آخرین مطلب

احتلام و راهکارهای طب سنتی

#احتلام چیست؟

👈👈احتلام از انواع انزال است و عبارت است از خارج شدن منی از انسان در هنگام خواب.

در افراد مذکر سلولهای جنسی همواره ساخته می شوند، این کار توسط سلولهای مخصوصی در بیضه صورت می گیرد. اسپرم ها پس از ایجاد در لوله های مخصوصی در بیضه، بالغ و ذخیره می شوند، منتها ظرفیت این مجاری محدود است. به همین دلیل پس از مدتی محدود این لوله ها پر می شوند و باید تخلیه گردند.
👈👈در افراد متاهل با رابطه ی جنسی و انزال (خروج منی و اسپرم ها) این مجاری تخلیه می شوند و اسپرم سازی به صورت مستمر صورت می گیرد و با آمیزش توسط فرد تخلیه می شود. ولی در افراد مجرد که فعالیت جنسی ندارند این مجاری پر باقی می مانند و اصولا در برخی شبها در موقع خواب به صورت خود به خود و بدون اراده ی شخص تخلیه می شوند. این پدیده همان احتلام است.

👈 احتلام یک پدیده ی عادی در بدن است

👈👈احتلام به هیچ وجه یک بیماری نیست و یک پدیده ی عادی در بدن افراد بالغ مذکر و از نشانه های بلوغ است. متاسفانه برخی از خانواده های بی اطلاع، به پدیده احتلام در خواب به چشم یک بیماری نگاه می کنند که کاملا غلط است. همه ی آقایان وقتی به بلوغ جنسی می رسند احتلام را تجربه می کنند.

👈👈متاسفانه به علت بی اطلاعی برخی از نوجوان ها عده ای احتلام یا خروج ناخواسته مایع منی در خواب را بیماری می پندارند که به هیچ عنوان صحیح نیست.
تنظیم زمان خواب، عدم پرخوری، لباس راحت، خالی کردن مثانه قبل از خواب و پیشگیری از تحریکات جنسی از راههای کاهش آن است.

°Join: @Mezajshenasi12
t.me/Mezajshenasi12

////////////////////////////////////////

🇮🇷🇮🇷🇮🇷📚📚📚📚🗣🗣🗣🗣☎️☎️
من اکثراً در خواب جنب(محتلم) می شوم و هیچ راهی برای فرار ازاین مشکل ندارم، خواهشمندم مرا راهنمایی کنید با این مشکل چکار کنم؟

احتلام در خواب مادامی که ناشی از تحریکات محیطی و خارجی و انجام برخی رفتارهای مقدماتی در زمان بیداری نباشد (صرفا خود بخودی باشد) ضرر ندارد بلکه امرى طبیعى است. اگر این مساله هر چند روز یکبار براى شما پیش مى آید مساله اى کاملا طبیعى است و جاى نگرانى ندارد، در این باره موقعیت سنی، رژیم غذایی، صحنه های روز، شرایط روحی و تفاوت مزاج افراد از فاکتورهای مهمی است که می تواند موجب جنابت فرد شود.
از نظر فقهی آنچه در حالت خواب و بدون اختیار عارض شود، حکم گناه را ندارد, لذا از این بابت نگران نباشید.
براى جلوگیرى از احتلام بیش از اندازه به توصیه هاى زیر توجه فرمائید:
۱- با خوردن بعضی مواد غذایی مانند ماست، گوجه، بادمجان، خیار و بقیه غذاهای سردمزاج، احتمال احتلام در برخی افراد بیشتر است. بنابراین لازم است جناب عالی نیز دقت نمایید، اگربا تجربه دریافتید که غذاهای فوق یا غذاهای دیگری با افزایش دفعات احتلام شما در ارتباط است از آنها در هنگام شب استفاده نکنید.
۲- سعی نمایید شبها دو ساعت قبل از خواب چیزى (حتى مایعات) نخورید. شبها از غذاى سبک استفاده کرده و از غذاهاى چرب , مقوى و محرک شهوت پرهیز نمایید.
۳- سعى کنید به هر وسیله نیمه شب از خواب بیدار شده و مثانه خود را تخلیه کنید.
۴- در ورزش واستحمام با آب سرد در فصول مناسب سال مداومت داشته باشید.
۵- از پوشیدن لباسهاى تنگ و چسبان بپرهیزید.
۶-از مشاهده مناظر شهوت انگیز مانند بعضى فیلم ها و عکس ها اجتناب نمایید.
۷- سعى کنید با طهارت بخوابید و از اذکار و دعاهایى که براى قبل از خواب و براى جلوگیرى از احتلام در مفاتیح ذکر شده نیز استفاده کنید.
۸- از دست ورزی با خودتان اجتناب کرده وسعی نمایید دمر نخوابید.

نکته پایانی
احتلام همان ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی است با این تفاوت که اگر در خواب و به صورت غیر اختیاری اتفاق بیافتد، به آن احتلام می گویند. این اتفاق حالت فیزیکی خاصی است که همراه با نوعی هیجان و ارتعاش نسبتا شدید در ناحیه تناسلی بدن و به صورت کاملا محسوس می باشد تا حدی که اگر فرد خواب باشد، معمولا بیدار می شود و متوجه آن می گردد. از نظر شرعی یک قاعده کلی در این زمینه وجود دارد و آن اینکه حکم به جنابت نیاز به یقین دارد، بنابراین تا یقین به حصول جنابت نکرده اید، جنب نیستید و لازم نیست غسل کنید، ولی اگر متوجه احتلام شدید و از روی علائم یقین کردید مایعی که از شما خارج شده، منی است، باید به نیت غسل جنابت ,غسل کنید.
📚📚سایت معتبر پرسمان نمایندگی ولی فقیه دردانشگاهها
https://www.porseman.com/article/درمان-تکرار-احتلام-کثرت-احتلام/۷۶۸۷

//////////////////////////////////

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷💊💊💊💊💊
🗣🗣🗣پرسش
استاد فرزندم محتلم ( احتلال ) زیادی میشه برای من بگویید با طب سنتی چکارکنم خسته شده است
💊💊پاسخ
۱- شب موقع خواب چهارسوره قل را تا اخر بخوانند
قل اعوذبرب الناس و…
قل اعوذبرب الفلق و…
قل هوالله احد و…
قل یا ایهالکافرون و….
۲- شب هنگام تغذیه سرد حتی با مصلحات را کمتر مصرف کنند
۳- قرص کمر ازنوع نر وماده را پوستش را با حرارت کنده و مغزش را پودر پودر کرده و ارد نخودچی با نبات افزوده و هر شب و صبح ، یک قاشق غذاخوری برای ۲۱ روز میل شود
۴- روغن سیاهدانه به پهلوها مالیده و بادکش دودقیقه ای پهلوها تا ۱۴ روز
۵- اگر قولنج پشت کتف دارد روغن بادام تلخ با روغن بابونه به پشتش مالیده و یک روز درمیان دو دقیقه بادکش شود
۶- شب موقع خواب
انگشت سبابه را با اب دهانش خیس کند و سپس با این اب دهان ، کلمه به کلمه
روی شکم بنویسد
الله محمد علی فاطمه حسن حسین
با هرکلمه حتما اب دهان بزنه
تا ۲۱ روز تکرارشود
فقط اگر شک داشت اجرا نکنه

/////////////////////////////////////////////

🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍🖍
شهوت و نیروی جنسی و راهکارهای کاهندگی آن با نگاهی به طب سنتی چیست

سوال مهم جنسی:؛

بعضی از جوانان دختر و پسر به علل عدم تمکن مالی + تحصیل + مشکلات اشتغال و… توانایی ازدواج نداشته و ازطرفی غلبه شهوت جنسی آنها را آزار میدهد

?اکنون شما استاد به زبان ساده و سنتی بگویید چه تغذیه ای بخوریم که از شدت شهوت جنسی ما کاهش یابد و هر روز محتلم نشویم

جواب : راهکار و عوامل کاهنده شهوت به زبان سنتی

کاهو + سبزی خرفه+دوغ و ماست+آبغوره+دوری از تخمه ها+آب لیمو + لیموشیرین + لبو+ سبزی گشنیز+ آش گشنیز+دمنوش پنج انگشت یک استکان عالیست + روزه داری + دوری از گوشت با تخم مرغ + دوری از دل و قلوه + دوری از فلفل جات+ آلو + کم خوری +آب خیار + تمرهندی + سیرابی+ عدس + بارهنگ + ترنجبین + عرق بیدمشک با گلاب + سکنجبین+ پودر سماق+ دمنوش بنفشه و ختمی و پنیرک+ دوری ازسبزی شاهی و تره+ آب برگه هلو و زردآلو +لبو + باقلا+ نان خشخاش+ سبزی خرفه+ دمنوش لیمو عمانی+ چای به + چای عناب + مصرف کافور کم + + سبزی غازیاغه + دلستر + ترشیجات و سرکه جات+ اب زرشک + تمشک+ مصرف لیموعمانی درروی گوشت و آبگوشت و کباب ها + دوری مطلق ازتصاویرمستهجن + دوری مطلق ازخود ارضایی +سرکه شیره روزی چندقاشق دریک لیوان اب

– کم بودن مایع منی می کانال تجارب طب اسلامی و سنتی:
تواند ناشی از سوءمزاج های مرکب دستگاه تناسلی باشد که علائم آن ها شامل ترکیبی از سوءمزاج های مفرد است. توصیه های غذایی در این سوءمزاج ها به شرح زیر است:

توصیه های غذایی در کاهش منی ناشی از برودت و یبوست دستگاه تناسلی: استفاده از غذاهای گرم و تر که موجب افزایش منی هستند، مانند گوشت گوسفند، کله گوسفند که با پیاز و شوید و نعناع و هلیون پخته شده باشد، موز، گردو، زردک، زرده تخم مرغ، مربای شقاقل، مربای زنجبیل، پیاز، شلغم، مرغ با برنج، گندم پخته شده با شیر تازه، چلغوزه، غذاهای گرم و نفاخ مانند قلیه پیاز و نخود و گوشت با پیاز، حلیم، مغز گنجشک با زنجبیل، باقلا با نمک و تخم گزنه.

توصیه های غذایی در کم بودن منی ناشی از برودت و رطوبت دستگاه تناسلی:

استفاده از غذاهای گرم و خشک افزاینده منی مانند گوشت گنجشک.

در بسیاری از موارد با وجود تعداد کافی اسپرم، کیفیت آن پایین تراز میزان طبیعی بوده؛ یا تحرک اسپرم پایین است و یا مورفولوژی (شکل) آن غیرطبیعی است که این موارد منجر به ناباروری می شوند.

کم بودن حدت منی و فقدان لذع آن و سکون منی (اختلال در حرکت اسپرم): علائم آن عبارتند از منی بسیار غلیظ و منجمد، دشواری در انزال، سابقه مصرف مخدرات مانند تریاک و بنگ و کوکنار.

افرادی که از قلیان و سیگار استفاده می کنند، باید به این مسأله توجه کنند!

توصیه های غذایی: استفاده از غذاهایی که غلظت و جمود (بی حرکتی) منی را از بین می‌برند؛ مانند حلوای کنجد و ارده، مربای زنجبیل، مربای شقاقل، مربای زردک، زرده تخم‌مرغ نیم‌برشت با دارچین و کمی مصطکی، نخوداب با مغز قرطم، گوشت گنجشک به شکل کباب یا مطنجن (سرخ کرده)، غذاهای گرم.

ممکن است کم بودن منی به دلیل ضعف در سایر اندام ها از جمله مغز، معده، قلب یا کلیه باشد. در این صورت باید از غذاهای تقویت کننده آن اندام استفاده شود.

منابع کتاب «تغذیه در درمان ناباروری با رویکرد طب نوین و طب سنتی ایرانی»، دکتر فاطمه نجات بخش و همکاران

درمان ناباروری-بخش چهارم

شربت پیاز: بغایت مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، تولید کننده منی و نعوظ آور

یک کیلو آب پیاز، نیم کیلو شیر گاو، یک کیلو قند را جوشانده تا به قوام بیاید. اگر بخواهند شربت قوی تر شود تخم یونجه ۲۵ گرم، زنجبیل و دارفلفل از هر یک ۵ گرم، تخم مارچوبه ۵/۱۲ گرم پودر کرده و با آن مخلوط کنند. و اگر باز هم شربت قوى‏تر می خواهند کبابه چینى، بوزیدان، بهمنین، شقاقل، قرنفل، دارچین، جوزبوا، بسباسه از هریک ۲٫۵ گرم نیز اضافه نمایند. مقدار مصرف روزانه: ۳۰ گرم صبح ها.

دستور دیگری از تهیه شربت پیاز: مقوی نیروی جنسی و افزایش دهنده قدرت باروری و نرم کننده سینه

در ۲۵۰ گرم آب پیاز سفید، ۵۰۰ گرم عسل مصفی (عسلی که جوشانده و کف آن را گرفته اند) اضافه کرده، بجوشانند تا به قوام عسل برسد. مقدار مصرف روزانه: ۴۰ گرم.

حلواى زرده تخم مرغ: مقوی نیروی جنسی و افزایش دهنده قدرت باروری، نعوظ آور، کثیرالغذا، مقوى و چاق کننده بدن

تخم مرغ را در آب پخته، سفیده آن ها را جدا کرده و زرده آن ها را با روغن گاو تفت داده، دارچین و جوزبوا به ازاء هر بیست و پنج عدد از زرده ۴ گرم از هریک اضافه کرده، قند را با گلاب حل نموده داخل کرده بپزند تا آب تبخیر شود.

شکل دیگر حلواى زرده تخم مرغ: زرده تخم مرغ پنج عدد، زعفران یک گرم، نبات ۲۵ گرم، در ۳۰ گرم روغن گاو تازه بریان نمایند. ۱ گرم دارچین بر آن بپاشند.

نوع دیگر حلواى زرده تخم مرغ: نبات را در آب یا گلاب حل کرده روی حرارت بگذارند تا به جوش آید و زرده تخم مرغ هر قدر که می خواهند در حین جوشیدن در آن انداخته و به هم زنند تا پخته شود و بوی خامى آن برطرف شود، سپس زعفران را با گلاب و ادویه های دیگر مانند دارچین، هل، میخک، بسباسه و جوزبوا اضافه کرده و اگر خواستند بعد ازمخلوط کردن با شیره نبات، مقداری روغن گاو تازه اضافه کرده بریان نمایند و سپس زعفران و غیره را اضافه کرده میل نمایند.

شربت انجیر: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، کثیرالغذا، چاق کننده بدن و ملین

یک کیلو انجیر زرد خشک را در پنج لیتر آب ۲۴ ساعت خیسانیده، روز بعد بجوشانند تا آب آن به نصف برسد، صاف کرده و ۷۵۰ گرم عسل اضافه کرده به قوام آورند.

حلوای گوشت مرغ: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده قدرت باروری، کثیرالغذا و چاق کننده بدن

گوشت سینه مرغ یا گوشت پرندگان دیگر مانند گنجشک و دراج را با کمی آب بپزند تا آب کاملاً تمام شود و در آخر مغز حبهالخضرا (پسته کوهی)، نارگیل، مغز پسته، مغز بادام، مغز حب القلقل، مغز چلغوزه اضافه کرده، همه را نرم بکوبند و با ۴۵۰ گرم قند و عسل پخته تا سفت شود، زعفران و گلاب اضافه نمایند.

تخم مرغ نیم برشت: مقوی نیروی جنسی، افزایش دهنده

قدرت باروری، کثیرالغذا و مرطب

جالینوس برای نیم پخت یا نیم برشت نمودن آن اندازه ای قرار داده که هرگاه در آب گرم جوشان بگذارند تا صد عدد که بشمارند و اگر در آب سرد بر حرارت گذارند تا سیصد عدد که بشمارند نیم پخته می‌شود.

مأخذ کتاب «تغذیه در درمان ناباروری با رویکرد طب نوین و طب سنتی ایرانی»، دکتر فاطمه نجات بخش و همکاران

اسپرم سازی برای فعالیت جنسی

اگر فرد مزاجش سرد باشد مراحل زیر بصورت نوبه ای دنبال شود

۱-معجون ( گوشت چرخکرده گوسفندی + پیاز خرد شده + تخم مرغ محلی+ روغن زرد + زرد چوبه ) یک وعده غذایی

۲- ژل رویال عسل ناشتا دو نخود زیر زبان

۳- لبنیات حداقل مگر با آویشن باز اندک

۴- شربت عسلاب ولرم بعد از مجامعت ( اول غسل ).

۵- شربت خاکشیر با بهارنارنج با اسطوخدوس ( باز میگویم اگر مزاج سرد باشه )

۶- اب هویج

۷- نان پنیر و گردو برای وعده غذایی بالاخص شب هنگام.

۸- مالیدن روغن سیاهدانه اصل به دستگاه تناسلی و بیضه ( اگر حساسیت پوستی نباشه ) .

۹- شیر داغ با زرده تخم مرغ محلی و عسلاب .

۱۰- شیره انگوربصورت شربت و نوبه ای

۱۱- هفت مغز خشکبار پودرش روزی یک قاشق

۱۲- مصرف اب انجیر

۱۵ – حذف روغن نباتی و گوشت گاو و بادمجان و فست فودها و تمام تغذیه های با مزاج سرد و خشک

۱۶- مصرف چلغوز و هفت مغز خشکبار

۱۷- مصرف عرق طارونه روزی یک لیوان

۱۸- مرغ محلی و خروس و گنجشک و کبوتر مصرف شود

۱۹- خوردن نارگیل و شیره ان .

۲۰ – دانه خارخاسک با روغن بادام شیرین مخلوط و میل شود .

۲۱- ترشیجات و سرکه بشدت کاهنده ااسپرم

۲۲- امام صادق علیه السلام فرمود ؛: کسی که ضعف اب منی دارد اول استغفار کند و سپس تخم مرغ ( محلی ) را با پیاز ( به احتمالی گوشت ) فراوان بخورد .

۲۳- نارگیل با عسل یا شکر مخلوط شود بسیار مهمتر است .

۲۴- نخود سبز اسپرم را خشک میکند .

۲۴- زیره سیاه اب منی را خشک میکند

۲۵- لوبیا اسپرم زیاد میکند .

۲۶ – شاهدانه خشک کننده البته از آن بعنوان مخدر دوم یاد میشود

۲۷- کنجد زیاد کننده

– گشنیز کم کننده اسپرم

۲۹- خرما با عرق طارونه عالیست

۳۰- اب نخود زباد کننده

۳۱- فرنی قطع کننده اب منی

۳۲ – عرق یونجه زیاد کنتده

۳۳- گوشت خروس و گنجشک زیاد کننده

۳۴- عرق کاسنی با عسل عالیست

تذکر مهم

اگر شما مزاجت گرم باشد و اقلام گرم را خورده باشی پس بایستی اسپرم خود را خشک کرده باشی ؟؟

مزاج گرم و خشک معمولا اسپرم غلیظ دارد و اگر مواد گرم مثل ادویه جات و کباب و استرس و مجامعت زیاد طولانی داشته باشید قطعا اسپرم خشک و ناراحتی مثانه میگیرید

راهکار دوم برای مزاج صفراوی یعنی انسانهای گرم و خشک یعنی اسپرم را با گرمیجات خشکانده و اکنون باید تری داده شود :؛:؛

پس اب هویج + اب سیب + مجامعت کم و کوتاه + اش جو خیلی +زیتون+ عرق کاسنی با عسل خیلی میل شود + اب نخود خیلی میل شود+ خشخاش روی نان ( اشتباه نشه کنجد ممنوع )+ لوبیا+ خوراک لوبیا سبز + انار شیرین با اندکی عسل + سکنجبین عسلی+ معجون امام صادق که در بالا گفتم + عسلاب با گلاب + اب انجیر با برگ زرد الو بعد غذا+ شیره انگور+ مالیدن روغن زرد به آلت و زیر ناف هر روز+شربت خاکشیر با گلاب‌+ عرق بید مشک خوب هستند تغذیه اندک بخورد+ استشمام عطر و گل های با نشاط + دوری از اسفند خوری

شهوت و نیروی جنسی و راهکارهای کاهندگی آن با نگاهی به طب سنتی چیست