃣ صاف شده خیسانده گل پنیرک، بنفشه و ختمی را همچنین می توان در فاز حاد حرارتی به صورت غرغره نیز مصرف کرد و علائم قرمزی، خارش و تورم گلو را بهبود بخشید. می توان به صورت استنشاق در بینی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. عرقیجاتی با مزاج سرد مانند عرق بید، کاهو، پنیرک، بارهنگ، کاسنی می توانند هم به صورت خوردنی و هم به صورت پاشویه، دهانشویه و شستشوی بینی مورد استفاده قرار بگیرند.

۷️⃣ خوردن انار در فاز حاد نیز توصیه می شود. تخم هایی مثل تخم خرفه، کاهو، خیار، گشنیز، مرو، اسفناج و … طبعی خنک دارند و می توانند به صورت جوشانده (البته بسیار کم باید جوشانده شوند)، بخور (دهان، بینی و گوش)، دهانشویه و بینی شویه (خیسانده، دم کرده، صاف شده) در فاز حاد مورد استفاده قرار گیرند. مصرف سرکه نیز بسیار توصیه می شود (مگر کسی آلرژی داشته باشد)؛ بو کردن و بخور سرکه حل شده در آب، التهابات را کاهش می دهد.

۸️⃣ خوردن و غرغره کردن ماءالشعیر طبی (آب جو پخته شده) بسیار توصیه می شود. مزمزه کردن و جرعه جرعه قورت دادن موادی که در آب تولید لعاب تولید می کنند مانند تخم شربتی، بارهنگ، بالنگو، گیاه ختمی، نشاسته، به دانه، تخم کتان، برای رفع گلودرد بسیار مفیدند.

@Drmirghazanfari

//////////////////////////////////////////

نظریه معارفی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلا به میکروب کرونا حتما هریره بادام شیرین با اناناس و تخم بلدرچین فراموش نشود 

 

//////////////////////////////////////////////////

⭕️ ۵ علامت شایع ابتلا به کرونا در کودکان

🔸محققان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند علائم تازه‌ای از ابتلای کودکان به ویروس کرونا را کشف کردند. مهمترین یافته‌ها از علائم ابتلای کودکان به کووید ۱۹ نشان می‌دهد علامت رایج در این قشر “از دست دادن اشتها” است. اگر می‌بینید که کودکان تمایلی برای خوردن غذا ندارند و از خوردن برخی وعده‌های غذایی طفره می‌روند، این مورد می‌تواند یکی از علائم رایج ابتلا به کرونا در آن‌ها باشد.

👤تیم اسپکتور، استاد اپیدمولوژی در این باره گفت: پس از بررسی کودکان زیر ۱۸ سال که به ویروس کرونا آلوده شده بودند پی بردیم که علائم رایج کرونا در این قشر شامل “سردرد”، “خستگی”، “تب”، “درد گلو” و “از دست دادن اشتها” است. این ۵ علامت رایج در میان کودکان با علائم رایج در میان بزرگسالان که شامل تب، سرفه، مشکلات تنفسی و از دست دادن حس بویایی و چشایی است، متفاوت است و تنها هر دو قشر در “تب” مشترک هستند.

🔹او افزود: البته “خارش پوست” نیز یکی از علائمی است که به صورت گسترده در کودکان دیده می‌شود. خارش پوستی در کودکان می‌تواند پیش از علائم دیگر و یا پس از علائم دیگر خود را نشان دهد.

✅ واحد سلامت مصاف
@masaf_salam