آخرین مطلب

استفراغ‌های مکرر و کم‌اشتهایی کودکان می‌تواند به‌دلیل “تُل” بر مبنای طب سنتی باشد

🤢 استفراغ‌های مکرر و کم‌اشتهایی کودکان می‌تواند به‌دلیل “تُل” باشد

🏻 کودک دائماً با پشت دست خود بینی و دهان خود را می‌مالد، صدای طفل در بعضی از بیماران تغییر می‌کند، کم‌اشتها می‌شود، سختی، بدخُلقی و در ادامه تب، استفراغ‌های مکرر، اسهال و درد در ناحیهٔ گلو می‌تواند از علائم بارز “تُل” باشد.

🔅 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در کودکان به‌دلیل کامل نشدن رشد مغزی و عمل بلع ممکن است تکه‌هایی از غذا در حفره کوچک کناره گلو گیر کند و کودک دچار استفراغ‌های مکرر و اسهال و گاهی تب شود برای رفع مشکل باید “تُل‌گیری” صورت گیرد.

👶🏻 تل به‌‌معنی گِرده یا چیز دیگر مثل خرده غذا، دانه‌های حبوبات مثل عدس، ماش، گندم، شاهدانه و گاهی نخود و لوبیا یا خرده گوشت و سبزی و بعضاً جسم خارجی کوچک مثل خرده استخوان، کاغذ خرده یا باقی‌مانده‌ غذایی است که خوب جویده نشده است که معمولاً نوزادان از زمانی‌که شروع به غذا خوردن می‌کنند چون تجربه‌ جویدن و بلع کامل را ندارند و مخچه آنها کامل نشده و عمل بلع را کامل انجام نمی‌دهند، غذا در سینوس‌هایشان می‌نشیند و پایین نمی‌رود که با تل‌گیری، دفع و خارج می‌شود.

علائم تُل و نحوه تُل‌گیری

🔅 کودک دائماً با پشت دست خود بینی و دهان خود را می‌مالد، صدای طفل در بعضی از بیماران تغییر می‌کند، کم‌اشتها می‌شود، سختی، بدخُلقی و در ادامه تب، استفراغ‌های مکرر، اسهال و درد در ناحیهٔ گلو از علائم بارز این معضل است.

👶🏻 زمانی که طفل را نزد طبیب طب سنتی یا یک تُل‌گیر می‌برند او با معاینه و لمس توسط دو انگشت خود از روی حلق و سیب (تیروئید) این عارضه را بدون هیچ‌گونه خطر یا صدمه‌ای با ریسک خطر بسیار پایین و با انگشتان خود یا با دمیدن در بینی، جسم خارجی را از محل مخصوص یا به بیرون می‌کشد یا به پائین هدایت می‌کند و در نتیجه بدون هیچ‌گونه عارضه یا دارو و جراحی، بیمار را از شر این تل خلاص می‌کند.

⬅️ لازم به یادآوری است، این عارضه ممکن است در بزرگ‌سالان هم ایجاد شود.

📘 منبع: خبرگزاری تسنیم

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw👶