آخرین مطلب

واریکوسل درمانی بر مبنای طب سنتی

💊💊💊واریکوسل

بر اساس دیدگاه طبّ سنتی ایران ، حاصل تجمع سودا در سیاهرگهای بیضه است – چنانکه در مورد واریس پا و هموروئید نیز همین تئوری مطرح است – بنابراین راه درمان آن ، رفع تجمع سودا در این منطقه است و هر کاری به جز این ، ناموفق یا دارای اثری موقتی خواهد بود. اصول درمانی واریکوسل مانند سایر انواع واریس و … به شرح زیر است :
خاکشیر جوشانده : روزی یک قاشق مرباخوری خاکشی را در یک استکان آب جوش ریخته کمی شیرین کرده میل کنید. اگر خاکشیر را نیم کوب کرده و نیز بگذارید به اندازه ۵ – ۴ قل بجوشد، اثر درمانی آن افزوده خواهد شد. این کار را بهتر است ۳ – ۲ ماه ادامه دهید.
رفع یبوست : اغلب ، با مصرف خاکشیر جوشانده ، یبوست احتمالی بیمار نیز رفع می شود ؛ ولی در غیر این صورت ، نسبت به درمان یبوست بیمار اقدام کنید.
ماساژ : برای این کار ، روی کیسه بیضه ها و به خصوص قسمتهای بالای آن را روزی یکی یا دو بار و به مدت حداقل یکی دو ماه ، با روغن زیتون تصفیه نشده یا روغن کنجد یا مخلوطی از این دو ماساژ دهید. ماساژ را به آرامی انجام دهید و آن را تا وقتی که روغن کاملاً جذب پوست بیضه شود ادامه دهید.

سایر داروها : در صورتی که تمایل به مصرف داروی دیگری داشتید ؛ از داروهای ضد سودا استفاده کنید. راحت ترین کار استفاده از دم کرده گل گاوزبان ، سنبل طیب ( با دو عدد لیمو یا عناب ) است.
زالو اندازی : اما مؤثّرترین و قاطع ترین روش درمان واریکوسل ، زالو انداختن است. حداکثر ۴ – ۳ نوبت زالو انداختن روی بیضه ، به فاصله ۲۰ – ۱۵ روزه ، واریکوسل را به کلّی درمان خواهد کرد. این کار به قدری ساده است که در صورت ضرورت ، بیماران خودشان نیز می توانند اقدام به این کار کنند ؛ خود من هم معمولاً به بیماران آموزش میدهم که خودشان ، اقدام به این کار کنند که معمولاً هم با موفقیت همراه است.

زمانهای ذکر شده برای درمان واریکوسل ، زمانهای حداکثری هستند و بیمار چند روز پس از شروع درمان ، علائم بهبودی را احساس خواهد کرد.

ماساژ بیضه ها با روغن زیتون تصفیه نشده را به تمام مردانی که مشکل ناباروری دارند توصیه می کنم ؛ حتی اگر در اقدامات تشخیصی انجام شده، مشکلی نداشته باشند. این کار ، کیفیت ساخت اسپرم در بیضه ها را به نحو مطلوبی بالا می برد
ازخدادی
از معارفی ::( بشرطی که خودارضایی شکل نگیرد )