آخرین مطلب

بادکش درمانی بر مبنای طب سنتی

⚜️ بادکش درمانی ⚜️

🌸🍃در طب سنتى ایران درمان با بادکش(حجامت گرم و خشک) ، سابقه اى طولانى دارد و توسط پزشکان بزرگى چون ابوعلى سینا، رازى،جرجانى و … ، جهت درمان بیمارى ها و دردهاى مختلف، تجویز میشده است.

🌸🍃در طب جدید نیز مطالعات فراوانى روى تأثیرات بادکش (cupping) در درمان بیمارى ها و مکانیسم این تأثیرات انجام شده است.

🌹بادکش گذارى با مکانیسم هاى متعددى باعث رفع دردها و درمان بیمارى هاى مختلف مى شود که در زیر به تعدادى از این مکانیسم ها اشاره مى شود:

✅بادکش با ایجاد خلاء باعث انبساط عروق سطحى و افزایش خون رسانى موضعى مى شود. در نتیجه اکسیژن و غذاى بیشترى به سلول ها رسیده، درد و خستگى رفع مى شود.

✅بادکش با افزایش خون رسانى موضعى و فراخوانى سلول هاى دفاعى و فاکتورهاى ضد التهاب خونى به موضع، باعث تسریع ترمیم آسیب هاى بافتى و عفونت هاى موضعى مى شود. 👈در نتیجه در درمان بسیاری از بیماریها مثل انواع بیماریهای تخمدان و … موثر است.

✅بادکش با ایجاد فشار منفى باعث انبساط عضلانى شده و در رفع اسپاسم عضلانى که علت بسیارى از دردهاى موضعى است، کمک کننده مى باشد.

✅بادکش با تحریک روده ها و دستگاه گوارش در درمان برخى از بیمارى هاى گوارشى، نظیر زخم معده، تنبلى روده و یبوست کمک کننده است.

✅ بادکش متناوب با جذب خون به عضلات در رفع لاغرى هاى موضعى و افزایش بافت ماهیچه اى موضع مؤثر است.

✅ اگر علت چاقى تجمع موضعى چربى باشد، بادکش گرم در سوزاندن چربى هاى موضعى مؤثر است (با مکانیسم فراخوان خون به ناحیه ى پرچربى)

✅از فشار منفى ایجاد شده توسط بادکش مى توان در کنترل و تنظیم بعضى از خونریزى ها در بدن بهره گرفت؛ مثلاً در هایپر منوره قاعدگى با خونریزى شدید مى توان زیر سینه ها را بادکش کرد

✅تعدادى از دردهاى عضلانى بر اثر درگیر شدن اعصاب حسى بین ماهیچه ها یا بافت پیوندى سخت شده ایجاد مى شود. بنابراین با بادکش نمودن در بسیارى از موارد این فشار از روى عصب برداشته شده و درد تسکین مى یابد.

✅ در رفع خواب رفتگى ها و گزگز اندام، بادکش با تسریع خون رسانى واکسیژناسیون بافتى مؤثر مى باشد.

✅ عده اى از اطباء و حکما از فشار منفى بادکش جهت کمک به خروج سنگ هاى کلیوى استفاده مى کنند. به این صورت که بعد از روغن مالى، مسیر کلیه ها را از طرف کلیه به سمت مثانه بادکش متحرک مى کنند.

✅در افرادى که داراى طبع سرد و تر هستند و در اصطلاح طب سنتى بلغمی مزاجند، بادکش گرم و خشک کاربرد فراوانى دارد و جایگزین مناسبى براى حجامت تر مى باشد.

✅ طبق تعریف طب سنتى گاهى دردها بر اثر غلبه ى سردى بر بافت یا عضو ایجاد مى شود و تجربه نشان داده است که بسیارى از دردهاى موضعى با گرم کردن موضع تسکین مى یابد.
بادکش گرم در رفع این دردها مؤثر است.

✅افزایش خون رسانى پوست توسط بادکش گذارى در رفع بسیارى از بیمارى هاى پوستى (مثل برص)مؤثر است

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

🌸🍃 خانم دکتر اشکیانی طب سنتی
(اسلامی – ایرانی) 👇

°Join: @Badkesh_darmani
https://t.me/Badkesh_darmani

/////////////////////////////////////////////

💠فواید روغن مالی قبل از بادکش گذاری

برگرفته از کتاب آشنایی و آموزش بادکش درمانی (بادکش گذاری) استاد طالقانی

♻️روغن مالی با حوصله و دقیق قبل از بادکش گذاری مزایای ذیل را به همراه دارد:

🔸۱٫ موجب باز شدن منافذ و خروج راحت تر بخارات بدن و تنفس سلول می گردد .

🔸۲٫ با روغن مالی حالت ارتجاعی پوست به حداکثر می رسد، در نتیجه فشار و ناراحتی و آسیب پوستی به عضو ،مانند کبودی و … به حداقل می رسد .

🔸۳٫ خود روغن مالی با گرم کردن عضو حین و بعد از اتمام بادکش گذاری تاثیرات مضاعفی را در بر خواهد داشت .

🔸۴٫ روغن مالی موجب سرعت و اجرای راحت تر بادکش گذاری بالاخص در بادکش لغزان ( که روغن مالی در آن ضروری است ) می گردد.

🔸۵٫ بعضا مشاهده می شود که حجّام ها از همان ابتدا لیوان حجامت را با یک مکش قوی ( آن هم با دستگاهای ساکشن برقی که قدرت زیادی دارند ) بر پشت بیمار قرار می دهند .

این کار مخصوصا اگر بدون روغن مالی انجام شود باعث کشش ناگهانی پوست و بافت های زیر آن شده و در نتیجه باعث درد شدید و کبود شدن سریع موضع و در مواردی حتی باعث تاول زدن پوست می شود .

💠کانال آرشیو طبی استاد طالقانی👇
https://t.me/A_ostadtaleghani