آخرین مطلب

کبد چرب و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی

💊💊💊💊💊💊
نکاتی که مبتلایان به «کبد چرب» باید رعایت کنند

کارشناس طب ایرانی گفت: مبتلایان به کبد چرب باید روغن‌هایی که دارای چربی‌های نباتی و پالم هستند را از برنامه غذایی حذف و به‌جای آن از روغن کنجد و زیتون استفاده کنند.

محمود قادری کارشناس طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در رابطه با عوامل ایجاد کبد چرب اظهار داشت: استرس و اضطراب فکر و خیال فراوان و فشارهای عصبی، رژیم غذایی نامناسب ،چاقی و کم تحرکی، نوشیدن آب یخ خصوصا بین غذا و بعد از استحمام، بعد از ورزش از جمله علل بروز کبد چرب به شمار می‌روند.

وی، موارد دیگری چون عملکرد نامناسب سایر اعضا و وراثت را ازدیگر عوامل مهم این بیماری عنوان کرد.
کارشناس طب‌ سنتی اولین قدم در جهت بهبودی و درمان این بیماری را مدیریت و کنترل استرس و اضطراب دانست  و توضیح داد: پرهیز و ترک عادت‌های غذایی اصلاح سبک زندگی از دیگر علل تاثیرگذار در بهبود این بیماری به شمار می‌رود.

وی گفت: باید روغن‌هایی که دارای چربی‌های نباتی و پالم هستند را از برنامه غذایی حذف و به‌جای آن از روغن کنجد و زیتون استفاده کنیم، ورزش، پیاده‌روی و تحرک نیز باید در برنامه روزانه افراد قرار گیرد.
قادری در پایان گفت: انجام حجامت بنا بر طبع و مزاج فرد مهم است؛ هم‌چنین در مورد درمان‌های گیاهی عرق کاسنی، عرق شاه تره، استفاده از گیاه خارمریم، شربت سرکه انگبین، آب‌انار، آب‌آلبالو، آب‌گیلاس، و به‌طور کل میوه‌هایی که قرمز هستند، مثل عناب برای کبد چرب مفید است.
https://www.farsnews.com/news/13970617000193