آخرین مطلب

خونریزی رحم در قاعدگی و علل آن بر مبنای طب سنتی

🌹🌹🌹
☘️علت اینکه نظم برنامه قاعدگی برخی از خانم‌ها به هم می‌ریزد چند عامل می‌تواند باشد که عبارتند از:

✅ ۱- #سردی_طبع ؛

وقتی طبع فردی سرد شود، آنهم با مصرف سردیجات، یک یک دستگاه‌ها و ارگان‌های بدن دچار کم‌کاری و اختلال در عملکرد می‌شوند.

تخمدان‌های زن نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اگر خانمی طبعش سرد شود، عملکرد تخمدان‌ها و محیط رحم با اختلال روبرو شده و این مسئله رقم می‌خورد.

👇👇👇👇
☘️(مصرف داروی سنبل الطیب توصیه میشود.)
✅ ۲- #تنبلی_تخمدان ؛

قاعدگی زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک در رحم زن با اسپرم تلاقی نکرده و حاملگی را رقم نزند؛ به دیگر عبارت تخمدان‌های زن، در هر ماه، در سیکلی منظم تولید تخمک کرده و آنها را راهی محیط رحم می‌نماید.
در صورتی که تخمک با اسپرم ترکیب و حاملگی صورت گرفت، قاعدگی قطع می‌شود
🔴(البته استثنائ هم وجود دارد و برخی از خانم‌ها در دوران حاملگی نیز امر قاعدگی آنها کماکان ادامه می‌یابد) و الا به صورت خون حیض از رحم خارج می‌شود، حال اگر خانمی تخمدان‌هایش دچار تنبلی و عدم تولید تخمک باشد یا تخمک به مقدار کافی تولید نکند، مسئله عدم قاعدگی یا تأخیر در امر قاعدگی رخ خواهد داد.
👇👇👇👇
☘️( در تنبلی تخمدان #داروی_جرجیر سفارش می شود.)

@mi_sali

✅ ۳- #غلظت_خون ؛

به دلیل اینکه در امر قاعدگی بایستی خون به مقدار طبیعی رقیق باشد و بیش از حد غلیظ نباشد تا بتواند به سهولت دفع شود، در صورتی که خانمی دارای #غلظتخون باشد، به آسانی دفع خون انجام نشده و به صورت لکه بینی و در ایامی محدود عادت ماهیانه پایان می‌یابد، که این مسئله امری خطرناک😱 بوده، به این نحو که با عدم خروج خون‌های کثیفی که قرار است از بدن خارج شود، دیواره رحم انباشته از کثافات شده و به مرور #کلفتیجداره_رحم(میوم) یا #فیبروم و کیست را در پی خواهد داشت.

👇👇👇👇
☘️( در این حالات حجامت، داروی زنبق، لوز، آبزن تباشیر و اذخر و جامع و…سفارش می شود.)

✅ ۴- #کم_خونی ؛

در برخی از اوقات کم خونی عامل این مسئله است.
خانمی که از مقدار خون نرمالی در بدن برخوردار نیست و دچار کم خونی می‌باشد، برای دفع خون، خون کافی در بدن موجود نبوده و از مسئله تأخیر در امر قاعدگی، یا عدم خروج خون به مقدار کافی رنج میبرند
حکیم ستاری