آخرین مطلب

استفراغ مصنوعی بر مبنای طب سنتی

🔴 روش های مختلف ایجاد استفراغ

روش های #مختلفی برای #استفراغ یا خارج کردن #مواد_زائد از بدن، وجود دارد که بسته به نوع ماده ی اضافی و جایگاه آن در بدن، راه استفراغ آن ماده پیشنهاد می گردد. که در ادامه به بعضی از این روشهای دفع مواد زائد از بدن، و کاربردهای مهم آنها در این کانال ، به اختصار مورد اشاره قرار می‌گیرند.

♻️ ایجاد قی

#قی به خارج کردن محتویات معده (چه در اثر داروهای قی آور و چه به وسیله غذا) گفته می‌شود و یکی از راه‌های پاکسازی دستگاه گوارش #فوقانی و اعضای مجاور محسوب می‌گردد. امروزه کاربرد این روش در درمان بسیاری از #مسمومیت‌های خوراکی و دارویی متداول است.

قی #پاک_کننده‌ی معده است؛ اشتها را بر می‌انگیزد؛ و تمایل خوردن به مواد غیرطبیعی مثل گِل و… را از بین می‌برد.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

/////////////////////////////////////////

🔴 حقنه یا تنقیه

♻️ اگر لازم باشد روده بزرگ از طریق مقعد مورد #شستشو قرار گیرد یا داروی خاصی وارد روده شود این روش به کار می‌رود. تا توسط این رفتار درمانی مواد اضافی #چسبنده یا تجمع یافته در روده‌ها دفع شود.

حقنه عبارت است از فرستادن مایعات به روده‌ی بزرگ یا رحم با وسایل مخصوص.

حقنه بر عکس قی، مواد را از قسمت‌های تحتانی دستگاه گوارش کشیده و دفع می‌کند و در درمان بیماری‌های دِماغی مانند صداع (#سردرد)، دوار (#سرگیجه) و #صرع و سکته و همچنین در بیماری‌های #کلیه، مثانه، رحم، درد مفاصل و نیز در درمان زخم و #خونریزی از روده بزرگ کاربرد دارد.

در مطالعات جدید نیز حقنه در درمان بیماریهای التهابی ناحیه رکتوم و سیگموئید و همچنین تجمع و سخت‌شدگی مدفوع اثرات درمانی قابل قبولی دارد.

🔸 #نکته: تنقیه یا حقنه موجب #باطل_شدن روزه می‌گردد، #افراد_روزه‌دار از این رفتار درمانی تا زمانیکه روزه هستند استفاده نکنند.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.