آخرین مطلب

عنبر نسارا یا پشگل ماده الاغ داروی دود کننده برای عفونتهای رحم بر مبنای طب سنتی

💊💊💊💊💊💊💊#عنبرنثارا #ضدعفونی_کننده #عفونت_رحم

#عنبر_نسارا در کتب طب سنتی با نام زِبل الحمار و با طبیعت گرم و خشک معرفی شده که برای آن خواصهایی از آن جمله؛ #محلّل(تحلیل برنده) و #مجفّف(خشک کننده) بودن را ذکر کرده اند.
روش های مصرف
۱- ضد عفونی کننده محیط زیست، دافع حشرات: سوزاندن و دود کردن عنبر نسارا در محیط هایی مانند فضای منزل همانند اسفند اثر ضد عفونی کننده طبیعی داشته و مصرف مرتب آن تاثیر قابل توجهی در کاهش ابتلا به سرماخوردگی و #آنفولانزا در فصل سرما را خواهد داشت و باعث جلوگیری از انتشار این ویروسها از طریق هوا می شود و همچنین باعث فراری دادن حشرات موزی در فصل گرم خواهد شد.
۲- درمان عفونت، کیست، تومور و #سرطان_دهانه_رحم (واژینال) : برای درمان باید واژن را بخور دهید که برای این کار باید ۲ الی۳ عدد عنبر نسارای خشک شده را روی اِسفندان، دود کرده و در زمانی که دود زیاد شد داخل شیشه ای با دهانه گشاد بریزید سپس دهانه شیشه را مقابل واژن بگیرید این عمل را هر روز دو بار مصرف نمایید تا کاملا اثرات عفونت از بین برود این دستور در درمان #کیستهای_رحمی نیز موثر است.
طرز دیگر: ۲ الی ۳ عدد آن را روی کمی ذغال گداخته انداخته (یا پودر آن را بریزید) و گلدان سفالی که ته آن سوراخ داشته باشد را روی آن برگردانید، که در این صورت مانند دودکش می شود، لباس زیر خود را درآورده و دامن بلندی بپوشید و به حالت نیم خیز روی آن بایستید.
نکته: این کار را ۲ روز قبل از زمان پریود، ۲ روز در زمان پریود و ۲ روز بعد از پریود انجام دهید.

توجه: در دوران بارداری استفاده نشود چرا که #مسقط_جنین است.
به همان شیوه فوق الذّکر، دود عنبرنسارا در درمان و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.
۳- درمان #مشکلات_تنفسی: استنشاق و بخور کمی دود عنبر نسارا یکی از بهترین راه های درمان مشکلات تنفسی مانند آلرژی فصلی و تنگی نفس است.
استنشاق دود عنبر نسارا یکی از راه های مناسب برای درمان #سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است، این کار در درمان #سردردهای_کهنه همانند #میگرن نیز موثر است. برای این کار، عنبرنسارا را در یک اِسفندان ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید.
۴- درمان مشکلات پوستی: گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است روی دود عنبر نسارا، یکی از روش های بسیار موثّر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشّح دار نیز اثر مناسبی دارد.
۵- درمان #زخم: پاشیدن پودر عنبر نسارا بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقّف می کند و این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد.
همچنین برای بهبود سریع زخم ختنه دودش را به آن ناحیه برسانید.
۶- درمان #رُعاف: ضماد کردن مخلوط عنبر نسارا و سرکه روی پیشانی در درمان #خون_دماغ مفید است.
۷- درمان #آفت_دهان، #تبخال، #جوش_صورت و #عفونت_دندان و تسکین درد آن : دود آن را به این نواحی برسانید.
۸- درمان عفونت گوش و تسکین درد آن: می توانید آن را خُرد کنید و مثل توتون در چُپق بریزید و دود آن را پس از کشیدن، به وسیله ی نِی یا شِلنگ باریکی به گوش خود فوت کنید و اگر عفونتِ داخلی گوش است، پس از کشیدن، دهان و بینی را ببندید و سپس نفس را به شدت از ریه خارج کنید و چند دفعه در طول روز این عمل را تکرار کنید این کار برای #سنگینی_گوش، #اختلالات_نزله، #سرماخوردگی و #ورم های_حلق ناشی از سرماخوردگی نیز نافع است.
توجه: اثرات قوی #ضد_میکروبی و #ضد _عفونی کننده عنبر نسارا در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی #دانشگاه_علوم_پزشکی_شهرکرد مورد آزمایش قرار گرفته و به اثبات رسیده و علاوه بر آن اثرات #ضد_تومور و #ضد_سرطانی عنبر نسارا بر سلول های رحم در #دانشگاه_علوم_پزشکی_اصفهان تحقیق و به ثبت رسیده است:
مضرّات: ضرر قابل توجهی برای آن ذکر نشده امّا مصرف زیاد دود عنبر نسارا به صورت استشمام در افرادی که مستعد خشکی دِماغ(مغز) هستند سبب تشدید آن خواهد شد.
منبع: کتب طب سنتی از جمله مخزن الادویه
#عنبرنثارا #ضدعفونی_کننده #عفونت_رحم

@tanbalitokhmdan
https://t.me/tanbalitokhmdan

//////////////////////////////////////////

💊💊💊💊💊

عنبر نسارا (مورد تائید از دوران ابن سینا تا دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی)

عنبر نسارا، پشگل الاغ ماده (به گویش محلی ماچه الاغ) است😑 تعجب نکنید!

عنبر نسا سرگین الاغ ماده ای است که در بهار جمع آوری میشود. ابن سینا دود عنبر نسارا را برای بیماریها تجویز میکرد! در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اجزای عنبر نساء با استفاده از روش کروماتوگرافی از یکدیگر جدا شدند و تائید شد که عنبر نسارا خواص آنتی اکسیدانی، آنتی باکتریال، ضد قارچ و ضد التهابی و خواص ضد میکروبی و ضد باکتریایی دارد! الاغ ماده از فصل بهار از بهترین گیاهان دارویی تغذیه میکند و دود کردن آن در واقع یعنی دود کردن صدها گیاه دارویی مختلف یکجا! این دود هییییچ اثر سوئی بر بیمار ندارد! بوی عنبرنسارا خوشایند نیست! اما چرا الاغ ماده؟طبع الاغ ماده خنک است و طبع مریضی و عفونت گرم است. الاغ نر برعکسِ الاغ ماده، طبع گرم دارد. به همین دلیل استفاده از پشگل الاغ نر بیماری را تشدید و پشگل الاغ ماده بیماری را آرام میکند! روش استفاده: پشگل الاغ ماده را که از عطاری تهیه شده مثل اسفند روی آتش میگذارند و دود خارج شده از آن را استنشاق میکنند و یا اجازه میدهند دودِ آن با بدن (بخشی که دچار بیماری شده) تماس داشته باشد!

اما دود عنبر نسارا چه میکند؟
💯درمان سرماخوردگی 💯درمان سینوزیت 💯 درمان میگرن و سردرد 💯 درمان کهیر، اگزما، هر نوع خارش پوستی 💯 در درمان و بهبود زخم ختنه معجزه میکند!💯زخمهای پس از سوختگی را از بین میبرد. 💯در درمان خون دماغ مفید است. 💯گوش درد و عفونت گوش را از بین میبرد! 💯صرع را درمان میکند! 💯برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان مفیدست. 💯عفونتهای واژینال را نابود میکند(دود باید با بدن تماس پیدا کند)!💯قارچ پوستی و قارچ واژینال و کیست را نابود میکند! 💯در درمان و کاهش عوارض بواسیر بسیار موثرست. 💯دندان درد را بخصوص اگر ناشی از عفونت باشد کم میکند! 💯دود عنبر نسارا فرآیند زایمان طبیعی را آسان تر خواهد کرد! 💯در دفع جنین مرده از بدن زنان معجزه میکند! 💯مشکلات تنفسی مثل آلرژی فصلی و تنگی نفس را نابود میکند! 💯دانه های آبله مرغان را خشک میکند! 💯گل مژه و عفونت چشم را از بین میبرد! 💯ویروس های معلق در هوا را از بین میبرد و از واگیر بیماری جلوگیری میکند! 💯مخملک، سیاه سرفه و یا یرقان کودک را برطرف میکند. 💯تب خال را برطرف و از ترکیدن تبخال پیشگیری میکند!

@tanbalitokhmdan
https://t.me/tanbalitokhmdan

////////////////////////////////////////

💊💊💊💊‌ 🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

🔶خواص درمانی عنبر نساء جهت درمان بیماریها از نظر طب مقدس ایرانی :
🔶در طب سنتی شریف و مقدس ایرانی ،به منظور درمان بسیاری از بیماریها ،روشهای مختلفی از جمله حجامت درمانی ،تنقیه ،فصددرمانی ،بادکش درمانی ،سنگ درمانی ،کتاب درمانی،کویردرمانی،جنگل درمانی ،گیاه درمانی و …بکار گرفته میشود . یکی از مهمترین این روشها، ،جانوردرمانی است.در این مبحث، از سم یا زهر جانوران ،پوست آنها،شاخ جانوران،پشم حیوانات،صدای پرندگان ،گوشت جانوران،سم پای آنها تا پشگل و ادرار شان جهت درمان بیماریها استفاده و تجویز میشود. @sinohehsamdaliri
🔶یکی از این حیوانات که در این برنامه قصد معرفی آنرا دارم” الاغ “است .شیر این حیوان سردترین ومرطوب ترین شیر درحیوانات است، ازنظر کمیت وکیفیت ترکیبات مواد معدنی ،نزدیکترین شیر، به شیر انسان است، که برای درمان سیاه سرفه وتنگی نفس، دارویی بیبدیل میباشد. @sinohehsamdaliri
🔶درکتاب امام الحکما حجه الحق بوعلی سینا آمده است : اگر دچارعقرب گزیدگی شدید، سوار برالاغ شوید و درگوش الاغ بگویید “مراعقرب گزیده است”اثر سم عقرب خنثی میشود!!!تعلیق یا آویزان کردن “سم الاغ “به گردن کسی که بطور مداوم دچار حملات تشنج میشود مانع از این حملات میشود!!! @sinohehsamdaliri
🔶چکاندن شیر الاغ درداخل بینی ،خون دماغ را بلافاصله قطع میکند،حتی عصاره تازه سرگینش، همین خاصیت را دارد.اگر کسی سمی خورده باشد بهترین شیری که میتواند اثر سم را خنثی کند ،شیر الاغ است
🔶یکی از نادرترین حیواناتیست که چشمانش در شب نور ندارد اما درعین حال نگاه کردن مستقیم به چشم الاغ باعث تقویت بینایی انسان میشود. در طب ایرانی ،حتی موم و یا چرک داخل گوش این حیوان ،در ترکیب بعضی از داروها استفاده میشود.پشگل این حیوان ،نامی تحت عنوان “عنبرنساء “دارد،که به جرات میتوان ،آنرا یکی از مهمترین داروهای طب ایرانی در درمان بیماریهای زنان نام برد.به همین دلیل نامش عنبرنساء میباشد. @sinohehsamdaliri
🔶دود دادن عنبر نساء در محیط های بسته مثل فضای خانه، مانند اسفند، اثر میکروب کشی قوی دارد و انجام گاهگاهی این کار به ویژه در فصول سرد، تاثیر قابل توجهی در کاهش موارد بروز بیماری هایی مثل سرماخوردگی دارد. @sinohehsamdaliri
🔶استنشاق دود عنبر نساء یکی از راه های مناسب برای درمان سینوزیت های مزمن و حاد و سرماخوردگی است. این کار در درمان سردردهای کهنه نیز موثر است. برای این کار، عنبرنساء را در یک اسفند دود کن ریخته روی شعله کم قرار داده دود متصاعد شده را استنشاق کنید. @sinohehsamdaliri
🔶گرفتن مواضعی از بدن که دچار خارش است، روی دود عنبر نساء، یکی از روش های بسیار موثر در کاهش انواع خارش هاست. همچنین این کار، برای درمان تاول ها و زخم های ترشح دار نیز اثر مناسبی دارد. این روش یکی از بهترین روش های درمانی اگزما هم هست. همچنین این کار تاثیر بسیار خوبی در ترمیم سریع انواع زخم ها به ویژه زخم های سوختگی دارد. @sinohehsamdaliri
🔶ضماد کردن مخلوط عنبر نساء و سرکه روی پیشانی در درمان خون دماغ مفید است.
🔶استنشاق عصاره خشک آن با سرکه ،در درمان صرع بکار می رود. @sinohehsamdaliri
🔶پاشیدن پودر عنبر نساء خشک بر روی انواع زخم های تازه، علاوه بر کمک به بهبودی آنها، خونریزی آنها را نیز متوقف می کند.
🔶دود دادن عنبرنسارا برای کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان و درمان عفونت های واژینال مفید است.
🔶دود عنبر نساء ،در درمان و کاهش عوارض بواسیر هم بسیار موثر است.در بیماران دیابتی که دچار زخمهایی در پای خود شده اند قرار دادن زخم پای فرد دیابتی در برابر دود عنبرنساء درمان کننده و ترمیم کننده میباشد.
🔶مولف :دکترحمزه سام دلیری عضوانجمن علمی طب سنتی ایران. کارگروه تخصصى سینوهه @sinohehsamdaliri
https://telegram.me/joinchat/BKhPMj4Og8U5gXdl7IcyQw