آخرین مطلب

ریه درمانی با علامتهای متفاوت بر مبنای طب سنتی

🇮🇷🇮🇷🇮🇷📚📚📚نشانه های ریه صدمه دیده از منظرطب سنتی

سرفه مزمن

وجود مداوم مخاط

احساس درد در قفسه سینه به مدت طولانی

تنگی نفس

سرفه خونی

خس‌خس سینه

وقتی سرفه بیش از یک ماه طول می‌کشد، ماهیت آن مزمن محسوب می‌شود. به‌احتمال خیلی زیاد، در دستگاه تنفس مشکلی وجود دارد.
زمانی که راه هوا ملتهب یا عفونی می‌شود، به‌عنوان دفاع، مخاط (خلط) تولید می‌کند. اگر این تولید پیوسته مخاط بیش از یک ماه طول بکشد، ممکن یک نشانه هشداردهنده از مشکلات ریه باشد.
احساس درد قفسه سینه که بدون هیچ توضیحی بیش از یک ماه طول بکشد، ممکن است یک نشانه‌ هشداردهنده باشد. چنین دردی اگر براثر دم، بازدم یا سرفه بروز کند یا تشدید شود، نشانه‌ مشکل‌دار بودن ریه است.
وقتی تنگی نفس رخ می‌دهد، معمولاً علت‌ آن بیماری قلبی یا ریه است. این علامت را می‌توان به هریک از آن‌ها ربط داد، چون هر دو در انتقال اکسیژن به بافت‌ها و دفع دی‌اکسید کربن نقش دارند. وقتی هر یک از این مشکلات وجود داشته باشد، منجر به تنگی نفس می‌شود.
زمانی که سرفه‌ خونی رخ می‌دهد، همیشه مشکلی در ریه یا دستگاه تنفسی فوقانی وجود دارد که این مشکل نیاز به توجه فوری دارد.
خس‌خس سینه یک‌صدای سوت مانند بم است که معمولاً هنگام بازدم شنیده می‌شود، اما ممکن است هنگام دم نیز رخ بدهد. این حالت معمولاً نشانه آن است که یک جسم خارجی جریان عادی هوا را در ریه‌ها مسدود یا راه هوای ریه را محدود کرده است.

پاک‌سازی ریه با روش‌های طب سنتی

توجه کنید قبل از مصرف گیاهان دارویی و داروهای گیاهی حتما با پزشک متخصص طب سنتی مشورت کنید
اولین قدم ترک استعمال دخانیات و دور شدن از دود ناشی از آن است. تنها ۱۲ ساعت پس از آخرین سیگار، میزان مونوکسیدکربن موجود در خون به حالت طبیعی برمی گردد. این موجب می شود تا اکسیژن مورد نیاز جهت انجام کلیه عملکردهای سلولی در بدن فراهم شود. بهبود ریه ها پس از ترک سیگار، پس از ۲ هفته آغاز می شود و ترمیم مژک های ریه نیز حدود ۱ تا ۹ ماه طول می کشد.

۱- پیاز

اسانس های گیاهی برای تمیز کردن و پاکسازی ریه ها بسیار موثر هستند. پیاز نیز یکی از درمان های شگفت انگیزی است که روی ارتقای سلامت ریه ها تأثیر می گذارد به ویژه اینکه افراد سیگاری به دلیل جذب سموم ترکیبات دخانیات نیاز بیشتری به این کار دارند. پیاز اثر موکولیتیک (خلط آور) داشته و باعث شل شدن عضلات راه های تنفسی و افزایش جریان هوا به ریه ها می شود. به این ترتیب که از حفره ی دهان التهاب زدایی کرده و به دفع بخشی از عناصر آسیب رسان و بیماری زا کمک می کند.

۲- زردچوبه

در مورد خواص زردچوبه زیاد گفته شده است. اما آیا می دانستید که این ادویه ی زردرنگ یکی از موثرترین درمان ها برای تمیزی و پاکسازی ریه هاست؟ زردچوبه حاوی ترکیبی موثر به نام کورکومین است. نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهند این ترکیب موثر برای کاهش التهاب ریه ها موثر است و مانند محافظی در برابر بیماری های ریوی (بیماری مزمن انسدادی ریه و غیره) عمل می کند.
علاوه بر این زردچوبه حاوی کورتیکوئیدها است که تأثیر زیادی در کاهش عفونت ها و تمیزی ریه دارند. پولیفنول های موجود در این ادویه نیز از رشد و گسترش رادیکال های آزاد پیشگیری می کنند.

۳- چای سبز

چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌های زیادی است که به کاهش التهاب در ریه‌ها کمک می کند. این ترکیبات از بافت ریه در برابر اثرات مضر استنشاق دود محافظت کنند.

۴- سیر

سیر جزو مواد غذایی پرخاصیت به شمار می‌آید، به‌گونه‌ای که در حفظ سلامت ریه‌ها نیز نقشی پررنگ دارد. این مزیت با مصرف سیر از طریق ترکیبی به نام آلیسین ایجاد می‌شود. آلیسین به‌عنوان یک عامل آنتی‌بیوتیکی طبیعی قدرتمند در بدن عمل می‌کند و می‌تواند به از بین بردن عفونت‌های تنفسی که ممکن است موجب مسدود شدن ریه‌ها شود، کمک کند. همچنین مصرف سیر خام نقش ویژه‌ای در جلوگیری از ابتلا به سرطان هم دارد. در حقیقت سیر می‌تواند صدمات واردشده به ریه ناشی از آلودگی، مصرف پاکسازی ریه از سیگار و کیفیت بدهوا را به‌خوبی جبران کند.

۵- زنجبیل

خواص زنجبیل برای درمان و ارتقای سلامت سیستم تنفسی شهرت زیادی دارد. این ریشه ی درمانی برای باز کردن برونش ها و همچنین تخلیه ی خلط های ریه ها موثر است. زنجبیل یک ماده ی آنتی باکتریال واقعی است که خواص ضدالتهابی و ضدعفونی کنندگی فوق العاده ای دارد. این گیاه دارویی به طور کامل سرفه را درمان می کند و طعم تند آن روی ریه ها تأثیر مثبت دارد. عصاره ی روغنی حاصل از این گیاه برای درمان آفت ها و کاهش گلودرد فوق العاده است.

۶- ذرت

ذرت از ابتلا به سرطان ریه جلوگیری می کند . ذرت شامل آنتی اکسیدانهای قوی برای کاهش ابتلا به سرطان می باشد.

۷- گردو

یک آنتی اکسیدان قوی برای پاکسازی ریه ها “سلنیوم ” می باشد که در گردو و دیگر مغزها وجود دارد .

۸- آناناس

این میوه حاوی ترکیبی به نام بروملین است که به کاه

ش التهاب کمک می کند. بروملین به شما در افزایش قابلیت ارتجاعی ریه هم کمک می کند تا بتوانید با تنفس های عمیق، اکسیژن بیشتری دریافت کنید.

۹- سیب

سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها ، پلی فنول ، فلانوئید ، ویتامین ث و فیبر به مبارزه با سرطان ، جلوگیری از افزایش سطح قند ، دستگاه تنفسی سالم کمک می کند. علاوه براین مطالعات نشان داده، سیب می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه و آسم کمک کند. سیب ارگانیک را با پوست بخورید چون پوست آن ۶ برابر آنتی اکسیدان دارد.

۱۰- عسل

مصرف روزانه یک قاشق چایخوری عسل می تواند مزایای بسیار زیادی از جمله حذف آلاینده ها از ریه ها داشته باشد.

۱۱- مرکبات

لیمو، پرتقال، گریپ فروت و … می توانند به بهبود ریه ها کمک کنند.

۱۲- سبزیجات و گیاهان برگ دار

کرفس، مارچوبه، شاخه های بامبو، گل کلم، کلم بروکلی، کلم پیچ، اسفناج، آویشن، گشنیز، زردک، قاصدک، رزماری، پونه کوهی و … به تقویت سلامت ریه ها کمک می کنند.

۱۳- لوبلیا

یکی دیگر از گیاهانی که می تواند به پاکسازی ریه کمک کرده و ریه های شما را تمیز و آرام کند، لوبلیا است. آلکالوئید موجود در آن، که به نام لوبلین شناخته می شود، باعث افزایش خروج خلط و دفع آلودگی ها می شود . لوبلیا حتی باعث انتشار اپی نفرین می شود، که راه های هوایی را برای تنفس، باز می کند. محققان بر این باورند که این ترکیب ممکن است به کاهش اثرات نیکوتین در بدن کمک کند.
۵ تا ۱۰ برگ لوبلیا را به یک ظرف آب جوش اضافه کنید. درب ظرف را گذاشته و ۵ دقیقه بگذارید بماند، سپس بخار آن را استنشاق کنید. این کار را هر روز صبح و عصر ۱۰ دقیقه و برای چند روز انجام دهید تا ریه هایتان را پاک کنید.
شما همچنین می توانید از این گیاه چای گیاهی یا تنتور بگیرید. این گیاه می تواند به طور بالقوه سمی باشد بنابراین آن را تحت نظارت کارشناس علوم گیاهی انجام دهید. نکته : زنان باردار، و افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی یا فشار خون هستند نباید این گیاه را مصرف کنند.
۱۴- تربچه

تربچه قرمز، دایکون، ترب کوهی و… نیز فواید زیادی برای سلامتی دارند و برای کاهش ناراحتی ریه پس از ترک سیگار بسیار مفید هستند. اینها مخاط اضافی را از بین می برند، گلودرد را تسکین می دهند، سینوس ها را پاکسازی می کنند و گرفتگی سیستم تنفسی را کاهش می دهند.

۱۵- آب انگور

نوشیدن آب انگور تازه ، یک بار در روز به مدت ۱ هفته به پاک کردن ریه ها و سم زدایی کمک می کند. پوست انگور قدرت آنتی اکسیدانی بالایی دارد که به کاهش التهاب ریه ها کمک می کند و می تواند شدت آسم و خطر سرطان ریه را کاهش دهد.

۱۶- غذا‌های ضدالتهاب

التهاب مجاری تنفسی می‌تواند تنفس را دشوار کند و باعث احساس سنگینی و گرفتگی قفسه سینه شود. خوردن غذا‌های ضدالتهاب می‌تواند التهاب را کاهش دهد تا این علائم تسکین یابد. خوراکی‌هایی که به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند، عبارت‌اند از زردچوبه، سبزی‌ها، گیلاس، بلوبری، زیتون، گردو، لوبیا و عدس.

۱۷- دمنوش لیمو و عسل و زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدالتهابی است که می‌تواند سرفه و احتقان را کاهش دهد. عسل از سرفه‌های متوالی جلوگیری کرده و لیمو به دلیل دارا بودن ویتامین C سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. نوشیدن این دمنوش ریه‌ها را به طور طبیعی پاکسازی می‌کند. می توانید به این دمنوش نعناع هم اضافه کنید.

۱۸- دمنوش عناب

دمنوش عناب دارای ترکیبات خاصی است که سبب رفع التهاب و پاکسازی کلی بدن می‌شود، این دمنوش با ترکیبات منحصربفردش سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و برای پاکسازی ریه نقش مهمی می‌تواند ایفا کند. اگر حس می‌کنید در طول روز آلودگی وارد ریه‌ها شده، بعد از بازگشت به خانه با خوردن یک فنجان دمنوش عناب ریه‌ها را پاکسازی کنید.

۱۹- دمنوش نعناع

نعناع یک گیاه محبوب برای درمان بیماری‌های تنفسی است. منتول موجود در نعناع عضلات صاف دستگاه تنفسی رو شل کرده و تنفس را راحت‌تر می‌کند. منتول یک آنتی‌هیستامین مؤثر است که به پاکسازی بدن از سموم ناشی از آلرژی تنفسی کمک می‌کند. علاوه بر خاصیت آنتی‌هیستامینی نعناع، منتول یک ماده ضدعفونی‌کننده فوق‌العاده است. به همین دلیل است که در اسپری‌ها و قرص‌های خلط‌آور بیشتر از منتول استفاده می‌کنند. علاوه بر این نعناع منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها هم محسوب می‌شود.

۲۰- دمنوش گیاهی مریم‌گلی

دمنوش حاوی مریم‌گلی به عنوان یک درمان طبیعی فوق‌العاده در بیماری‌های تنفسی و ریه استفاده می‌شود. مریم گلی منبع طبیعی فلاونوئیدها است و دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتریایی قوی است که واکنش سم‌زدایی طبیعی را تحریک کرده و باعث کاهش تجمع سموم در بافت‌ها و اندام‌ها می‌شود.

  • دمنوش آویشن و لیمو

آویشن گیاهی است که از قدیم الایام برای رفع عفونت، التهاب، پاکسازی و سم‌زدایی ریه و مجاری تنفسی استفاده می‌شده است. خواص آنتی باکتریالی و آنتی‌اکسیدانی آویشن تأثیرات چش

مگیری بر رفع آلودگی و مشکلات ناشی از آن دارد.
لیمو هم یکی از میوه‌های با خاصیت دارویی فراوان است که از قدیم با خواص ضدباکتری و رفع انواع بوهای آن آشنایی داریم. ترکیب آویشن و لیمو با خواصی مشابه در پاکسازی و رفع دستگاه تنفسی می‌تواند خیلی تأثیرگذار باشد.
مصرف آویشن از به وجود آمدن مشکلات تنفسی، به خصوص در بیماران مبتلا به آسم و برونشیت جلوگیری می‌کند. مصرف لیمو در پاکسازی ریه، پاکسازی و خنک‌کنندگی مجاری تنفسی نقش داشته و آثار آلودگی را از بین می‌برد.

۲۲- دمنوش زردچوبه و زنجبیل

خواص دارویی زردچوبه در کنترل سرفه، احتقان و سرماخوردگی تأیید شده است. کورکومین موجود در زردچوبه خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی دارد. زنجبیل حالت تهوع را برطرف کرده و احتقان را کاهش می‌دهد.

۲۳- چای ماسالا

این دمنوش از سال‌ها قبل در درمان بیماری‌هایی از قبیل سرفه، سرماخوردگی، احتقان و مشکلات تنفسی کاربرد داشته است. در آماده‌سازی این دمنوش ترکیب‌های دیگری از قبیل زنجبیل و دارچین استفاده می‌شود که این مواد نیز خاصیت ضدالتهابی دارند. این دمنوش گلو را صاف کرده و از میزان التهاب آن می‌کاهد.

۲۴- پونه کوهی

پونه کوهی غنی از ترکیباتی مانند کارواکرول و ترپن ها است که به عنوان عناصر پاکسازی ریه عمل می کنند. این گیاه می تواند به کاهش التهاب و احتقان در ریه کمک کند و جریان هوای مجرای بینی و سلامت دستگاه تنفسی شما را بهبود بخشد. اگر از آسم یا سایر مشکلات تنفسی رنج می برید، روزانه ۲ فنجان چای پونه بخورید.
شما می توانید با ریختن پودر تازه یا خشک شده پونه کوهی در آب داغ بمدت ۵ دقیقه چای پونه کوهی درست کنید. برای سم زدایی ریه ها ، چند قطره روغن پونه کوهی را به یک لیوان شیر گرم یا چای اضافه کنید و حداقل یک بار در روز آن را بنوشید. همچنین می توانید از پونه کوهی در پخت و پز استفاده کنید.

۲۵- دمنوش ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان به کاهش سرفه و احتقان کمک می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد دمنوش شیرین بیان خاصیت ضدویروسی و ضدمیکروبی دارد.

  • دمنوش اکالیپتوس

یکی از بهترین داروهای خانگی برای تمیز کردن ریه‌ها و برونشیت‌ها، دمنوش اکالیپتوس است. این گیاه با خواص عالی برای درمان شرایط تنفسی مختلف است. از جمله فواید دیگر این دمنوش می‌توان از آن به عنوان ضدعفونی کننده و ضدالتهاب نام برد. این دمنوش به از بین بردن خلط جمع شده در دستگاه تنفسی، کاهش التهاب در مجاری بینی و تسهیل گردش هوا کمک می‌کند. این دمنوش همچنین در صورت سرماخوردگی، سرفه، فارنژیت، برونشیت یا آنفلوآنزا نیز بسیار مفید است.

۲۷- حمام اکالیپتوس

یک حمام داغ با اکالیپتوس بگیرید که استنشاق هر روز بخار داغ ، می تواند به سم زدایی ریه هایتان کمک کند. اکالیپتوس یک ضد عفونی و آنتی اکسیدان قوی است که می تواند به کاهش خطر سرفه و سرما خوردگی و تقویت سیستم تنفسی کمک کند. یک شاخه و دسته از برگ های اکالیپتوس را در حمام موقع دوش گرفتن آویزان کنید ، که به گلو درد و کاهش تراکم یا سینوس های مسدود شده کمک می کند.

۲۸- بخور آب

بخار درمانی شامل استنشاق بخارآب برای باز کردن مجاری تنفسی و کمک به ریه‌ها در تخلیه مخاط است. افراد مبتلابه بیماری‌های ریوی ممکن است در هوای سرد یا خشک، علائمشان بدتر شود. این آب‌وهوا می‌تواند غشای مخاطی مجاری تنفسی را خشک کرده و جریان خون را محدود کند. برعکس، بخار، گرما و رطوبت را به هوا می‌افزاید که باعث بهبود تنفس و از خشکی درآوردن مخاط داخل مجاری تنفسی و ریه‌ها شود.

۲۹- ورزش کردن

ورزش منظم می‌تواند سلامت جسمی و روانی افراد را بهبود بخشیده و خطر بسیاری از بیماری‌ها ازجمله سکته مغزی و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. ورزش، عضلات را مجبور به کار بیشتر می‌کند که باعث افزایش میزان تنفس بدن شده، ریه ها را بازتر می کند و درنتیجه اکسیژن بیشتری به عضلات وارد می‌شود. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و بدن را در از بین بردن دی‌اکسید کربن اضافی که بدن هنگام ورزش تولید می‌کند، کارآمدتر می‌کند.
ورزش‌های منظم مانند ورزش پیلاتس یا یوگا، دویدن، زومبا و خیلی ورزش‌های دیگر، از راه‌های تغییر سبک زندگی بوده که سلامت ریه را بهبود می بخشند.

۳۰- منیزیم

منیزیم یک ماده معدنی است و برای کسانی که مبتلا به آسم هستند توصیه می شود. منیزیم به افزایش ظرفیت ریه های شما کمک کرده و در فرآیند تنفسی موثر است و راه مناسب برای دریافت مواد معدنی از طریق مصرف آجیل، دانه ها و یا لوبیا است

  • کاروتنوئید

کارتنوئید یک آنتی اکسیدان است و برای کاهش خطرات سرطان ریه مفید است و به طور طبیعی در سبزیجات و میوه های رنگ های قرمز و نارنجی یافت می شوند. هویج به دلیل داشتن بتاکاروتون انتخاب خوبی است. کدوتنبل، پاپایا، اسفناج و کلم پیچ حاوی بتاکاروتون هستند. این آنتی اکسیدان ها به ویتامین آ تبدیل می شود و ممکن است به شما در کاهش خطر آسم کمک کند.

غذاهایی که ر

وند پاکسازی ریه را کند می کنند

محصولات لبنی که شامل پنیر، کره، خامه، ماست، سرشیر و همه ی انواع شیر است، روند بهبودی را آهسته تر می کند.
غذاهای فراوری شده: از مصرف هر نوع گوشت مانند بیکن، ژامبون، سوسیس، کالباس، گوشت کنسرو شده و غیره که برای افزایش ماندگاری یا بهبود طعم و مزه اصلاح شده اند، خودداری کنید
فست فودها نیز جزء غذاهای فرآوری شده هستند و باید از آنها اجتناب شود. غذاهای گیاهی فرآوری شده و جایگزین های غذایی نیز مخاط زیادی تولید می کنند.
غذاهای بسته بندی شده از جمله غذاهای منجمد و آماده هم روند ترمیم ریه را با مشکل مواجه می نمایند.
آب نبات و شیرینی: از مصرف آب نبات، پای، کیک، شیرینی، تافی، ژلاتین و دیگر شیرینی جات تا حد امکان خودداری کنید.
کافئین، از نوشیدن قهوه و چای یا نوشابه های حاوی کافئین زیاد خودداری کنید. بجای آن سعی کنید آب زیادی بنوشید.

چند معجون معجزه گر برای پاکسازی ریه

۱_ پیاز، زردچوبه، زنجبیل و عسل

مواد لازم:

پیاز متوسط ۲ عدد

آب نیم لیتر

زردچوبه یک قاشق چای خوری

ریشه زنجبیل ۵۰ گرم

عسل ۲ قاشق مرباخوری (۵۰ گرم)

طرز تهیه:
قبل از هر کاری نیم لیتر آب بجوشانید. زمانی که آب جوش آمد پیازهای تمیز و شسته و خورد شده، زنجبیل رنده شده و دو قاشق عسل و زردچوبه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم بپزند و نصف بیشتر آب آن تبخیر شود. هر از گاهی مواد را هم بزنید تا به مرور نوعی شربت حاصل شود. به تدریج که مواد غلیظ و پیازها کاملاً پخته شدند زیر شعله را خاموش کرده و در ظرف را بگذارید. اجازه دهید مواد به مدت یک ساعت بماند تا خواص تمام مواد آزاد شود.
در مرحله بعد لازم است که محتویات این ماده را صاف کنید تا شربتی با بوی کمابیش تند حاصل شود. نگران طعم نوشیدنی تان نباشید چون طعم آن دل چسب تر از بوی آن است.
این نوشیدنی را داخل شیشه ریخته و در محلی خنک و دور از نور آفتاب نگهداری کنید. می توانید نوشیدنی تان را داخل یخچال قرار دهید اما بهترین روش نگهداری آن دمای محیط است. در این صورت نوشیدنی تان نه زیاد خنک و نه گرم خواهد بود.
می توانید این اکسیر پاک کننده ریه ها را صبح، بعدازظهر یا شب بنوشید. کافی است که هر بار دو قاشق میل کنید. بهتر است یک قاشق صبح زود و به صورت ناشتا میل شود. خواهید دید که بعد از مدتی با مصرف این اکسیر احساس بهتری خواهید داشت. چون ریه هایتان تمیز و سم زدایی می شود.

۲_ آب سم زدای لیمو، نعناع و خیار

مواد لازم:

یک پارچ آب

۶تا۱۰ تکه خیار برش داده شده

نصف یک لیمو

یک مشت کوچک برگ های نعناع

طرز تهیه:
این مواد را باهم ترکیب بنماییدو اجازه دهید یک شب بمانند تا طعمشان جذب شوند.

۳_ معجون سبزیجات با عسل

مواد لازم:

آب یک دسته سبزی شاهی

۳ سانت ریشه زنجبیل تازه

۵ عدد ساقه کرفس

یک چهارم فنجان ، پیاز

یک قاشق غذا خوری عسل

طرز تهیه:
آب تمام عناصر ذکر شده را با هم مخلوط کنید و سپس عسل را به آن بیفزایید و این ترکیب را به مدت یک هفته هر روز بنوشید.
_ سیر و آویشن

این ترکیب درمانگر باعث سم‌زدایی از ریه‌ها می‌شود. ترکیب خواص سیر با اثرات ضدعفونی‌کننده آویشن سلامت ریه‌ها را ارتقا می‌دهد.
مواد لازم:

سیر ۱۰ حبه

آویشن تازه ۳ شاخه

روغن‌زیتون به میزان لازم

روش تهیه:
حبه‌های سیر را در هاون بکوبید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس برگ‌های آویشن را افزوده و دوباره بکوبید تا هر دو مخلوط و یکدست شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای تمیز بریزید و روی آن روغن‌زیتون بکر بریزید، به‌طوری‌که سطح آن را بپوشاند. اجازه دهید ترکیب حاصل یک‌شب کامل بماند.
روش استفاده:
یک قاشق چای‌خوری از آن را به‌صورت ناشتا میل کنید. روز بعد نیز می‌توانید به همین میزان از ترکیب میل کنید. بعد از دو هفته مصرف اثرات آن را روی ریه‌ها و دیگر ارگان‌ها خواهید دید.

قلیان های مفید برای ریه

اگر از قلیان به نحو صحیح استفاده شود، نه تنها ضرری به بدن انسان نمی‌رساند، بلکه می‌تواند برای ریه‌ها مفید نیز باشد، به‌ عنوان مثال که اگر در مخزن شیشه‌ای قلیان از عرق نعنا استفاده شود و بخارات آن وارد ریه‌ها شود، می‌تواند برای ریه مفید واقع شود.
می توان از سایر ترکیبات و عرقیات آرام‌بخش یا مقوی ریه مانند اکالیپتوس (ضدعفونی‌کننده)، اسطوخودوس (نیروبخش و آرمش‌بخش اعصاب)، لیمو (نشاط‌آور)، شیرین‌بیان (از معروف‌ترین داروها برای درمان سرفه، سل و مشکلات ریوی) و بسیاری از گیاهان دارویی دیگر بهره برد.
همچنین در شیشه قلیان می توانید عرق آویشن بریزید. با کام گرفتن، بخارها به موضع مورد نظر می رسد.
قلیان عرق بیدمشک برای مغز بسیار مفید است و ریه و مغز را گرم می کند و نشاط می دهد.
از قلیان عرق نعناع همراه با گلاب نیز می توانید برای پاکسازی و افزایش حجم ریه استفاده کنید.

https://tabaye.ir/cleansing-the-lungs-from-cigarette-and-hookah-smoke/

//////////////////////////////////////////////

ریه
ریه، سرد و تر و دارای رطوبته. بیماری‌های ریه یا سرد و تر است یا سرد و خشک و بیماری گرم ریه کم دیده می‌شود
سینه پهلو
• اگر بلغم منتشر در سینه متبلور شد سینه پهلو ایجاد می‌شود. یکی از راه های درمان آن تعریق است که بوسیله‌ی پوشش‌های گرم و خوراک‌های گرم، بدن را وادار به عرق کردن می‌کنیم.

آب آوردن ریه
• اگر بلغم در ریه ، بافت ریه مملو از خلط سرد شده و حجم هوا گیری کم می‌شود که اصطلاحاً گفته می‌شود ریه آب آورده است؛
آسم، برونشیت
البته بیماری‌های دیگر ریه نیز مانند آسم، خلط زیاد ریه برونشیت و سرفه‌های خلطی به علت افزایش بلغم بوده که برای درمان آن‌ها باید از داروهای بلغم زدا استفاده کرد.

@tebiirann