آخرین مطلب

بخور جوش شیرین مورد نقد و بررسی استاد موسوی

⛔️⛔️⛔️⛔️⛔️✍️#جوش_شیرین چرا⁉️

💢#جوش_شیرین یک ماده معروف است که برای طبخ #نان مورد استفاده قرار می گیرد و همیشه مورد انتقاد مردم و #پزشکان بوده است. به جهت آن که باعث زخم معده شده و در ضمن مانع جذب #ویتامین ها بخصوص گروه #ویتامین B می باشد

♨️#جوش_شیرین در مقایسه با #اوکالیپتوس ، #تخم گشنیز ، #آویشن و امثال آن برای بخور مزیتی ندارد

⭕️باید تحقیق شود که بخور این دارو برای بافت خشک #ریه چه عوارضی دارد❗️آیا همانند تأثیرش در دستگاه گوارش ویتامین ها را در ریه از بین می برد یا نه❓با توجه به این که #ریه بطور مستقیم خون را با هوای استنشاقی در آمیخته و به قلب می رساند

🔰اثری ک ما در عمل از #بخور #جوش_شیرین دیدیم چیزی برتر از بخورهای دیگر ندارد. تازه بخورهای گیاهی هوای اتاق را هم ضد عفونی می کنند

✅مرطوب کردن #حنجره و #ریه به هرحال احساس خوبی به انسان می دهد حتی با بخور آب به تنهایی

🚫ادعای درمان #کرونا با بخور جوش شیرین صحت ندارد و از مصادیق ( توهم درمان) است

❇️وقتی این همه داروهای گیاهی خوب و آزمایش شده برای بخور هست چرا باید سراغ بخور با مواد شیمیایی رفت که این همه سؤال برانگیز هم هست❓

💠💠استاد #سیدمحمد_موسوی
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
https://telegram.me/s_m_mousavi_peykshafa
🍃🌺🍃🌺🍃🌺

/////////////////////////////

💊💊💊بررسی اثربخشی بخورهای جوش شیرین و کندر و …. در بهبود علائم تنفسی بیماران مبتلا به کرونا

بیماری ویروسی COVID-19 ممکن است در سیر بالینی خود با فعال‌شدن فاکتورهای التهابی به سمت نارسایی تنفسی پیش برود و هنوز روشی برای کنترل آن یافت نشده است. در فضاهای مجازی توصیه‏‌هایی مبنی بر انجام بخور سنتی جوش شیرین برای جلوگیری از پیشرفت علائم تنفسی عفونت COVID-19 مشاهده می‏‌شود. بنابراین در ادامه به این سؤال که آیا ممکن است بخور سنتی جوش شیرین در بهبود علائم تنفسی بیماران COVID-19 اثر بخش باشد یا خیر پرداخته می‌شود:

یافته‌ها

استنشاق مولکول جوش شیرین (NaHco3)، در شکل نبولایزشده (نبولایزر یا ریزپاش، دستگاهی است برای رساندن دارو به بخش های مختلف دستگاه تنفس از طریق استنشاق)، در دسته‏‌ای از التهابات سیستم تنفسی باعث کاسته‌شدن از شدت التهاب و بهبود نسبی وضعیت بیمار شده است.

در فرم‌های نبولایزشده داروها، داروها به شکل ریزقطره (آئروسل) وارد سیستم تنفسی می‏‌شوند. بسته به سایز ذرات، عوامل فیزیکی و فاکتورهای مربوط به سیستم تنفسی، محل اثر ذرات متفاوت است.

بر اساس برخی از مطالعات، استنشاق فرم نبولایزشده جوش شیرین، نه بخور سنتی آن، با مکانیسم‌هایی مانند افزایش PH، افزایش جریان خون راه‌های هوایی و کاهش چسبندگی خلط، به طور موفقیت‌آمیزی از شدت التهاب در سیستم تنفسی کاسته است.

اما…

در بخور سنتی (خانگی)، ریزقطره تولید نمی‏‌شود و بخار حاصل از تبخیر آب و ماده درون آن، چنانچه آن ماده قابلیت تبخیر در آن شرایط را داشته باشد، به سیستم تنفسی وارد خواهد شد.

همچنین از تبخیر محلول NaHco3 طی بخور سنتی (خانگی) جوش شیرین، مولکول بی‌کربنات سدیم متصاعد نمی‌‏شود، بلکه آب و دی‏‌اکسید کربن متصاعد می‏‌شود و اثرات ضد التهابی که از فرم نبولایز مولکول NaHco3 به دست می‌‏آید، از بخور آن به دست نمی‌‏آید.

از طرفی همه می‌دانیم ابتلاء به کرونا باعث کمبود اکسیژن می‌شود و فرد مبتلا نیاز به اکسیژن بیشتر دارد نه کربن دی‌اکسید بیشتر.

نتیجه گیری

پس به لحاظ تئوریک، بخور جوش شیرین نمی‌تواند در التهابات تنفسی و عفونت COVID-19 اثربخش باشد، پس ما استفاده از بخور سنتی جوش شیرین را توصیه نمی‌‌کنیم چرا که استنشاق دی اکسید کربن در غلظت‌های بالا در برخی افراد خصوصاً افراد مبتلا به آلرژی ممکن است باعث تشدید شرایط و بروز سرفه و بدتر شدن علائم تنفسی شود.
از سویی، استفاده از داروهای استنشاقی در COVID-19 ممکن است میزان انتقال آئروسلی عفونت را افزایش دهد، لذا به کارگیری فرم استنشاقی نبولایزشده جوش شیرین در مبتلایان به عفونت COVID-19 بایستی هم به لحاظ میزان اثربخشی و هم از جهت ایمن‌بودن، مورد تحقیق و بررسی بیشتر قرار بگیرد
💊💊💊💊بررسی اثربخشی کندر در بیماری کرونا

مدتی است که در فضای مجازی در مورد کندر و اثرات آن بر کرونا مطالبی دست به دست می‌‎شود، در مورد کندر و اثرات آن بر کرونا، چند نکته وجود دارد:
۱) کندر حاوی ترکیبات ضدالتهابی بسیار شاخص است که مهم‌ترین آن‌ها آلفا و بتا بوسولیک اسید است و مطالعات متعدد در بیماری‌های التهابی مختلف از جمله آسم، روماتویید ارتریت و بیماری‌های التهابی روده دارد. دوز توصیه شده برای مصرف آن حدود ۱ تا حداکثر ۱.۵ گرم است.
۲) اگر در حالت عادی برای تقویت حافظه از آن بهره می‌گیرید (مادران باردار از کندر برای افزایش هوش جنین استفاده نکنند) به اندازه یک نخود را شب در آب خیسانده و صبح ناشتا صرفاً آب خورده شود، اگر می‌توانید تلخی آن را تحمل کنید به اندازه یک نخود جویده و شیرابه آن مکیده شود (طولانی مدت و مکرر نباشد).

۳) طبق اصول طب ایرانی، در بیماری‌های تنفسی، جهت رقیق کردن اخلاط، مصرف ملطفات (لطیف کننده‌‎ها) ارجح است و خصوصیت اصلی ملطفات، گرم بودن به اعتدال است. لذا ادویه گرم به اعتدال نظیر شیرین بیان، پرسیاوشان و زوفا بسیار مناسب‌تر از کندر هستند که گرمی آن بالاست و مخاطره سوخته شدن اخلاط در اثر مصرف آن، طبق منابع طب ایرانی وجود دارد.
۴) کندر بنا بر منابع طب ایرانی، روح حیوانی را به سمت خارج می‌کشد و چون این کار را سریع انجام می‌‎دهد به جای تفریح، غضب ایجاد می‌کند، همچنین به مخاطره ایجاد جنون و مشکلات روانی و سردرد توسط کندر به علت سوزاندن اخلاط، اشاره شده است و گرم مزاجان باید احتیاط بیشتری نمایند.

نتیجه گیری

با توجه به این که ویروس کرونا در بسیاری از افراد علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات روانی نظیر ترس، اضطراب و توهم ایجاد می‌کند؛ کندر برای افراد مبتلا به کرونا گزینه مناسبی نیست؛ پس در کل و طبق شواهد موجود؛ کندر گزینه مناسبی برای درمان کرونا نیست.

معرفی یک بخور بی ضرر ضدکرونا

قبل از هر چیز خاطر نشان کنیم که این بخور یک کمک کننده برای درمان است و به عنوان درمان قطعی کرونا محسوب نمی‌‎شود.
💊💊💊۴-بخور تخم گشنیز، آویشن و پوست پرتقال برای کرونا

طرز تهیه

ی

ک قاشق مرباخوری تخم گشنیز نیم کوب شده

یک قاشق غذاخوری برگ آویشن

پوست یک عدد پرتقال

همه این مواد را همراه هم داخل ظرف آب (یک لیوان) در حال جوش با شعله کم بریزید.

به مدت ده دقیقه با رعایت قاصله ۱۵ سانتی ار ظرف، بخور حاصل را استنشاق کنید.

نکات مهم

استفاده از این بخور در کنار دستورات ششگانه تندرستی، نقش مهمی در پیشگیری و درمان کرونا خواهد داشت.

توصیه می‌شود افراد مبتلا به کرونا، روزی سه بار از این بخور استفاده کنند.

حرف پایانی

دوستان عزیز، کرونا را جدی گرفته و بیشتر از پیش مراقب خود باشید و از توصیه های عجیب و غریب و پیام های واتساپی و بخور جوش شیرین و عفونت زدایی با دمنوش های عجیب و غریب گیاهی دوری کنید.

https://tabaye.ir/anti-corona-fumigation/