آخرین مطلب

روماتیسم یا رماتیسم و یا واریس بر مبنای طب سنتی

💊💊📚📚روماتیسم چیست

♻️ نام روماتیسم بیماریهایی با نامهای مختلفی را در بر میگیرد ولی اگر منظور درد مفاصل باشد موارد زیر را باید رعایت کرد:

۱. #اصلاح_تغذیه متناسب با مزاج

۲. #روغن‌مالی مفاصل با روغن سیاهدانه، بادام تلخ

۳. #گرم_نگهداشتن مفاصل در فصول سرد یا مکانهای سرد با پنبه و پارچه نخی

۴. #دمنوش گیاهان خولنجان و سورنجان(البته مصرف بدون تشخیص میتواند در برخی افراد آسیب زننده باشد).
@giahdarooieshafa

////////////////////////////////////////////////

💊💊📚📚🍃🌸🍃🌸 ﷽ 🍃
🌸🍃🌸🍃
🍃🌸🍃
🌸🍃
🍃
✅ واریس چیست؟

✍️وقتی که جریان گردش خون به درستی انجام نشود، رگها براثر جمع شدن خون در آنها برجسته می شوند که بیشتر در پاها و رانها دیده می شود که به آنها واریس گفته می شود.

خون سرد وسوداوی به علت سنگین بودن وسرد بودن در اندامهای تحتانی بیشتر رسوب میکند وهمین امر تولید واریس در پاها را بیشتر میکند. به علت عدم ورزش وعدم تحرک واستادن بیش از حد و مصرف غذاهای سوادا زا وصنعتی این بیماری شایع شده است

درمان: راه درمان این است که اولا خون را با خوراک ها گرم‌ و روغن های مالشی وپیاده روی گرم کرده وسپس ان را نضج داده به وسیله دارچین و ارام‌ آن‌را رقیق کرده به وسیله زنجبیل و یا سیر و یا سیاهدانه و سپس خون رو به واسطه حجامت یا فصد از رگها خارج‌ کرد.
👇👇👇اصفهان
@drzohoor_matab

🔻 #معرفی دو نوع گیاه موثر در درمان #روماتیسـم.

✅ برگ‌های درخت #زبان_گنجشک :

#برگ‌های درخت زبان گنجشک حاوی فلاوونوئیدها می‌باشند که خواص ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی دارند. برای همین هم برای مقابله با دردهای روماتیسمی موثر‌ند.
🌀روش استفاده :
#یک مشت از برگ‌های این گیاه را در یک لیتر آب به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. به مدت ۳ تا ۴ هفته هر روز ۳ تا ۴ فنجان از این دمنوش میل کنید.
♦️موارد منع مصرف: هیچ مورد منع مصرف برای این گیاه وجود ندارد

💟💟💟💟
🔻 #روماتیسـم.

✅پوست درخت #بید_ سفید :

#درخت بید سفید سرشار از مولکول‌هایی به نام «سالیسین» است که خواص مشابهی مانند آسپرین دارند. این ترکیبات علاوه بر تسکین درد خواص ضد التهابی نیز دارند.
🌀روش مصرف :
#یک قاشق چای‌خوری پوست درخت بید را در یک فنجان آب جوش بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. در صورت درد مفاصل به مدت ۳ هفته روزانه ۳ فنجان از این دمنوش مصرف کنید. همچنین می‌توانید از کپسول‌های این گیاه نیز استفاده کنید. می‌توانید به مدت یک هفته هر روز ۲ تا ۳ عدد کپسول مصرف کنید.
♦️موارد منع مصرف:
# افرادی که به آسپرین حساسیت دارند نباید از این گیاه استفاده کنند. مصرف این گیاه همچنین برای بیمارانی که از داروهای ضد انعقاد خون و یا مسکن‌ها استفاده می‌کنند مورد منع مصرف دارد.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.