آخرین مطلب

تغذیه خوری تند تند عامل اختلال گوارش بر مبنای طب سنتی

?آسیبهای ناشی از تندتند غذا خوردن از نظر طب ایرانی

سریع خوردن غذا سبب ترشح ناقص آنزیمهای گوارشی شده وهضم رامختل می‌کند،درصورتیکه “هضم ناقص” باشد،خلط فاسد و نابجا دربدن تولیدگشته وباعث بروز انواع بیماریها میشود.

❌تندتند خوردن و نجوییدن غذا باعث “کبد چرب ” میشود.و در نتیجه باعث بالا رفتن چربی خون و چاقی در افراد میشود.

❌ تندتند خوردن و نجوییدن لقمه های غذا باعث تولید بیشتر الکل در روده ها شده که این امر خود ، موجبات ” ریزش مو ” را افراد فراهم میکند.

❌تندتندخوردن و نجوییدن لقمه های غذا باعث تولید خلط فاسد شده و غذا هضم نشده وارد خون میشود، که این امر ، تولید لکه های سفید(بیماری برص یا ویتیلیگو) و لکه های قهوه ای (بیماری بهق) را در افراد بدنبال دارد.

❌تندتند خوردن و نجوییدن غذا در دهان باعث افزایش عفونت در معده و روده ها شده و در نتیجه پدیده زخم معده و اثنی عشر را بدنبال دارد.(با بالا رفتن میکروب هلیکوباکتر)

❌تندتندخوردن و نجوییدن غذا در دهان باعث هضم ناقص آن در معده شده که این خود باعث نفخ معده و روده ها و همچنین بوی بد دهان در این افراد میشود.

❌تندتندخوردن و نجوییدن لقمه های غذا در دهان ،باعث تولید خلط فاسد و نابجا در کبد شده ، این اخلاط کثیف وقتی از طریق عروق به سمت اندامها جریان پیدا میکنند ، سنگینی و کرختی و خمودی را اندامها بوجود می آورند.

❌تندتندخوردن و نجوییدن غذا در دهان باعث تولید بلغم شور یا بلغم مالح شده ، که مهمترین پیامد بلغم مالح ، ترومبوز شدن ورید ها و سیاهرگهای عمقی(بیماری DVT) میباشد.

❌تندتندخوردن و نجوییدن لقمه های غذا در دهان ، حتی روی خلق و خو و منش افراد نیز تاثیرگذار است.عصبانیتها ، پرخاشگریها ، تعجیل داشتن در انجام امور روزمره از مصادیق تندتندخوردن غذا در دهان است.

////////////////////////////

درما ن اختلالات گوارشی

🌸✨ عامل اصلی بیماری های گوارشی کمبود ویتامین D می باشداگر شیر و ماهی نمیخورید برای جبران این ویتامین گل کلم بخورید✨

🍎@tebe_eslami🍎