آخرین مطلب

جلای چشم با رنگ سبز طبیعی

رنگ سبز و جلای چشم

🔸 رنگ سبز از نظر روانشناسی شادی آفرین است و محیط و کاربران را عاری از استرس و افسردگی می نماید. چشم انسان بیشترین حساسیت را به طول موج های ۵۵۰ تا ۶۰۰ نانومتر دارد؛ این طول موج در رنگ‌های سبز و زرد ایجاد شده و موجب آرامش و جلای چشم می‌گردد.

🔸 از جمله مزایای رنگ سبز که باعث محبوب بودن آن شده است می توان به شیک بودن، آرامش بخش بودن، ترکیب شدن آسان این رنگ با انواع رنگ ها و زیبایی تمامی طیف‌های این رنگ و … اشاره نمود.

🔸 همچنین این رنگ نه مانند رنگ‌های سرد کسل کننده بوده و باعث کاهش انرژی می‌شود و نه مانند رنگ‌های گرم انرژی فضا را بیش از حد بالا می‌برد. به همین علت می‌توان آن را انتخابی درست برای دکور انواع فضاها دانست.

🔸 امام کاظم (ع) نیز فرموده‌اند که نگاه به سبز را از مواردی دانسته اند که موجب جلای چشم می شود.(وسائل الشیعه. ج۵٫ ۳۴۰)

🔸 جدا از بحث استفاده از رنگ سبز در متریال‌ها و مبلمان مورد استفاده در خانه، این موضوع بسیار نمود دارد که چقدر وجود گیاهان سبز در خانه موجب نشاط و آرامش و احساس سرزندگی می‌شود.

🔸 از مزایای رنگ سبز این است کا با تمامی متریال‌های طبیعی همخوانی دارد. همین نکته یکی از دلایل ارامش بخش در عین حال نشاط آور این رنگ در دکوراسیون خانه است.

🔸 این رنگ را هم به صورت حجم جزء مانند کوسن‌های سبز در دکوراسیون خانه می‌توان اضافه کرد. هم به صورت حجم متوسط به صورت مبلمان و پرده سبز، هم به ثورت حجم بالا به صورت طراحی تمام سبز در تونالیته‌های مختلف این رنگ.

✅ کانال رسمی حکیم خیراندیش

@hakimkheirandiish