آخرین مطلب

تغذیه ایام حیض و قاعدگی سالم و تنظیم عادت سالم برای زنان و دختران

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
✅بهداشت قاعدگی، ضامن سلامتی زنان

✍️دفع خون قاعدگی و تحولات جسمی و روحی پیرامون آن، یکی از راه‌های مهم‌ پاکسازی بدن بانوان از فضولات و نشانه سلامت اعضای مختلف بدن است

. جهت حفظ سلامتی عمومی، این تدابیر را یک هفته پیش از قاعدگی و در طی آن رعایت کنید. پرهیز از مصرف غذاهای سودازا مانند انواع فست‌فود، نوشابه‌ها و آب میوه‌های صنعتی، سس‌ها، کنسرو و کمپوت، گوشت گاو، عدس، بادمجان، کلم، میوه‌های ترش و ترشی‌جات.

کاهش جدی مصرف غذاهای لزج و غلیظ کننده خون مانند، ماکارونی و لازانیا، سیب زمینی و الویه، رب‌گوجه فرنگی، کیوی، ذرت، لوبیا سبز، قارچ و رشته‌ها. پرهیز از غذاهای نفاخ مانند حبوبات و سبزیجات نفاخ (سیر و پیاز خام، شاهی، تره، ترب و تربچه و..). پرهیز از حمام طولانی در زمان قاعدگی(فقط در صورت ضرورت و به صورت ایستاده انجام شود). پرهیز از نشستن و خوابیدن بر زمین سرد. پرهیز از پرنوشی آب و آب‌میوه‌های سرد.

مصرف منظم و به قاعده خوراک‌های خون‌ساز مقوی رحم مانند زرده تخم مرغ عسلی با پودر دارچین، آبگوشت گوسفند یا بلدرچین با کمی ادویه گرم، هویج پخته، شیره انگور، بادام با مویز، گل‌قند و کدو حلوایی بخارپز با دارچین به ویژه پیش از قاعدگی‌های سنگین با خونریزی زیاد توصیه می‌شود.

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿