آخرین مطلب

💊💊💊رگ گرفتگی پشت کتف ها و یا قولنج پشت قفسه سینه و یا قلنج درستون فقرات و علل و عوامل آن و راهکارساده درمانی با نگاهی به طب سنتی چیست و دلایل و علل آن ::

💊💊💊رگ گرفتگی پشت کتف ها و یا قولنج پشت قفسه سینه و یا قلنج درستون فقرات و علل و عوامل آن و راهکارساده درمانی با نگاهی به طب سنتی چیست

دلایل و علل آن ::

۱- اختلال اخلاط خونی و بالارفتن غلظت خون و شناخت خلط حاکم در بدن و معمولا این نوع گرفتگی از غلبه سردی گوارش است
۲- بالارفتن نزله گرم و سرد دربدن و فعال شدن آن در مفاصل
۳- بابدن گرم و سرد در معرض آب و هوای سرد و داغ به روش متضاد قرار گرفتن مثل جکوزی
۴- با شکم پر و خالی استحمام و آمیزش شرعی طولانی داشتن
۵- خوردن آب یخ و بستنی و اختلال در دمای بدن ۳۷ درجه
۶- تغذیه غذاهای ناسازگار و هله هوله خوری
۷- بالارفتن پرولاکتین و یا کرانتین و اختلال دردفع مثانه
۸- یبوستی که بیش از یک روز دفع مزاج باشه
۹- خوردن قرص های ویاگرا جنسی خطرناکترین روش برای بالارفتن فشارخون و سکته مغزی و یا سکته قلبی
راهکار مقابله :💊💊
۱- دمنوش گل بابونه شیرازی روزی سه لیوان حداقل تا ۲۱ روز و مالیدن روغن بابونه و زیتون مالشی به روش ارام به موضع ( برای زنان باردار وایام پریود ممنوع ) ویا دمکرده رقیق و یا عرق اسطوخدوس روزی یک لیوان برای تنظیم پرولاکتین و پارکینسون و لرزشها
۲- عرق کرفس + فندق + نارنج + پرتقال
۳- برای افراد خیلی بلغمی همچنین ضماد روغن بادام تلخ و روغن زنجبیل و روغن بابونه و روغن زیتون مالشی بصورت ترکیبی پشت ستون فقرات و کتف به روش ارام
۴- مصرف سبزیجات و یا دمکرده سوسنبر و یا ریحان و رازیانه (رازیانه برای مردان اندک ) .
۵- سوپ خروس
۶- دمنوشهای زعفران و گلسرخ بغیراز زتان باردار
۷- تغذیه های سرد مزاج ممنوع
۸- عسلاب با عرق بابونه روزی تا سه لیوان
۹- بادکش سرد یا گرم در دوطرف ستون فقرات فقط دودقیقه
محقق طب سنتی حسین معارفی

//////////////////////////////////

🎒کیف سنگین با شانه ها چه می کند؟🎒

هنگامی که شما یک کیف سنگین را روی شانه های خود حمل می کنید، در واقع به آن طرف از شانه ها فشار وارد شده و باعث خمیدگی آن می شود. وقتی این خمیدگی به یک سمت برای مدت طولانی ادامه داشته باشد، باعث می شود تا ستون فقرات نیز در حالت قوسی‌شکل قرار بگیرد و ناهنجاری های قامتی در بدن ایجاد شود.

این خمیدگی و ناراستگی در طولانی مدت منجر به بروز درد در نواحی کمر، گردن و ماهیچه ها و مفاصل بدن می شود. همچنین موجب بدتر شدن دیسک فتق هم می شود. در کودکان، حمل کیف های سنگین می تواند سبب پدیدار شدن قوز یا کژپشتی شود.

عادت همیشگی حمل کیف روی یک شانه (چپ یا راست) باعث می شود تا مدل راه رفتن فرد هم تغییر کند. بنابراین، برای اینکه به این مشکل دچار نشوید، بهتر است هر بار، شانه ای که کیف را با آن حمل می کنید را به طور مستمر تغییر دهید.

بهترین مدل کیف، کوله پشتی است. وقتی کوله پشتی را حمل می کنید شانه ها از فشار مجتمع خلاص می شوند. کیف هایی که بند بلند دارند و به صورت کج انداخته می شوند هم از کیف دوشی بهتر هستند اما ممکن است مهره های گردن را دچار کشیدگی کنند.
@soroshesalamati