آخرین مطلب

پنج گانه ای برای بهبود آفت دهان با طب سنتی

💊💊🔰پنج گانه ای برای بهبود آفت دهان با طب سنتی

🔹در طب سنتی علل مختلفی در ایجاد آفت دهان نقش دارد:انواع سوء مزاج‌های کلی بدن یا سوء مزاج‌های دستگاه گوارش و معده در بروز آفت دهان موثر هستند.

✔️درمان‌های تسکینی برای کاهش سوزش آفت دهان

۱️⃣یک راه ساده برای تسکین درد و سوزش آفت دهان این است که یک قاشق را داخل فریزر بگذاریم تا به طور کامل سرد شود، سپس این قاشق یخ زده را روی محل آفت قرار دهیم. این روش به تسکین درد و سوزش آفت به ویژه در کودکان بسیار کمک می‌کند.

۲️⃣ترکیبی از قره‌قروت و عسل هم در درمان آفت دهان موثر است، برای این منظور باید این ترکیب را به شکل خمیر در بیاوریم، سپس آن را روی محل آفت قرار دهیم. ماساژ محل آفت با رب انار یا مزه‌مزه کردن رب انار هم در بهبود آفت دهان موثر است.

۳️⃣برای تسکین درد و سوزش آفت می‌توان دانه‌های سماق کوبیده نشده را در آب جوشاند و سپس این ترکیب را صاف کرده و محلول صاف شده را به صورت دهانشویه استفاده کرد.

۴️⃣جوشانده برگ‌های مورد هم در بهبود آفت دهان موثر است. برای این منظور باید برگ‌های مورد را حدود پنج دقیقه در آب بجوشانیم و سپس مایع حاصل از صاف شدن برگ‌های مورد را غرغره کنیم.

۵️⃣برای درمان آفت دهان می‌توان گل‌گاوزبان خشک شده را پودر کرد و این ترکیب پودر شده را روی موضع پاشید.

✅برای درمان آفت دهان چندین فرآورده دارویی گیاهی به شکل قطره یا خمیر در داروخانه‌ها موجود هستند که می‌توان از آنها استفاده کرد.

🖊دکتر مامک هاشمی‌حبیب‌آبادی ( متخصص طب سنتی ایرانی )

#انجمن_علمی_طب_سنتی_ایران

👉 @persianmedicine 👈