آخرین مطلب

پنیر خوری فقط باید با مصلحات بر مبنای طب سنتی

✅ اگر پنیر می خورید مطلب زیر را بخوانید:

👈 پنیرهای صنعتی و فروشگاهی فوق العاده سرد بوده و پنیر محلی سردیش کمتر است بنابراین حتما باید پنیر را با مصلحش میل کرد.

👈 مصلح و گرم کننده مرطوب آن گردو است و گرم کننده مزه دهنده و تعدیل کننده آن سیاه دانه یا مقداری پودر زیره است.

«برگرفته از بیانات استاد حکیم، حسین خیراندیش»

💠 کانال طب سنتی سورِنا
👇👇👇👇
🌐 @SorenaNews
💠 www.sorenaNews.com

⛔️✍️در #پنیر ماده ای به نام #تیرامین وجود دارد که اگر در مغز جمع شود باعث کندی ذهن می شود ، برای مقابله با تیرامین باید میزان #مس را در بدن زیادکرد واین کاربا خوردن #گردو انجام می شود
@sinohehsamdaliri

چند ساعت بعد از خوردن پنیر نباید ترشیجات نظیر آبلیمو، سرکه و سایر ترشیجات مصرف شوند؛ چون با سردتر کردن گوارش ، باعث انواع مشکلات و سوء هاضمه و اختلالات جذبی و دفعی می شود.

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
نشر دهید.

////////////////////////////////////

👈تغذیه در اسلام:

🔻وقت خوردن پنیر

💠اسلام برای خوردن پنیر نیز وقت ،معین نموده است.

♻️ شامگاهان را وقت خوردن پنیر دانسته است و نیز دستور می دهد که با گردو صرف گردد و اینک دو نمونه از سخنان پیشوایان اسلام را در اینجا می آوریم:

💫عن الرضا عن آبائه عن علی بن الحسین علیه السلام قال: شیئان ما دخلا جوفا قط الا افسداه الجبن و القدید.
🔰امام رضا علیه السلام می فرمایند:دوچیزند که هرگاه داخل معده شوند سبب فساد آن می گردند:پنیر و گوشت مانده.

⬅️بحارالانوار، ج ۶۶،ص۱۰۴۲

🔰امام صادق علیه السلام در ضمن خواص چند چیز می فرمایند: دوچیز از هر جهت زیان آورند و سود نمی رسانند:گوشت مانده خشکیده و پنیر.

⬅️وسائل،ج ۱۷،ص۳۹

🌺 تا اینجا همه سخن از کراهت و مذمت بود،و قبل از اینکه سخن از استحباب و تعریف به میان آید خوب است با یک تجزیه علمی،فلسفه کراهت پنیر را بدانیم: پنیر به کندی جذب و دفع می شود و اشتهای به غذا را کم می کند،برای گرم خویان و کسانیکه مزاجی ملتهب دارند زیانش کمتر و برعکس صاحبان طبیعت سرد و بلغمی از زیان خوردن و مصرف نمودن آن در صورت مداومت درامان نیستند.همین پنیر است که در بعضی مزاج ها باعث تولید قولنج بسیار شدید به نام ایلائوس یا انسداد روده می گردد.

❇️به خوبی مذمت پنیر روشن گشت که ثقالت و دیر هضمی آن که فشار بیش از حد به دستگاه هاضمه می دهدسبب کراهت آن است.خوبست نمونه سوم برای اثبات کراهت و ثقالت پنیر را از یک طبیب عالیقدر قدیم بیان نمائیم: ((طبیعت پنیر در دوم سرد و تر ،افعال و خواص آن ،مقوی معده و روده و مقوی گرده و ملیِّن طبع و مولد خلط صالح و دیرهضم؛با مغز گردکان وصعتر بغایت مسمن بدن و باعث نرمی جلد…))

⬅️منبع:مخزن الادویه حرف ج

🍀دستور های استحبابی اسلام از این قرار است:مردی از امام جعفر صادق علیه السلام درباره خاصیت پنیر سؤال نمود امام به او فرمودند موجب ضرر است و منفعتی ندارد. همان مرد شامگاه بر آن حضرت وارد شد و دید بر سر سفره ای که امام ششم برای صرف شام نشسته اند ظرفی از پنیر است دچار حیرت شد و گفت شما امروز صبح از پنیر مذمت فرمودید اینک بر سفره نهاده اید. امام فرمودند:صبحگاهان خوردن پنیر پسندیده نیست اما شامگاهان خوب است و ضمنا بدان که قوه باه را نیز زیاد می کند.البته منظور از پنیر در شامگاهان خوردن آن با مغز گردو است.

⬅️منبع:اسلام پزشک بی دارو،احمد امین شیرازی

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید