آخرین مطلب

بواسیر درمانی بر مبنای طب اسلامی

💊💊💊💊✍️ چیزهایی که بواسیر را قطع می کند
(مراد #قطع_خونریزی_بواسیر است)
۱️⃣ #استنجاء_با_آب_سرد :
امام صادق علیه السلام فرمودند استنجاء با آب سرد بواسیر را قطع می کند . آب سرد خاصیت انعقاد خون را دارد و مانع خروج خون می گردد ، مثلا کسانی که مبتلا به خون دماغ می شوند آب سرد یا یخ روی سرشان می گذارند تا خونریزی شان قطع شود .
۲️⃣ #برنج و #خرمای_خشک :
بنا بر فرمایش امام کاظم علیه السلام برنج و خرمای خشک ، هر کدام روده ها را وسیع و گشاد می کند و بواسیر را نیز قطع می کند . (روده ای که وسیع است مبتلا به زخم و بواسیر نمی شود)
۳️⃣ #انجیر :
پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند اگر بگویم میوه ای از بهشت نازل شده است همین انجیر خواهد بود چون میوه ای بدون هسته است ، بخورید که بواسیر را قطع می کند و برای نقرس هم مفید است . و در جای دیگر می فرمایند انجیر بخورید ، چه تازه و چه خشک . زیرا انجیر همبستری را زیاد می کند ، بواسیر را قطع می کند و برای نقرس و سردی بدن و مفاصل مفید است . (انجیر راه بسته شده را باز می کند خواه بر اثر ورم روده ها باشد یا بر اثر بواسیر نر که مجرا را می بندد و همچنین به علت آسان کردن خروج مدفوع و کم کردن فشاربرای بواسیر ماده و قطع خونریزی بواسیر مفید است).
۴️⃣ #تره : از خاصیت های تره این است که خون ریزی را در کل بدن قطع می کند . سفارش کرده اند خانمی که خون ریزی ماهیانه ی زیادی دارد یا کسی خون دماغ می شود و همچنین کسی که مبتلا به بواسیر است تره بخورد . امام صادق علیه السلام فرمود تره چهار خصلت دارد بدن را خوشبو می کند ، ریاح (بادها) را طرد می کند ، بواسیر را قطع می کند و ایمنی از جذام است برای کسی که در خوردن تره مداومت کند . امام رضا علیه السلام در باغ تره ی تازه را قطع می کردند و می خوردند (بدون شستن) فرمودند چیزی به تره نمی چسبد و هر روز هفت قطره از بهشت روی آن می ریزد و فرمودند تره برای بواسیر مفید است .
۵️⃣ #مریس (خیس شده ی خرما در آب یا نان تلیت شده در آب و شکر نیشکر):
امام صادق علیه السلام مَریس را به عنوان قطع کننده ی بواسیر معرفی فرموده اند .
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
http://eitaa.com/joinchat/786432C2526535a33🍃