آخرین مطلب

هل عامل نشاط و رفع سینوزیت و رفع سردرد سوداوی و ضد سرفه سرد و نفخ ها و ضد فیبروم

 

هل شناسی

مصرف افراطی هل ممکن است مخصوصا برای افرادی با مزاج گرم ایجاد #سردرد کند.

?هل خاصیت خواب آوری و شادی آوری دارد، بنابراین برای افرادی که دچار #افسردگی، #خمودگی و غمگینی هستند مفید است.

?خود هل می‌تواند برای #گرم_مزاجان ایجاد #سردرد کند. در حالی که روغن آن برای رفع برخی از سردردها مخصوصا سردردهای ناشی از باد و سرما و #سینوزیت می‌تواند مفید باشد.

?مالیدن #روغن_هل به گردن و پس سر موجب رفع سردردهای سوداوی و ناشی از گرفتگی عضلات (که معمولا در شب و اول صبح بیشترند)می‌شود.

?نیمکوب هل را در آب ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا آرام بجوشد.بخارات برخاسته از آن وارد #مجاری_هوایی شده و #اسپاسم و #سرفه را رفع می‌کند.

?هل #بادشکن است و موجب رفع باد و #نفخ نیز می‌شود. پودر آن را می‌توان روی زبان ریخته و با آب دهان آرام آرام قورت داد یا حتی می‌توان روی غذا ریخت. هم موجب خوشبو شدن غذا شده و هم نفخ آن را می‌گیرد.

?جویدن هل برای استحکام لثه و رفع رطوبت ها و لزوجت‌های (مواد لزج غلیظ چسبان) مانده در لابه لای #دندان‌ ها یا فضای بین دندان و #لثه نیز بسیار خوب است. موجب خوشبو شدن دهان هم می‌شود.

?هل را می‌توان پودر و با مقداری #نمک_دریا مخلوط کرد و به عنوان #خمیر_دندان گاهی استفاده نمود؛ برای استحکام لثه و سفید شدن رنگ دندان مفید است.

?هل موجب سهولت در دفع #ادرار و #عادت_ماهانه می‌شود و گفته می‌شود که برای توده‌های رحمی )که امروزه عمده آنها #فیبروم نامیده می‌شود) مفید است.

?هم به صورت خوراکی و هم نشستن در محلول دم کرده صاف شده (مورد بالا ?) استفاده می شود. مثلا هفته‌ای سه بار این کار را انجام دهند و هر بار ده دقیقه در آن آب بنشینند.

?کسانی که دچار مشکل #پروستات هستند،می‌توانند از هل استفاده کنند زیرا هل بازکننده ادرار است و موجب می‌شود بافت پروستات نرم و کمی سست شود و لذا فشار خود را از روی مجرای ادرار برمی دارد و در نتیجه ادرار به راحتی و سهولت دفع شود.

?دم کرده آن به صورت خوراکی یا موضعی، برای رفع برخی انواع دردهای #مفاصل یا #نقرس می تواند مفید باشد.

https://telegram.me/joinchat/CCAq7T3sGcFfH6a3x-LohQ