آخرین مطلب

مثانه و درمانهای مثانه بر مبنای طب سنتی

🔆💠🔅💠﷽💠🔅

✅ سردی مثانه و راهکارطب سنتی

✍️ یکی از قویترین داروها در درمان سردی مثانه، تکرر و بی اختیاری ادرار، نوشیدن مخلوط شیر و #زردچوبه است.
بدین منظور یک قاشق چایخوری زردچوبه را در یک فنجان شیرداغ حل کرده و پس از اینکه کمی از داغی آن کاسته شد بامقداری عسل شیرین کنید و شبها قبل از خواب میل نمایید.

بسته به مزاج بیمار مقدار زردچوبه و شیر متغیر بوده حتی میتوان بجای شیر از #شیربادام نیز استفاده کرد، همچنین میتوان به ترکیب فوق یک قاشق چایخوری روغن نارگیل افزود.

📚 حکیم حسین خیراندیش

گرم نگه داشتن موضع مثانه برای زن و مرد با آجرداغ یا کیسه آبگرم یا نشستن روی پوستین ( همانند روش اجدادی مان درنشستن ) و دوری از نشستن روی فرش ماشینی و پرهیز از تغذیه های مزاجهای سوداوی تاکید میشود

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

🔆💠🔅💠﷽💠🔅

✅ به مثانه ظلم نکنید!

✍️اگر هنگامی که احساس دفع دارید این کار را به تعویق بیاندازید ،پس از مدتی حساسیت روده بزرگ به حضور مدفوع کم شده و به‌موقع باعث هشدار به دفع مدفوع نمی‌شود ، بنابراین در زمان احساس به دفع باید تخلیه مدفوع صورت گیرد.

تأخیر در دفع ادرار سبب تغییر شکل آناتومیک و کارکرد طبیعی مثانه می‌شود و متعاقباً قدرت تخلیه این عضو دچار مشکل می‌شود، همچنین با فشار آوردن روی اعضای مجاور مثل رحم و روده عملکرد آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

در هنگام احساس دفع ادرار یا مدفوع در اولین فرصت در هر جایی که هستید، بدون بهانه گیری های مرسوم (تمیزی ، تهویه و …) عمل دفع را انجام دهید تا دچار عواقب و عوارض سوء آن نشوید.

📚منبع : دانشکده طب سنتی شهید بهشتی

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿