آخرین مطلب

بادام شیرین و روغن بادام و محاسن آنها با نگاهی به طب سنتی چیست

بادام شیرین و روغن بادام داروی بسیار ویژه برای سه خلط بدن

 بادام شیرین در منابع طب ایرانی در درجه اول گرم و تر دانسته شده است و از این رو در مقادیر متعارف، برای هیچ یک از مزاجهای هشتگانه صِحّی زیانی ندارد و موجب دگرگونی مزاجی نمی شود.

بادام حفظ کننده نیروهای سه گانه بدن (نیروی حیاتی در قلب، نیروی نفسانی در مغز و سیستم عصبی، و نیروی طبیعی در کبد) است.

حکیم اعظم خان چشتی در کتاب گرانقدر اکسیر اعظم توصیه می کند که هر شب پیش از خواب هفت عدد بادام شیرین با مقدار هموزن آن نباتِ کوبیده، آمیخته شده و میل گردد. 

این ترکیب حفظ کننده بافت عصبی مغز است و برای همگان به خصوص کسانی که به کارهای فکری می پردازند (مانند دانش آموزان و دانشجویان، نویسندگان، مترجمان، هنرمندان، مدیران پرکار، متصدیان امور مالی و …) سودمند است.

کسانی که دچار دغدغه مستمر ذهنی و خستگی عصبی هستند نیز از این ترکیب بهره بسیار می برند.

برای کسب نتیجه دلخواه این ترکیب باید به طور متوسط چهل شب مصرف شود.

http://www.tandorostan.org/descriptionlink/98/%D8%A8%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86/default.aspx

سایت تندرستان

کانال تجارب طب اسلامی و ایرانی:
🟢روغن بادام شیرین 🟢

◽️روغن بادام شیرین همانند بادام که برای اکثر افراد عارضه ایجاد نمی کند، مطابق طبع بوده وبرای اغلب افراد مفید است. می توان گفت که شایع ترین روغن مورد استفاده در طب سنتی است.

◽️به دو صورت خوراکی وموضعی کاربرد دارد. حرارت زیادی نداشته و با اغلب پوستها سازگار است. رطوبت بخش بسیار خوبی است…

◽️و از آن جاییکه بدن ما به رطوبت کافی نیاز دارد در مواقعی نظیر روزه داری، ورزش، استرس ها، کم خوابی و بیخوابی و فصول گرم سال که پوست ومخاط رو به خشکی می رود یکی از بهترین راههای کاهش خشکی، مصرف خوراکی روغن بادام شیرین حدود یک الی سه قاشق غذاخوری در روز است.

◽️همچنین در مواردی نظیر یبوست یا افرادی که دچار التهاب یا خونریزی دستگاه گوارشی هستندیا زخم مقعد (شقاق) دارند، مصرف آن هر هشت ساعت یک قاشق غذاخوری (نیم ساعت بعد از غذا) توصیه می شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari

🔆💠🔅💠﷽💠🔅
🔴 کاربردهای طبی روغن بادام شیرین

✍️ از آنجا که #ناف و بند ناف به کبد و از کبد به تمام اعضای انسان متصل است، چکاندن #روغنبادامشیرین داخل ناف و #ماساژ در جهت عقربه‌های ساعت با این روغن منافع و خواص بی‌نظیری برای بدن دارد، از جمله:

دافع #سودا رفع #یبوست، کاهش #دردهای_شکمی و #نفخ و بهترین گزینه جهت فعال‌شدن و تحریک روده‌ها برای رفع یبوست نوزادان

بسیار مفید برای #رطوبتبخشی به افرادی که دارای #کبدگرم هستند و نمی‌توانند داروهای گرم مصرف کنند ولی در عین حال معده سردی دارند درمان #حساسیت‌های_پوستی، خشکی پوست، اگزما، خارش، کهیر، صدف، آبله مرغان با رطوبت بخشیدن به بدن

بازشدن چین و چروکهای صورت، رفع تیرگی #پوست، درخشندگی پوست و مقاومت پوست در مقابل آفتاب سوختگی و حتی سوختگی پای نوزاد رفع خشکی پوست سر، #ضدشوره سر

چکاندن ترکیبی از روغن بادام شیرین + #روغننارگیل داخل ناف باعث #تنظیمهورمونهای_زنانه می‌شود

☜【طب شیعه】

       🍏 @tebshia20🌿

////////////////////////////////////////////////////

🟢روغن بادام شیرین (بخش دوم)🟢

🔷در ایام بارداری که نمی توان از ملین های قوی استفاده نمود و یبوست نیز در این دوران شایع است کاربرد فراوانی دارد. برای رفع خشکی مخاط می توان دو تا سه بار در روز یک قطره روغن را در هریک از سوراخهای بینی چکاند.

🔷در برخی موارد گرفتگی بینی یا خون دماغ هم این تجویز موثر است. یکی از اعمالی که امروزه زیر نظر پزشک انجام می گیرد حقنه (تنقیه) است که در طب سنتی نیز سابقه دارد.

🔷طی این عمل داروی خاصی مستقیما به روده وارد می شود تا از طریق آن جذب شود یا جهت پاکسازی روده و یبوستهای بسیار مزمن وشدید به کار می رود که در این عمل نیز روغن بادام (بخشی از مایعی که وارد روده می شود) کاربرد دارد.

🔷این روغن بصورت موضعی برای پوستهای خشک، بیماری پسوریازیس (صدف)، اگزما، خشکی مفاصل، درد مفاصل بصورت موضعی همراه با ماساژ نواحی مزبور بسیار نافع است .