آخرین مطلب

کیست تخمدان زنان و علل یابی آن بر مبنای طب سنتی

دکتر حسن اکبری متخصص طب سنتی اظهارکرد درخصوص رابطه‌ مصرف کاکائو و ایجاد کیست تخمدان اظهار کرد:

مسبب‌های کیست تخمدان را به دام بیاندازد
دکتر اکبری دراین رابطه گفت: خانم‌ها که یکسری از عوامل را رعایت نمی‌کنند در معرض این بیماری هستند این عوامل عبارتند از: نداشتن تغذیه مناسب، نداشتن زمان و میزان خواب و بیداری مناسب و کافی، هوای آلوده، استفاده از غذاهای کم انرژی و فست فود و تمایل به مصرف مواد سردی و ترشیجات، داشتن استرس دائم، استفاده از داروهای شیمیایی، این افراد قاعدتا دچار مشکل و اختلال تغییرات هورمونی می‌شوند، زیرا بدن فرد انرژی کافی برای انجام شدن مراحل ذکر شده را ندارد، و کیستی که حاوی تخمک بوده، به دیواره تخمدان می‌چسبد اما توانایی پاره کردن دیواره تخمدان و آزادسازی تخمک را ندارد، این کیست در همان قسمت باقی می‌ماند و نه به جسم زرد تبدیل می‌شود که باعث تغییرات ماهیانه خانم شود و نه تخمکی را آزاد می‌کند تا باعث بارداری آن فرد شود.

این کیست در آن محل باقی می‌ماند و به دلیل تورم‌های سلولی، آب به داخل آن جمع می‌شود، این امر موجب بزرگ شدن و تبدیل آن به کیست تخمدان می‌شو. گاهی ماهیانه به تعداد این کیست‌های تخمدان افزوده شده که اصطلاحا به آن بیماری پلی کیستیک می‌گویند.

کیست تخمدان عامل اضافه وزن
دکتر اکبری در ادامه بیان کرد: خانم‌هایی که دچار کیست تخمدان می‌شوند، مقداری اضافه وزن پیدا می‌کنند و تغییرات هورمونی آن ها نامرتب و یا مختل است و این قبیل افراد معمولا بچه دار نمی‌شوند، متأسفانه این امر امروزه مشکل بسیاری از خانم‌ها شده است.

ضروریات ۶ گانه سلامت
با رعایت ضروریات ۶ گانه سلامتی، از این بیماری مصون باشید، این ضروریات عبارتند از: اصلاح زمان خواب و بیداری، داشتن هوای پاک، تغذیه مناسب ، استفاده از آب سالم ۵ اصلاح اعراض نفسانی (غم وشادی) اصلاح برون و نگهداشت افراد خانواده

دمنوش‌ها را جایگزین آب کنید
مصرف بیش از حد آب در طب جدید و قدیم مورد تأیید نمی‌باشد، اما متأسفانه این مطلب که “روزانه باید ۸ لیوان آب مصرف کرد” در سال ۱۹۶۴ به اشتباه توسط فردی بیان شد و رواج بسیاری نیز پیدا کرده است. مصرف بیش از حد آب سبب گرفته شدن انرژی سلول‌ها می‌شود و این امر نیز باعث می‌شود تا مراحل تبدیل تخمک بنیادی به تخمک‌ها اولیه و سپس ثانویه انجام نشود و بدین طریق تغییرات هورمونی بدن بدرستی انجام نمی‌گیرد.

دکتر اکبری دراین رابطه گفت: پزشکان به جای استفاده بیش از حد ازآب، استفاده از دمنوش‌های گیاهی همچنین شربت شیره انگور و شربت عسل را توصیه می‌کنیم.