آخرین مطلب

درمان های گوناگون بر مبنای طب سنتی یک

💊💊۱️⃣ بخش اوّل: #پاسخ_به_سوالات مردمی:
🔸 پسری ۸ ساله، با کوچکترین #سرماخوردگی، #کیپ_بینی می‌شود؟
سرماخوردگی داروهای مختلف دارد، اما از همه راحت تر و در دسترس تر، آب سیب رسیدۀ شیرین مخلوط با عسل است.
برای کیپ بینی؛ پشت درب، پنجره و کنار بخاری نخوابد، روبری کولر و پنکه نباشد و سینوس‌های فوقانی را با پارچه نخی ببندد مخصوصا شب قبل از خواب، و هر ۸ ساعت یا قبل از هر وضو، با آب ولرم، بینی خود را بشوید.

🔹 #کبدچرب : کاهو، کاسنی، شاهتره و جعفری با غذا بخورد به شرطی که ترانس چربی بالا نخورد و فقط از روغن زیتون خوراکی استفاده کند

🔸 #عرق_زیاد کف دست و پا: ماساژ با اسانس گل استوخدوس دهد و اگر ناشی از استرس شدید است، کاهو باعسل، کاسنی با عسل با غذاها و بعد از غذا گلابی رسیده شیرین مصرف شود.

🔹 #ضعیف_بودن دختر بچه: مصرف گوشت بوقلمون، مصرف خربزه رسیده شیرین به همراه پنیر تازه، بعد از ناهار و شام

🔸 #کیست_هیداتید : 
یکی از علل آن مصرف موادی است که آلوده به دسشوئی گربه سانان است؛ بنابراین لذا باید برای پیشگیری سبزیجات و میوه های جالیزی نشسته را نخورید. و برای ضد عفونی سبزیجات، محلول آب با نمک طبیعی خوب است و بهتر از ریکا است

🔹 #سالک: درمان آن زمان بر است ولی میتوان با ضماد خیسانده تخم اسفرزه، طول درمان را کم نمود و بعد از خوب شدن میتوان لک تیره آن را با جوشاندۀ آویشن از بین برد

🔸 مادر شیرده هستم وقتی از خواب بلند میشوم تا چند ثانیه چیزی نمی بینم؟
بخاطر اینکه کم خونی شدید و فشارخون پائین است
حالا چه کنیم هم هموگلوبین خون زیاد شود و هم صورتت گل بندازد: جوشانده عناب (بدون هسته) یک استکان مخلوط با عسل گَوَن یا روزی ۱۴ عدد عناب رسیده در عسل بزن و بخور و برای فشارخون پائین، اول و آخر غذا نمک طبیعی بخورد.

🔹 #حساسیت_فصلی : آب سیب رسیده شیرین مخلوط با عسل گَوَن، بعد از هر غذا.

🔸 #زخم_ته_گلو :
یکی از داروهای طبیعی ضدّ انواع زخم های داخلی و خونریزی های داخلی، سبزی خُرفِه است. که این سبزی ۱۱۰ فائده دارد
تبصره: سبزی خُرفِه، سبزی دوست داشتنی حضرت زهرا سلام الله علیها است و به دلالت کنائیش میگوید که در اثر ظلم ظالمین کودتای سقیفه، هم صورت حضرت کبود شد، هم بازوی ایشان ورم کرد و هم پهلوی ایشان شکافته شد.
نکته: تمام مذاهب اربعه اهل تسنن از زمان امام صادق علیه السلام درست شده، اما شیعه اثنی عشری نه تنها از زمان امیر المومنین علیه السلام، بلکه از زمان قبل از اعلام علنی رسول الله نسبت به نبوت، افرادی می دانستند و افرادی بودند که شیعه ایشان بودند از جمله حضرت خدیجه سلام الله علیها.

🖇ادامه دارد ….
🆔 @ استاد ضیایی در مشهد

ziaee_org