آخرین مطلب

روغن بنفشه و خاصیت گسترده آن بر مبنای طب سنتی

🍃🌺 #روغن_بنفشه 🌺🍃

🔹چرب کردن روغن بنفشه دورچشم “مخصوصاً پشت پلک” خواب آوربسیارقوی می باشد.

🔹چکاندن روغن بنفشه در بینی جهت درمان سینوزیت مفید است.

🔹چکاندن روغن بنفشه در گوش “شبی ۲قطره بمدت۷شب” جهت ترشحات گوش مفیداست.

🔹چرب کردن صورت با روغن بنفشه برای جلوگیری و درمان چروک پوست بسیار مفیداست.

🔹چرب کردن پوست با روغن بنفشه جهت درمان خشکی وترک های پوست وبیماری پسوریازیس مفیداست.

🔹روغن بنفشه سرد و خواب آور بوده و جهت جرب و خشکى بینى و درمان سرفه و جلوگیرى از ریزش مو و نرم کردن پى و مفاصل و نگاهدارى ناخن به کار مى رود.

🔹مالیدن روغن بنفشه بر سینه اطفال جهت درمان سرفه خشک آنها بی نهایت مؤثر است.

‌‌
💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
/////////////////////////////////////////////

[ Photo ]
✅روغن مالی؛ سنتی فراموش شده سبک زندگی اسلامی

💥از سنت‌های فراموش شده پیامبر اکرم (ص)، روغن مالی است. روغن مالی هم برای پیشگیری از انواع بیماری‌ها سفارش شده است؛ هم نوعی درمان عمومی در طب اسلامی است. بهترین روغن در طب اسلامی روغن بنفشه است.

✍️پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید:
«بر شما باد روغن بنفشه، زیرا نسبت به همه روغن‌ها برتری دارد همانند برتری ما بر دیگر مردمان.»

📚دعائم الاسلام، ج۲، ص۱۶۶

☜【طب شیعه】

🍏 @tebshia20🌿

/////////////////////////////////

🔻روغن_بنفشه 🌸

👈طرز تهیه :

🔸برای تهیه روغن‌بنفشه ابتدا گل بنفشه( فقط گل بنفشه : نه ساقه، نه برگ و…) پاک وسالم، را در ظرفی (ترجیحاً شیشه‌ای) قرار داده و روی آن روغن می‌ریزیم تا روغن روی گل‌ها برسد سپس پشت شیشه در معرض نور غیرمستقیم آفتاب به مدت یک ماه می‌گذاریم بماند و هر سه یا چهار روز شیشه را تکان می‌دهیم تا مواد آن خوب جابجا شود.

🔹بعد از یک ماه ، روغن آماده است ، اما اگر بخواهیم روغن بهتری درست کنیم باید روغن را صاف کنیم و دوباره در آن گل بریزیم و مانند قبل یک ماه بگذاریم بماند و این کار را اگر ده ماه ادامه دهیم روغن به‌دست‌آمده بسیار باکیفیت و درمان بسیاری از بیماری‌ها و معجزه طب شیعی است.

💠موسسه پرتوسبزهستی-استادطالقانی
@partosabzehasti
نشردهید

/////////////////////////

🟢روغن بنفشه (قسمت دوم)🟢

🔷اگر شخص مو ندارد و یا موهای خشک و کوتاهی دارد می‌تواند سر خود را با این روغن خوب ماساژ دهد. این کار باعث رطوبت بخشی موضعی به مغز و در نتیجه آرامش شخص و یک خواب خوب و عمیق و آرام مخصوصا در اطفال گرم مزاج یا بیش فعال می‌شود.

🔷بنابراین برای فکر و خیال و مالیخولیا نیز می‌تواند مفید باشد. (البته مالیخولیا‌های ناشی از گرمی و خشکی مغزو مزاج) . چون مزاج مغز نیز سرد و تر است بنابراین روغن بنفشه باعث تقویت مغز نیز می‌شود. مالیدن روغن بنفشه به سر و صورت برای کاهش درد و التهابات چشم که ناشی از گرمی است نیز مفید است.

🔷این گیاه برای آبریزش بینی یا خلط ته حلقی که همراه با داغی و سوزش محل باشند نیز مفید است. همچنین برای بهبود سردردهای ناشی از گرمی نیز مفید است. یکی از مشکلات شایع امروزه سردرد است که بخش عمده‌ی سردردها نیز به دلیل گرمی زیاد مغز یا خشک شدن نسبی مغز به خاطر سبک زندگی امروزی می‌باشد.

🔷هم بوییدن بنفشه و روغن بنفشه برای بهبود موارد بالا مفید است و هم در بینی چکاندن و بر سر مالیدن آن. مصرف روغن بنفشه به صورت موضعی رطوبت بخش، خنک کننده، نرم کننده، کاهش التهاب حاد موضعی است.

/////////////////////////////////////

🟢روغن بنفشه (قسمت اول)🟢

🔸روغن بنفشه طبع سرد و تری دارد. این روغن خواص آرام‌بخش و تسکین‌دهنده دارد که به داشتن خوابی آرام و باکیفیت در شب کمک می‌کند. روغن بنفشه از بهترین روغن‌های موجود در طب سنتی است که خواص بنفشه را دارد و ماندگاری آن طولانی است.

🔸چون طبع آن خنک است خواب‌آور می‌باشد. بنابراین برای افرادی که به دلیل حرارت مزاج یا حرارت فصل و اقلیم دچار خشکی نسبی مغز و کم‌خوابی و بی‌خوابی می‌شوند، روغن بنفشه بسیار مفید است.

🔸یک ساعت مانده به زمان خواب یک قطره روغن بنفشه در هر سوراخ بینی چکانده و ملایم ماساژ داده که از طریق مخاط جذب می‌شود و اثراتش به مغز می‌رسد. همچنین می‌توان روی پیشانی، شقیقه‌ها، پشت گوش‌ها یا روی گونه‌ها ماساژ داد.

🔸چکاندن روغن بنفشه در بینی آرامش بخش و خواب آور است. باعث کاهش بیش فعالی، القای خواب خوب ، کاهش اضطراب و بی قراری می شود و به رفع عدم تمرکز ناشی از حرارت و خشکی کمک میکند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@drMirghazanfari
دکتر میرغضنفری