آخرین مطلب

ریفلاکس نوزادان و راهکار درمانی بر مبنای طب سنتی

🔵نوزادان گرم و سرد – #برگرداندن‌شیرمادر

زنان اگر در دوران بارداری بیش از حد سردی بخورند مغز جنین دچار سردی بیش از حد می شود .
ویژگی نوزاد سرد :
فرزند به دنیا آمده خواب خواب است – کاملا پخمه – پف آلود – پوست سفید – موی سر کم و موی روشن کرکی- دهان شل دارد – شیر را زود برمی گرداند.
ویژگی نوزاد گرم :
رنگ پوست تیره – موی تن پشمالو – موی سر بلند – بچه باهوش است –
درمان سریع برگرداندن شیر مادر توسط نوزاد :
مالیدن روغن کنجد روی ملاج سر و معده طفل – خوردن گرمیجات توسط مادر
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
کانال‌نسخ‌استادخیراندیش
╭┅══🍃══┅🌹╮
@tebiranii

🌀برگشت شیر کودکان

علت: ضعف شیر مادران، به خصوص در مادرانی که سزارین نموده اند شیر حاصله ضعیف می باشد و باعث هضم نادرست در معده کودک شده و موجب رفلاکس معده کودک می گردد.

💎نسخه درمانی:

تقویت شیر مادر با تهیه حلوایی که ترکیبات آن آرد برنج، روغن حیوانی (زرد گاوی)، شیره انگور، زیره سبز و رازیانه باشد. هم چنین با غذاهای مختلف به تقویت مادر شیرده بپردازید، زیرا این بیماری در اصل ناشی از ضعف عمومی مادر است.

@soroshesalamati

//////////////////////////////////////

🇮🇷🇮🇷✅درمان شل بودن #دریچه_مری نوزادان:

درمان شل بودن دریچه مری نوزادان که باعث #برگرداندن_شیر می شه چیه؟ برای تقویت و تکامل دستگاه گوارش نوزادان راهنمایی کنید.ممنون
پاسخ:
هر شب روغن کنجد روی شکم بچه بمالید تا زمانیکه مشکل برطرف گردد.ضمنا مادر غذاهای با طبع سرد را بسیار کم بخورد و گرمی ها را بیشتر تا شیرش گرم شود.

#رحیق #طب_ایرانی #طب_اسلامی #طب_سنتی #خیراندیش
#نسخ_استاد 🎪🍓🌱˼
♡› http://splus.ir/tebiranii
https://eitaa.com/Tebiranii
https://rubika.ir/tebiranii
https://ble.ir/tebiranii
https://gap.im/Tebiranii
https://iGap.net/tebeiranii

//////////////////////////////////////////

🟢رفلاکس معده در نوزاد و مادر🟢

🔸یکی از علل شایع رفلاکس معده (یا ترش کردن، برگشت اسیده معده به مری)، وجود رطوبت زیاد در معده است. وقتی گوارش مادر خوب نباشد، رطوبت های زائد به خوبی دفع نمی شوند، در نتیجه این رطوبت ها می توانند از طریق شیر به کودک شیرخوار هم منتقل شوند.

🔸در واقع درصد آب شیر بالا رفته و شیر سردتر و رطوبتی تر می شود. و به دنبال مصرف شدن آن توسط کودک، می تواند رفلاکس در نوزاد را هم به دنبال داشته باشد. در نتیجه برای درمان، ابتدا بایستی مزاج مادر اصلاح شود.

🔸به این ترتیب که تا مدتی مواد غذایی با مزاج رطوبتی و سرد را نخورد یا کمتر مصرف کنند مانند آب، لبنیات، ترشیجات، میوه های ترش…

🔸مصرف میوه ها و کمپوت های شیرین، خوردن کمی از پودر ترکیب شکر یا نبات و پودر زیره سبز بیست دقیقه بعد از غذا، روغن مالی با روغن بادام شیرین روی شکم (برای کودک هم می تواند انجام شود) نیز توصیه می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

///////////////////////////////

🔴 رفلاکس معده نوزاد

♻️ رفلاکس معده ناشی از سرد شدن فم معده است که به دلیل غلبه رطوبت در همان ناحیه ایجاد می‏شود. این امر موجب می‏شود فم شل شود و نتواند غذا را نگه دارد، در نتیجه غذا به سمت مری برمی‏گردد.

🔷 درمان:

🔹 یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ را در یک لیوان مخلوط عرق نعناع و گلاب (به نسبت مساوی) ریخته، می‏جوشانید. بعد از جوش آمدن، از روی گاز برداشته، می‏گذارید تا از شدت دمای آن کاسته شود. در آخر عسل به مقداری که معلوم باشد و شیرینی مطبوعی بدهد، به آن اضافه می‏کنید. این دارو را می‏توان یا هر ۶ ساعت یکبار یک قاشق مرباخوری، و یا بلافاصله بعد یا قبل از هر بار شیرخوردن به نوزاد داد.

🔹 ناحیه فم معده (زیر جناغ سینه) را با روغن بادام تلخ یا سیاهدانه چرب کرده، دستمال نخی گرم روی آن قرار دهید.

رفلاکس_معده

نوزاد

فم_معده

تخم_بارهنگ

عرق_نعناع

گلاب

عسل

روغن_مالی

استاد_صادقیان

مرجع_طب

عضویت در کانال 👇🏻
📡 @www_irismed_ir