آخرین مطلب

کاسنی داروی ویژه برای گوارش و قلب و اضطراب و کبد و سرطان و…. بر مبنای طب اسلامی و طب سنتی

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🖍🖍🖍🖍 گیاهی که باعث #سلامت #کلیه می‌ شود

🍵 این گیاه باعث می‌شود که حجم ادرار شما زیاد شود و سموم انباشته شده در #کبد و کلیه‌هایتان را دفع کنید. از همین طریق به سلامت کلیه خود کمک خواهید کرد.

🍀 به گزارش سرویس گوناگون جام نیوز،#کاسنی یک گیاه مدیترانه‌ای است که برای تهیه انواع سالاد و داروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه می‌تواند در شرایط مختلف به راحتی رشد کند. با اینکه این گیاه از گیاهان بومی اروپا است اما امروزه در بسیاری از نقاط جهان در دسترس قرار دارد. در بسیاری از جوامع از برگ کاسنی مانند برگ اسفناج استفاده می‌کنند.

🍵 کاسنی از لحاظ ارزش غذایی منبع خوبی از ویتامین‌ها و مواد معدنی، از جمله روی، منیزیم، منگنز، کلسیم، فولیک اسید آهن و پتاسیم، ویتامین A ،B6 ،C ،E و K است. به دلیل وجود این مواد در کاسنی، این گیاه دارای مزایای سلامتی Health بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به کاهش مشکلات گوارشی، جلوگیری از سوزش معده، کاهش درد آتریت، #سم_زدایی کبد و کیسه #صفرا، جلوگیری از عفونت‌های باکتریایی و تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

🍀 همچنین کاسنی یک آرام بخش طبیعی است که توانایی مبارزه با سنگ کلیه را دارد و به کاهش وزن کمک می‌کند. این گیاه را در هرگونه رژیم غذایی می‌توانید جای دهید. در ادامه مطلب با خواص کاسنی بیشتر آشنا خواهیم شد.

🍵 کاهش مشکلات گوارشی

کاسنی سرشار از اینولین است. اینولین یکی از پروبیوتیک‌های معروف و لازم برای بدن است. پروبیوتیک‌ها دسته‌ای از باکتری‌های مفید هستند که وجود آن‌ها در روده حائز اهمیت است. اینولین اسید دستگاه‌های مختلف بدن را کم می‌کند و از این طریق با مشکلات گوارشی، رفلاکس و سوزش معده مبارزه می‌کند.

🍵 بهبود سلامت #قلب

🍀 اینولین موجود در کاسنی فقط روی سیستم #گوارش بدن شما تاثیر نخواهد گذاشت. اینولین با کاهش سطح کلسترول بد بدن از گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالا جلوگیری می‌کند. LDL خطر بروز #سکته مغزی و حملات قلبی را افزایش می‌دهد و با اتصال به سرخرگ‌ها و سیاهرگ‌ها مانع جریان طبیعی خون می‌شود.

🍵 اما برای اینکه اینولین در مسیر شیمیایی‌ای که باعث کاهش کلسترول می‌شود، قرار بگیرد فرد باید مقدار زیادی کربوهیدرات مصرف کند. به همین دلیل همچنان تحقیقات در مورد تاثیر کاسنی روی سلامت قلب Heart ادامه دارد.استفاده از دمنوش کاسنی به جای قهوه به تعادل خون و پلاسما در بدن کمک می‌کند و ار بروز بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کند.

🍀 کاهش #اضطراب

🍵 از دیگر خواص کاسنی می‌توان به خاصیت آرام بخش بودن آن اشاره کرد. از این طریق می‌تواند استرس را کاهش دهد و با از بین بردن استرس و اضطراب از به وجود آمدن آثار مخرب آن بر بدن جلوگیری می‌کند. عصاره ریشه کاسنی به درمان بی‌خوابی کمک می‌کند و از داروهای موجود در بازار Store سالم‌تر است و با خیال راحت‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید. کاهش استرس و اضطراب احتمال بروز حمله‌های قلبی را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند فرد کمتر دچار عدم تعادل هورمونی، بیخوابی و پیری زودرس شود.

🍀 جلوگیری از سرطان

🍵 از دیگر خواص کاسنی پیشگیری از سرطان است. عصاره کاسنی از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند. ترکیبات موجود در کاسنی مانند فروکتان‌ها و پلی فنول‌ها تاثیرات دارویی دارند و از پیشرفت تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کنند. کاسنی تاثیر به سزایی در جلوگیری از سرطان‌هایی مانند سرطان #پستان و سرطان روده بزرگ دارد.

🍀 سلامت کلیه

🍵 عرق کاسنی باعث می‌شود که حجم ادرار شما زیاد شود. این مسئله باعث می‌شود به طور منظم به دستشویی بروید و سموم انباشته شده در کبد و کلیه‌هایتان را دفع کنید. از همین طریق به سلامت کلیه خود کمک خواهید کرد.

🍀 اما این موضوع را فراموش نکنید که هر چیزی در کنار فوایدی که دارد ممکن است مضرات و عوارضی هم داشته باشد و به دلیل داشتن خواص فراوان به صورت افراطی از آن استفاده نکنید.

🍵 اگر #باردار هستید ممکن است کاسنی باعث خونریزی و سقط جنین شما شود. همچنین زنان شیرده بهتر است این ماده را خیلی مورد استفاده قرار ندهند. اگر دارای سنگ کیسه صفرا هستید احتمالا #کاسنی شرایط را برای شما بدتر خواهد کرد. بنابراین قبل از استفاده ار آن با پزشکتان مشورت کنید.

📗 منبع: رکنا

🎯 برگرفته از:
🌐 ravazadeh.com

✅ کانال رسمی حکیم دکتر روازاده
🆔 sapp.ir/ravazadeh

➡️ http://t.me/joinchat/AAAAADwUOa6m6F-zvjncnw🍀