آخرین مطلب

ماهی خوری و مضرات و محاسن بر مبنای طب سنتی

💬بهترین زمان برای مصرف ماهی

🔹این غذای خوشمزه را بهتر است در وعده #ناهار مصرف کنید. این غذا بر خلاف باور همگان بهتر است در فصول گرم سال مصرف شود.

🔹طبع ماهی به دلیل سرد بودن، در فصول سرد منجر به مشکلاتی در گوارش و هضم، ضعف و بی حالی می‌شود. این غذا،می‌تواند تشدیدکننده بیماری‌های سردی همچون روماتیسم مفصلی، آلزایمر، افسردگی و … شود.

🔹خوردن ماهی به همراه مواد غذایی دیگر که طبع سردی دارند مانند دوغ، ماست و …موجب ضعف شدید، افزایش احتمال سکته، لک و پیس، سردی معده و … میشود.

°Join: @Mezajshenasi12

///////////////////////////////////////

⛔️تا ۲ساعت بعد از خوردن ماهی از خوردن آب، دوغ، شیر، ماست، سالاد و میوه اجتناب کنید زیرا علاوه بر اینکه مانع هضم غذا شده میتواند باعث بروز قولنج، انواع فلج‌ها و حتی سکته مغزی و قلبی شود.

➥🏵 @sinohehsamdaliri

////////////////////////////////////////////

ازجمله کاربردهای #گلپر در طب سنتی، “تلطیف گوشت‌ها” به خصوص گوشت آبزیان و ماهی است و توصیه می‌شود به عنوان ادویه در پخت #ماهی از گلپر استفاده کنید.
°Join: @Mezajshenasi12

//////////////////////////////////

پلوماهی غذایی است که هر دو بسیار سرد هستند وبه مرور زمان در صورت مصرف زیاد،غلظت خون ایجاد کرده و مقدار زیادی اخلاط نابجا و مضر بلغم و سودا در بدن تولید میکنند.

حتما همراه این غذا خرما مصرف کنید

🌿 @TebbolAeme 🌿

////////////////////////////////////

🐟 ماهی کوچک بخرید.

🔸هر چه ماهی بزرگتر باشد، عمر بیشتری دارد و ماهی های کوچک بیشتری خورده، در نتیجه مواد آلودۀ بیشتری مثل جیوه که فلزی سمی است در گوشتش وجود دارد
@soroshesalamati

تا ۲ ساعت بعداز خوردن ماهی از خوردن آب، دوغ، شیر، ماست، سالاد و میوه اجتناب کنید زیرا علاوه بر اینکه مانع هضم غذا شده میتواند باعث بروز قولنج، انواع فلج‌ها وحتی سکته مغزی وقلبی شود

کانال پرفسور سمیعی 👇
@samii_dr
رسانه باشید نشر دهید ✅

❗️توصیه به خوردن خرما یا عسل همراه با ماهی :

❗️امام صادق(ع) :▫️هرکس شب درحالی بخوابد که ماهی خورده و بعد از آن، چند خرما یا مقداری عسل نخورده باشد، رگ فلج شدن تا صبح بر او غلبه خواهد داشت.(خطر فلح شدنش تا صبح هست )

📚منبع: الکافی،ج۶

🌿 @TebbolAeme 🌿