آخرین مطلب

سماق یا غفلت ما و یا داروی خاص برای کنترل خون بر مبنای طب سنتی

📚📚📚📚🔰 دمنوشی از دانه های سحرانگیز

✔️در کنترل فشار خون، کنترل چربی خون، کم کردن از شدت خون‌ریزی قاعدگی، حتی در کنترل خون‌ریزی بینی، در تنظیم اوره بدن و کنترل بیماری نقرس کنترل قند خون در دیابت ….!
❓اگر گفتید چه دمنوشی همه این کارها را می‌تواند انجام دهد!؟

✅بله درست است دانه‌های سحر انگیز سماق به خصوص در برندهایی که بدون هسته، سماق را آسیاب می‌کنند!

🔸آنتی اکسیدان‌های این میوه خشک شده و ترش مزه و اندک گس، در کنار تانن، ویتامین ث، پروتئین و فیبر حتی در جوانسازی پوست و مو نیز توصیه شده‌اند.
🔹وقتی روی گوشت قرمز پاشیده می‌شود اجازه نمی‌دهد مواد مضر آن جذب شوند و کمک می‌کند از راه روده دفع شوند.
در ویار بارداری نیز دمنوش دلچسبی است که از شدت تهوع مادر می‌کاهد.
🌀کافی است نیم ساعت در آب جوش، با درب بسته دم بکشد سپس صاف کنید و بنوشید. در دمنوش به سبب صاف شدن انواع با هسته آسیاب شده نیز، منعی ندارند ولی برای مصرف همراه غذا بهتر است بدون هسته، آسیاب شده، میل شود.

🖋 دکتر الهام اختری (متخصص طب سنتی ایرانی)

#انجمنعلمیطبسنتیایران
👉 @persianmedicine 👈

🟢سماق🟢

✨ مزاج سماق سرد و خشک است. با توجه به مزاج این گیاه، که در درجه دو تا سه سردی و خشکی است، کسانی که مزاج سردی دارند باید مواظب باشند و ممکن برای سیستم گوارش و مزاج آنها مناسب نباشد.

🔻 هر چه سماق تازه تر و رنگ رو به سرخی داشته باشد بهتر است. سماق ضد صفرا عمل می کند چرا که صفرا گرم است و سماق سرد. بنابراین ضد تهوع های ناشی از گرما و صفرا است که در گرم مزاجان و فصول گرم بیشتر اتفاق می افتد.

🧑🏻‍⚕ تحریک اشتها می کند که این خاصیت نیز می تواند به دلیل اثر خنک کنندگی و صفرابری آن باشد. این ماده تشنگی را کاهش می دهد. قابض است و می دانیم برخی از مواد دارای مزاج سرد و خشک، حالت قبض و جمع کننده دارند.

🚽 بنابراین کسانیکه دچار اسهال (مخصوصا اسهال های ناشی از گرمی) هستند می توانند از جوشیده و دم کرده سماق یا افزودن به غذا برای بهبود اسهال استفاده کنند. اگر همراه با برنج باشد می تواند در این خاصیت بند آورندگی اسهال مفیدتر باشد چون برنج هم کمی قابض است.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🟢سماق🟢

✨ با در نظر گرفتن همین خاصیت قابض بودن، به صورت موضعی برای برخی انواع تکرر یا بی اختیاری ادرار و مدفوع می تواند مفید باشد. افرادی (معمولا خانم ها) که دچار سستی عضلات کف لگن و اسفنگترهای خروجی مثانه و مقعد هستند…

🥄 (مثلا بدنبال سرفه و عطسه، کمی ادرار یا مدفوع از آن ها خارج می شود) می توانند مقداری سماق (۲-۴ قاشق) را در آب (۲ لیوان) ریخته، ده دقیقه ملایم بجوشانند، صاف کرده و بگذارند خنک شود و در آن بنشینند و تا یک هفته هر روز تکرار کنند، انشاءالله بهبود می یابند.

🩸این دستور برای بند آمدن خونریزی های مقعدی (بواسیر یا شقاق) و جمع شدن بواسیر و همچنین کم و قطع کردن خونریزی های غیر طبیعی رحمی نیز مفید است.

✔️ در کل چون قابض است و عروق خونی را هم جمع می کند برای قطع خون ریزی ها خیلی مورد توصیه واقع شده است.حال، این خونریزی ها می‌تواند شامل خون دماغ، عادت ماهانه و یا بریدگی موضعی باشد.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

/////////////////

سماق

چون سماق قابض (جمع کننده )است
مناسب افرادی که یبوست دارندنیست
چون یبوست راتشدیدمی کند

اماسماق اوره ،سم گوشت رادفع می کندپس افرادیکه نقرس یاافزایش اوره دارندسماق به ایشان کمک می کند
@soroshesalamati