آخرین مطلب

ممنوعیت تماشای تلویزیون در کودکان تا ۱۸ ماهگی

⛔️⛔️⛔️⛔️❌ ممنوعیت تماشای #تلویزیون در کودکان تا ۱۸ ماهگی

🔸مغز کودکان زیر ۱۸ ماه اینگونه برنامه‌ریزی شده است که با تعامل با دنیای اطرافش یاد بگیرد. کودک زمانی که تلویزیون نگاه می کند درحال هیچ تعاملی با دنیا نیست و این یعنی زمانی که کودک در حال تماشای تلویزیون است در حال تجربه کردن و لمس کردن و بازی نیست، بنابراین در حال یادگیری نیست. آنچه کودکان بیش از هر چیزی در این سن می بایست یاد بگیرند تعامل با آدم‌های اطرافشان است.

🔸یک کودک از کوبیدن در یک قابلمه بیشتر رشد می کند تا زمانی که در حال تماشای تلویزیون است.
مغز آنان در درک معنای آنچه بر روی صفحه تلویزیون می بیند ناتوان است و تقریبا در ۱۸ ماهگی است که درک می‌کنند سمبل‌هایی که روی صفحه تلویزیون بازنمایی می‌شوند برابر است با آنچه در جهان واقعی وجود دارد.

🔸کودکان زیر ۱۸ماه برای یادگیری می‌بایست چیزها را لمس کنند، آنها را تکان دهند، آنها را پرت کنند، چهره‌هایی که دوست دارند ببینند و صداهای افرادی که دوست شان دارند بشنوند. بنابراین نوزادان زیر ۱۸ ماه هیچ چیز مفیدی از تلویزیون فرا نمی‌گیرند، چون هیچکدام از این کارها را نمی‌کنند.

🔸مطالعات نشان می‌دهد که تماشای تلویزیون قبل از ۱۸ ماهگی می تواند تاثیر #منفی در رشد زبانی، مهارت‌های خواندن و حافظه کوتاه مدت داشته باشد.

🔸 تصاویر تلویزیون به طور مداوم تغییر می کنند، و برای کودک بسیار جالب هستند اما هرگز نمی توانند او را مجبور یا ترغیب به تعامل با خود کنند. کودکان زیر ۱۸ ماه در حال تلاش برای افزایش مدت زمان توجه‌شان هستند در صورتی که تماشای زیاد تلویزیون می‌تواند این موضوع را برای آنان مشکل کند و
👈بنابراین این نوع کودکان اغلب در ۷ سالگی در توجه کردن مشکل دارند.

عضویت در کانال👇
📡 @www_irismed_ir