آخرین مطلب

کرونا و وظایف افرادی که از ویروس بهبود یافته بر اساس دستورات بهداشت و درمان

😀💊💊💊💊💊دستورات جالب بهداشت و درمان 🔻🔻🔻
🔺️۱۰ نکته تغذیه‌ای برای بهبود یافتگان کرونا

افراد بهبود یافته از ویروس کرونا، با رعایت برخی نکات تغذیه‌ای می‌توانند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.

🔹️دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: در دوران نقاهت بیماران مبتلا به کرونا، اشتهای از دست رفته آن‌ها به مرور بازگشته و بهترین فرصت برای جبران کمبود مواد مغذی است؛ بنابراین باید به نکات زیر توجه کرد:

۱) مصرف روزانه مایعات حداقل ۸ لیوان برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی الزامی است و به بهبودی سریع‌تر بیمار کمک می‌کند.

۲) بیمار بهبود یافته باید روزانه میوه و سبزی تازه یا سبزیجات آب پز مصرف کند تا اشتهای فرد تحریک شده و هم چنین ریزمغذی‌های مورد نیاز بدن او تامین شود.

۳) فرد برای حفظ یکپارچگی مخاط تنفسی، باید از ویتامین A استفاده کند. از منابع غذایی ویتامین A می‌توان به زرده تخم مرغ، میوه و سبزی‌های نارنجی و زرد و سبزی‌هایی با برگ تیره اشاره کرد.

۴) استفاده از ویتامین C به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدان، برای فرد بهبود یافته توصیه می‌شود. مرکبات، آب نارنج و آب لیمو ترش از منابع ویتامین C هستند.

۵) استفاده از منابع پروتئین، روی، آهن و سلنیوم برای تقویت سیستم ایمنی فرد بهبود یافته توصیه می‌شود. گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی، میگو، حبوبات، غلات کامل و انواع مغزها، از منابع موثر در تقویت سیستم ایمنی بدن هستند.

۶) فرد باید روزانه از منابع کربوهیدرات مانند برنج، سیب زمینی و نان سبوس دار حداقل در یک وعده، استفاده کند.

۷) از روغن گیاهی یا نباتی برای تامین انرژی روزانه و ویتامین‌های محلول در چربی در تهیه غذا استفاده شود. مصرف روغن آفتابگردان، سویا، پنبه دانه، زیتون و کنجد توصیه می‌شود.

۸) از عسل، سیر، پیاز، زنجبیل و زردچوبه برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مهار سرفه استفاده شود.

۹) فرد برای رفع حالت تهوع می‌تواند از موز یا زنجبیل استفاده کند.

۱۰) مصرف پودر سبوس خوراکی فرآوری شده و استاندارد برای جلوگیری از یبوست توصیه می‌شود.

@khabarfouri