آخرین مطلب

خواب و مزاج یابی بر مبنای طب سنتی

🔴 رویاها در طب ایرانی اسلامی

♻️ رویا تجربهٔ افکار، تصاویر یا احساساتی است که در هنگام خواب عمیق اتفاق میافتد. البته تعریف و توضیحات شامل رویاهای صادق، که به علت سیر روح شرعی است، نمیباشند. برخی از رویاها به نیازهای فیزیولوژیک و برخی به امور روزمره و سرکوبهای احساسی که در طی بیداری اتفاق میافتند و بسیاری نیز به بیماریها مربوطند.

🔹 برخی بیماریها ناشی اختلال عملکرد عضوی یا از غلبه یک خلط یا چند خلط غیرطبیعی در بدن فرد بیمار هستند، البته پرخوری حتی در افراد سالم نیز باعث پُری و امتلا میشود که در این حالت مجموع خون یعنی آنچه داخل رگ است افزایش میابد و میزان انباشتگی بدن از هر خلط یا چند خلط و وجود بیماریهای همزمان بر نوع رویاها تاثیرگذار است.

🔹 رویاهای مورد انتظار در افزایش مجزای یک خلط غیر طبیعی عبارتند از:

🌕 رویاهای ناشی از غلبه خلط صفرای غیرطبیعی:
خواب‌های زرد رنگ، خواب‌هایی نورانی یا همراه با آتش و صاعقه… است که اگر غلبه گرمی صرف باشد بیشتر خواب مکانهای گرم، خواب زیر آفتاب ماندن یا باد گرم را ممکن است ببیند.
.
⚫️ رویاهای ناشی از غلبه خلط سودای غیرطبیعی:
خواب‌های سیاهی و تاریکی، ناامیدی و خوابهای ترسناک، ممکن است مجالس مصیبت در خواب دیده شوند.
.
⚪️ رویاهای ناشی از غلبه خلط بلغم غیرطبیعی:
بلغم سرد و تر است و اگر سردی زیاد باشد، خوابهای سردی مثل برف، یخ و مکانهای سرد را میبیند و اگر تری زیادتر باشد شخص خواب آب زیاد می‌بیند مثل باران، دریا، رودها یا غرق شدن.

🔴 رویاهای ناشی از افزایش خلط خون یا دم غیرطبیعی:
خواب‌های سرخ رنگ، رنگین، خوراکیهای شیرین، خوشی، مجالس عشرت و خوابهایی که در آن خونریزی از بدن یا خونگیری اتفاق میافتد.

🔹 بعضی از خوابها ناشی از پری یا آمیختگی چند خلط هستند و چند مشکل همزمان دارند نظیر خواب فردی که در خواب کمی پرواز میکند بعد ناگهان سقوط میکند یا فردی که در جاهای تنگ و باریک و بدبو! به سختی در حرکت است.

عضویت درکانال👇
📡 @www_irismed_ir