آخرین مطلب

فیبروم و علل رشد فیبروم های رحمی از دیدگاه طب سنتی ایران:

فیبروم رحم در واقع نوعی ورم صلب (سخت) رحم است. یکی از دلایل ایجاد این گونه ورم‌ ها وجود مواد سوداوی بیش از اندازه یا غیر طبیعی در بدن است. وقتی سودا در بدن زیاد شد خون سوداوی و غلیظ می شود. این خون سوداوی در عضو غلیظ تر شده موجب ورم می شود. البته گاهی نیز ممکن است سودا و بلغم و یا بلغم به تنهایی عامل این ورم باشد.

تدابیر پیشگیری:

توصیه اصلی اصلاح تغذیه است تا خون موجود در بدن شما خونی متعادل از جهت اخلاط چهارگانه باشد یعنی سودا و بلغم و صفرا و دم به اندازه کافی و متعادل و متناسب وجود داشته باشد.

برای این منظور حتماً بایستی از غذاهایی که تولید سودای غیرطبیعی یا زیاد می نمایند مثل گوشت گاو، سوسیس، کالباس، غذاهای کنسروی و مانده، نوشابه و قارچ بپرهیزد.

عدس، بادمجان، کلم و ترشیجات کمتر مصرف کنید. مراقب افزایش بلغم و چاقی و اضافه وزن هم باشید.

دو مورد دیگر نیز است که احتمال ایجاد این مشکلات را افزایش می دهد، یکی شستشو دادن با آب سرد بعد از هر بار تخلیه و همچنین حمام کردن و شستشو در زمان پریود است و علت دیگر پوشیدن شلوارهای تنگ به خصوص شلوارهای جین می باشد چرا که به کنارها و کشاله ران فشار می آورد و خون رسانی را به تخمدان و رحم را کم می کند و این معضل را ایجاد می کند.

در هر حال بایستی توسط یک طبیب متخصص پزشکی ایرانی دیده شوید تا عدم تعادل اخلاط را در شما شناسایی و خلط مزاحم را پاکسازی نمایند.

درمان فیبروم های رحمی کاری بسیار تخصصی و دشوار است که بایستی توسط متخصص مربوطه و در زمانی طولانی صورت بگیرد، بنابراین اقدامات پیشگیرانه فوق را جدی بگیرید.

همچنین دیر ازدواج کردن باعث کیست تخمدان، فیبروم رحم، زایمانهای با سزارین، شیردهی ناموفق، آندومتریوز و… می شود.

علایم و راه تشخیص فیبروم رحمی:

هر چند بسیاری از زنان مبتلا به فیبروم رحمی، هیچ نشانه ای ندارند ولی با یک سونوگرافی ساده قابل تشخیص است.

نشانه های این بیماری ممکن است این گونه باشد:

– قاعدگی های سنگین و دردناک یا خونریزی بین دوره های ماهانه

– احساس پری در پایین شکم

– ادرار زیاد

– درد به هنگام نزدیکی جنسی

– درد در پایین کمر

– مشکلاتی در تولید مثل، مانند نازایی، سقط جنین یا زایمان پیش از موعد

منبع سایت تندرستان

“دکتر ابوالحبیب، متخصص طب سنتی”

اکثر خانم ها به ویژه خانم های مجردی که دیر ازدواج می کنند یا اصلا ازدواج نمی کنند و یا خانم هایی که چند قلوزایی دارند، ممکن است در رحم آنها فیبروم که یک توده ی از نظر ما سرد و کثیف سودا و صفرا و بلغم است که آرام آرام بزرگ می شود و شخص دچار خونریزی واژینال می شود به صورتی که به هیچ صورت خون آن بند نمی آید.

در طب کلاسیک به این شخص پیشنهاد می کنند تا همه ی خونت را از دست ندادی، رحمت را با فیبروم جدا کن و دور بینداز، اما در طب سنتی همین جراحی که درمان قطعی هم نیست به سادگی در اکثر موارد قابل درمان است.

یکی از راه های درمان این است که یک قابض می دهیم مثل زاج سفید به همراه یک ریزشی مثل عسل که به صورت موضعی استفاده کنند و روش استفاده به این شرح است که:

به اندازه یک نخود زاج سفید را در آب جوش حل کرده و با سه سی سی عسل مخلوط و سه بار تزریق واژینال می کنند. مدتی طول نمی کشد که آن فیبروم جدا شده و فرد از شر این معضل خلاصی می یابد.

اگر دختر خانمی باشد که نتواند تزریق واژینال کند مقدار بیشتری زاج سفید را درون تشتی از آب گرم حل نموده و درون آن بنشیند، زاج به صورت بالا رونده عمل نموده و فیبروم را جدا می کند، یعنی بدون عمل و یا حتی مصرف دارو چرا که این روش خوراکی هم نیست، هزینه اش صد تا تک تومانی است. آیا این روش بهتر است یا اینکه دو میلیون تومان بدهیم و یک عمر در عذاب نداشتن رحم به سر ببریم و مشکلات هورمونی و فشار خون و بسیاری عوارض دیگر را تحمل کنیم؟

بسیاری از بیماری هایی که به عمل جراحی نیاز پیدا می کنند مثل همین فیبروم که اشاره کردید، آیا اگر مردم ما با طب سنتی آشنا باشند، قابل پیشگیری نیستند؟ و می شود گفت علت آن یک سری اشتباهات تغذیه ای و رفتاری است؟

بله، درست است. شما دو فرد را در نظر بگیرید، یک نفر بلغمی یعنی چاق و دیگری فردی صفراوی یا لاغر، هر دوی اینها ممکن است فیبروم بگیرند اما علت ایجاد این بیماری در آنها یکسان نیست.

فرد بلغمی اگر مواد بلغمی یا سرد مثل کاهو بخورد فیبروم می گیرد

اما آن شخص صفراوی اگر کاهو بخورد فیبروم نمی گیرد و ممکن است خوب هم بشود. اما او اگر فلفل بخورد فیبروم می گیرد.

محبوس دهنده شخص بلغمی در رحم کاهو و گوجه فرنگی و خیار و ماست و دوغ و خوراکی های طبع سردی است و محبوس دهنده یک فرد صفراوی در رحم که ایجاد کننده ی فیبروم است، کلم، فلفل، ادویه، فسنجان و خوراکی های گرم می باشد.

پس ببینید دو علت مختلف برای یک بیماری یکسان، درمان این دو نیز متفاوت است. ما آن فردی را که با کاهو بیمار می شود، با فلفل و آن فردی را که با فلفل بیمار می شود، با کاهو درمان می کنیم.

 “دکتر روازاده، محقق طب سنتی”

برای شروع درمان می توانید از تزریق واژینال عسل (خانم ها) یا برداشتن عسل (دختران) بهره ببرید (مقداری عسل روی گاز استریل بریزید و شبها به خود ببندید تا وارد رحم شود). روزها یک فنجان عرق رازیانه و عصرها یک فنجان عرق بومادران بخورید.

از آنجا که معمولا فیبروم ها از سوء مزاج بلغمی ناشی می شوند، می توانید از آبرن آویشن و مرزنجوش هم استفاده کنید. (در حرارت ملایم بجوشانید، صاف کنید، در لگن ریخته، ۲۰ دقیقه در آن بنشینید).

“دکتر مامک هاشمی، متخصص طب سنتی، گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین”

در سال های قبل در صورت وجود فیبروم، برای برداشتن رحم نیز عمل جراحی انجام می شد. اما در طب سنتی درصورت بدخیم نبودن توده، تا حد امکان تأکید بر برنداشتن رحم است.

زیرا وجود رحم حتی بعد از سن یائسگی نیز برای سلامت عمومی بدن لازم است. یعنی به دلیل وجود  فیبروم بزرگ ،خارج کردن رحم به صلاح بیمار نیست.

خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از جراحان توسط لاپاراسکوپی با حفظ رحم، تنها توده را خارج می کنند. حال آنکه در طب سنتی برای فیبروم رحم دارو موجود است که با استفاده از آنها امکان کوچک شدن فیبروم وجود دارد.

به گفته عضو هیئت مدیره انجمن علمی طب سنتی ایران حتی اگر فیبروم رحم با مصرف داروهای فیبروم بهبود نیابد، حداقل عوارض یا خونریزی ناشی از آن نیز کاهش می یابد.

از آنجا که بعد از یائسگی فیبروم رحم خود به خود کوچک می شود توصیه می کنم افراد مبتلا به این بیماری از درمان های طب سنتی یعنی داروهای واژینال و درمان های عملی مانند حجامت و بادکش نیز بهره مند شوند.

در درمان فیبروم رحم نیز استفاده از داروهای واژینال بهتر جواب می دهد. ضمن این که دختران مجرد مبتلا به این بیماری هم می توانند از این روش درمانی نیز استفاده نمایند.

به داروهای واژینالی که به این منظور استفاده می شود ” آبزن” گفته می شود که با جوشاندن، صاف کردن و در نهایت نشستن داخل آن قابل استفاده است.

?قبل خواب این ها را نخورید?

علاوه بر برخی عادات نادرست که خواب را بر چشم ها حرام می کنند برخی مواد غذایی نیز هستند که باعث بی خوابی و بدخوابی می شوند.

 قهوه ممنوع

خوابی راحت و باکیفیت برای سالم ماندن لازم و ضروری است. بدن انسان از خواب برای ترمیم سلول های بدن و آماده سازی آن ها برای شروع روزی جدید استفاده می کند. اما علاوه بر برخی عادات نادرست که خواب را بر چشم ها حرام می کنند برخی مواد غذایی نیز هستند که باعث بی خوابی و بدخوابی می شوند. در این مطلب شما را با این مواد غذایی بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما باشید.

 مواد غذایی چرب

برای داشتن خوابی راحت غذاهای چرب از نوع همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و غیره را فراموش کنید. این مواد غذایی به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند و مدت زمان به خواب رفتن را به تأخیر می اندازند.

برای داشتن خوابی عمیق و راحت لازم است که دمای بدن پایین باشد. برخی ادویه ها باعث افزایش دمای بدن شده و بنابراین خواب را بر هم می زند.

 پروتئین ها

برای وعده ی شام غذای سبکی میل کنید و به ویژه از مصرف گوشت بپرهیزید. گوشت های قرمز مانند هر غذای پرچرب دیگر به مدت زمان بیشتری برای هضم نیاز دارند و همین مسئله باعث بدخوابی می شود. بهتر است برای وعده ی شام گیاهخوار شوید و از سوپ سبزیجات به همراه ماست و غذاهای سبک دیگر استفاده کنید.

 بستنی

اگر طرفدار این هستید که مقابل تلویزیون بنشینید و حین تماشای فیلم های کمدی یک پیاله بستنی نیز میل کنید بهتر است کمی هشیار باشید. چون بستنی باعث بیخوابی می شود. بستنی علاوه بر دارا بودن مواد چرب حاوی قندهای زودجذب نیز هستند که به بدن انرژی می دهند و به همین دلیل مانع از به خواب رفتن می شوند.

 برخی سبزیجات

سبزیجاتی مانند بروکلی، کلم، گل کلم، پیاز و غیره برای سلامتی فوق العاده اند اما بهتر است این سبزیجات را در وعده ی ناهار میل کنید. چون باعث ایجاد نفخ معده و گاز می شوند و در روند خواب اختلال ایجاد می کنند.

 مواد غذایی ادرارآور

کرفس، هندوانه، انواع بری ها، خیار و غیره که سرشار از آب و مدر هستند باعث ایجاد اختلال در خواب می شوند؛ زیرا بعد از مصرف آن ها مجبور خواهید بود در طول شب بیدار شده و به دستشویی بروید. به همین دلیل توصیه می شود که از مصرف این مواد غذایی قبل از خواب خودداری کنید.

غذاهای تند و پرادویه

برای داشتن خوابی عمیق و راحت لازم است که دمای بدن پایین باشد. برخی ادویه ها باعث افزایش دمای بدن شده و بنابراین خواب را بر هم می زند. مصرف میزان بالای ادویه ها و غذاهای تند همچنین باعث تحریک و سوزش معده می شود. این دو دلیل کافی است که غذاهای تند را در وعده ی شام میل نکنید.

برای داشتن خوابی راحت غذاهای چرب از نوع همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، پیتزا و غیره را فراموش کنید. این مواد غذایی به زمان بیشتری برای هضم شدن نیاز دارند.

 قهوه

این نوشیدنی حاوی میزان زیادی کافئین است که مانند قند باعث به تأخیر انداختن حالت خواب آلودگی می شود. در نتیجه در روند خواب اختلال ایجاد می کند. این اتفاق بعد از مصرف نوشیدنی های گازدار نیز رخ می دهد.

شکلات سیاه

بهتر است بدانید که شکلات سیاه حاوی کافئین و تئوبرومین است. این مواد محرک باعث افزایش ضربان قلب شده و باعث بیخوابی می شوند.

منبع: سلامت نیوز https://telegram.me/tebbe_sonnati_bot