آخرین مطلب

سرماخوردگی و آنفلونزا و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی

📚📚📚📚مکررا دچار سرماخوردگی و آنفلوانزا می‌شوید ؟ 🤔
👈🏻 شیر زردچوبه بخورید !

اگر مکررا به سرماخوردگی و آنفلوانزا مبتلا می‌شوید، سیستم ایمنی بدن‌تان قوی نیست، ترکیب شیر زردچوبه ( شیر + زردچوبه) دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به بدنتان کمک می‌کند بهتر علیه باکتری‌ها و ویروس‌هایی که باعث عفونت می‌شوند ، مبارزه کند !

👈🏻ترکیب شیر و زردچوبه گرم ، معجزه‌ای برای از بین بردن سردرد نیز است ‌!
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

@sinohehsamdaliri

/////////////////////////////////////

بفرمایید سلامتی:
🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت پنجم – بخش اول)🟢

📅 معمولا از روز سوم و چهارم به بعد، تب و عطسه کم می شود و ترشحات غلیظ و سفت می شوند. در واقع علائم سردی بیشتر بروز می کند و غالب است. در این دوره مصرف گرمیجات بیشتر توصیه می شود مانند بابونه، مرزنجوش، ناخنک و گاهی رازیانه، که بهتر است به صورت جداگانه مصرف شوند تا در صورتی که یک گیاه به فرد نساخت، آن گیاه قابل شناسایی و حذف باشد.

🌿 اگر مشکلی با مصرف گیاهان وجود نداشته باشد (حساسیت) میتوان از یکی یا چند تا از آنها به صورت ترکیب استفاده کرد. یک قاشق غذاخوری از هر گیاه (دوز مصرفی رازیانه نصف بقیه گیاهان است) در دو لیوان ریخته شود، جوشانده و همزمان بخور داده شود (دهان (دم و بازدم از راه دهان تا حلق و فضای داخل دهان پاکسازی شوند)

🦠 بینی (دم و بازدم از راه بینی تا سینوس ها و نازوفارنکس پاکسازی شوند) و گوش که خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی هم دارد). پس از ده دقیقه بخور دادن، زیر آن خاموش شده، درب آن گذاشته شده تا هم دم بکشد هم ولرم شود، سپس صاف شده با کمی نبات یا عسل شیرین شده و میل شود. تقویت در این دوره مفید است.

@DrMirghazanfari

🟢سرماخوردگی و آنفلوآنزا (قسمت پنجم – بخش دوم)🟢

🚶‍♂️مقداری پیاده روی در این دوره دوم توصیه می شود، چرا که سردی بدن را کم می کند و حرارت مفیدی را به بدن می دهد و بدن را تقویت هم می کند. خوردنی هایی مانند آب عسل، نعناع، پونه و سایر دمنوش های گرم، همین طور مصرف آب نمک به صورت غرغره، ختمی، بوئیدن گلاب و دهانشویه و بدنشویه با گلاب نیز مفید است. خوردن فالوده سیب نیز توصیه می شود.

💊 در طب رایج آنتی بیوتیک ها و ضد آلرژی ها تجویز می شوند که به سرعت جلوی ترشحات را می گیرند و این ترشحات از بدن دفع نشده و درون بدن تجمع پیدا می کنند، خشک می شوند و عاملی برای ایجاد آلرژی می شوند.

🪔 بهتر است بگذاریم بدن کار خودش را بکند و ما طبق توصیه های طب سنتی به بدن کمک کنیم تا مراحل را پیش ببرد.دردهای عضلانی بدن که به همراه سرماخوردگی و به خصوص آنفلوانزا عارض می شوند، به وسیله روغن مالی و بادکش بسیار تسکین می یابند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari