آخرین مطلب

قاعدگی و یا پریودی دختران و زنان و پرهیزهای این دوران

🔴پرهیزات قاعدگی

♻️ مزاج بانوان نسبت به آقایان سرد و مرطوبتر است.️

با توجه به اینکه بانوان در دوران عادت ماهیانه در شرایط ویژه ای قرار می گیرند این سردی تشدید میشود، بنابراین باید برای حفظ سلامت خود پرهیزات خاصی را رعایت کنند؛ این پرهیزات هم شامل پرهیزات غذایی می‌شود و هم پرهیزات رفتاری.

عدم رعایت این پرهیزات زمینه ساز مشکلات متعددی از جمله: دیسمنوره، بی‌نظمی قاعدگی، خونریزی‌های نامتعارف، سردی و بی‌میلی جنسی، افزایش ضخامت رحم، ایجاد کیست، فیبروم و میوم و حتی سرطان رحم و تخمدان خواهد شد.

🔷پرهیز از غذاهای سرد (دمایی و مزاجی): گوشت گاو، عدس، ماست و خیار، سبزی گشنیز، قارچ، بادمجان، فست‌فود، املت، ماهی، نخود سبز، میوه‌های کال، آب سرد، یخ، بستنی
🔷شست ‌و ‌شو بعد از اجابت مزاج خصوصا در سه روز ابتدایی عادت ماهیانه
🔷حمام کردن
🔷استفاده از استخر
🔷نشستن در مکان های سرد (روی سرامیک و فلز و …)
🔷مجامعت کامل (دخول)
🔷پوشیدن شلوار و لباس زیر تنگ
🔷استفاده از نوار بهداشتی و دستمال توالت (جایگزین مناسب نوارهای بهداشتی، پدهای پارچه ای قابل شستشو است و جایگزین دستمال کاغذی، دستمال نخی است که باید بعد از شست‌وشو در زیر نور آفتاب خشک شوند)
🔷پرخوری: چرا که پرخوری باعث ضعف قوه‌ی هاضمه و در نتیجه باعث تولید خلط سرد در بدن و سردی تن میشود.

پرهیزات_زنانه

بانوان

عادت_ماهیانه

دیسمنوره

💠عضویت در کانال نسخه های مجرب اساتید👇👇👇
لینک کانال
@noskhesonati
/////////////////////////////////////////////////

📚🍀بی نظمی قاعدگی

⚗️ جهت درمان بی نظمی قاعدگی ترکیب بادام خیسانده چرخ کرده، کنجد سفید پوست گرفته چرخ کرده، عسل و زرده تخم مرغ به میزان یک قاشق مرباخوری عصرها میل نمایید.
‌‌┅┅❅❈❅┅┅
➥🏵 @TebeBooAli
📚نظریه معارفی
برای رفع لکه بینی مستمر🔺
ترکیب بالا بسیار گرم مزاج میشود
میتوانید یک لیوان شیرگاوی جوشانده و سپس یک قاشق چایخوری کمترنشاسته گندم حل کرده و یک زرده تخم مرغ ( ترجیحا محلی ) افزوده و به اندازه یک نخود با عسل شیرین کرده و تا یک هفته استمرار یابد