آخرین مطلب

حاملگی و توصیه های عمومی بر مبنای طب سنتی و اسلامی

💊💊💊💊💊بعضی از توصیه‌ها در مورد زن حامله:
۱٫ برای زن حامله بعضی چیزها مانند کفش پاشنه بلند، پیاده‌روی طولانی مدّت،کوه نوردی، ورزش سنگین و قد بلندی کردن ضرر دارد؛ زیرا باعث می‌شود که بچه جا کن شود. و همچنین اضطراب شدید برای او ضرر دارد؛ زیرا دچار لکّه بینی شده و بچه سقط می‌شود.
۲٫ خانم حامله در ۲۴ ساعت علاوه بر آن سه وعده غذائی (صبحانه، ناهار، شام) باید۶ وعده ریز مغذّی داشته باشد و از موارد زیر استفاده نماید: مغز بادام‌درختی شیرین خام، بادام‌هندی خام، فندق خام، پستۀ درختی خام، گلابی، بِه، لیموشیرین، آب أنارشیرین یا انارشیرین ضدّ ویار زنان‌و سببِ رشد جَنین میشود، آب سیب تازه و ۳ إلی۴ لیوان شیر گاو تازۀ کم‌چرب مصرف‌کند، خربزۀ رسیدۀ شیرین بعد از غذا بخورد، مربّای بِه همراه صبحانه، مربّای‌بالنگ بعداز ناهار خورده‌و سپس بمقدار یک کَفِ دست نانِ‌خُشک تنوری بعداز آن خورده (در روایات شیعه آمده)، بعداز شام مربّای‌سیب بخورید
خوردن کُندُر مرغوب (ابیض یا ذَکَر) از یکی دو ماه قبل از حاملگی تا یکی دو ماه بعد از حاملگی به مقدار روزانه یک نخود، سبب زیبایی، ذِکاوت، حافظه قویّ و هوش بالایِ فرزند می‌شود.
مادران گرامی بایستی در زمان بارداری و همچنین در زمان شیردهی، از سبزی‌جات سالم بهداشتی و میوه‌جات سالمِ تازۀ فصلی بخورند.
توجّه: دکتر محمّدصادق رُجحان گوید: برای زنان در زمان حاملگی پیشنهادشده‌است که هر شبانه‌روز ۳۰۰ کالری به غذای معمولی آنها افزوده‌شود.
تذکّر: در طول دوران بارداری، استراحت کافی، تغذیۀ مناسب و حمایت عاطفیِ دیگران مخصوصاً شوهر، لازم است.
۳٫ زن‌حامله به پشت نخوابد؛ زیرا خون‌رسانی به جنین مُختلّ میشودو به شکم نیز نخوابد که دیوانگی، حماقت و خوابی شیطانی است، بلکه زن حامله به پهلو بخوابد، چه پهلوی راست و چه پهلوی چپ ولی اگر به پهلوی چپ بخوابد خون‌رسانی به جُفت و جنین بسیار راحت‌تر و بهتر انجام می‌شود.
توجّه: اگر زن حامله خواست در موقعی که به پهلو خوابیده به پهلوی دیگر بچرخد، در حال خوابیده این کار را انجام ندهد بلکه اوّل بنشیند و سپس به پهلوی دیگر دراز بکشد مخصوصا از ۴ ماهگی به بعد، چون‌که گاهی باعث پیچیده شدن بند ناف به دور گردن بچه می‌شود.
۴٫ بهترین زمان بارداری در زنان، از سنّ ۱۶ تا سنّ ۲۵‌سالگی می‌باشد (گرچه بعضی از سن ۱۸‌سالگی گویند)، و ماکزیمم حامله شدن تا پایان ۳۰سالگی است و از آن به بعد، کم‌کم قدرت باروری، با شیب‌کم، ضعیف می‌شود، ولی بعد از ۳۵‌سالگی احتمال حامله‌شدن بسیار ضعیف میشود
تبصره: گرفتن رژیم درمان چاقی در طول بارداری و دوران شیردهی ممنوع است. (دکتر ملیحۀ امیریان).
ضیائی گوید: در طول دوران بارداری در زنان چاق ۱۰ الی ۱۲ کیلو اضافه وزن پیدا کنند (بیشتر نشود)، و در طول دوران بارداری در زنان لاغر ۱۵ تا ۱۷ کیلو اضافه وزن پیدا کنند.

تقویت قلب مادر حامله و قلب جنین:
۱ـ صبحانه: یک لیوان شیر تازۀ گاو مخلوط با عسل طبیعی کوهی، و خوردن مربّای بِه،

۲ـ بین روز و عصرانه: خوردن گلابی رسیدۀ شیرین،

۳ـ شب قبل از خواب: آب سیب رسیدۀ شیرین مخلوط با عسل طبیعی کوهی بخورد.
💊http://tebolmasoomin.blogfa.com/post/36
سایت دکتر طب سنتی علامه ضیایی