آخرین مطلب

ماسک و مضراتش

♨️ سخنان دکتر ابراهیمی (استاد دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله) در مورد عواقب جبران ناپذیر ماسک

💢عوارض ماسک از زبان دکتر ابراهیمی :
۱️⃣ ماسک قابلیت مهار کردن چنین ویروسها را ندارد
۲️⃣ ماسک باعث فشار خون میشود
۳️⃣ هیپوکسی
۴️⃣ عوارض قلبی و عروقی
۵️⃣ مشکلات تنفسی
۶️⃣ حساس شدن ریه و ضعف سلولهای دفاعی آن
۷️⃣ تجمع آلودگیهای ویروسی و باکتریایی و برگشت دادن آن به بدن

دکتر سید محمود ابراهیمی :
🔹اینکه با ماسک اجباری و اشاعه گزارشات روزانه به جامعه (کروناهراسی) و امیدسازی با تولید واکسن و حتی انجام کارهای پلاسما درمانی و سلول درمانی به جنگ با چنین ویروسی رفته ایم، روشی کاملاً اشتباه، کاملاً ناکارآمد و پر عواقب است که از آن افتادن از چاله به چاه تفسیر می شود.

🔹به شرح بالا، ماسک قابلیت مهار شیوع چنین ویروسهایی را ندارد و اجباری کردن آن نیز یک خطای پرعواقب است. ماسک برای فعالیتهای مقطعی و در شرایط خاص است. ماسک برای استفاده مداوم و در نقش مهار شیوع ویروس نه تنها کارایی چندانی ندارد، بلکه استفاده مداوم و اجباری از آن برای سلامتی افراد و جامعه بسیار مضر است. استفاده مداوم از ماسک هم فشارco2 خون و هم فشار Co2 جلوی بینی را افزایش می دهد و باعث هیپوکسی میشود.

🔹لذا بدن برای جبران هیپوکسی، تعداد ضربان قلب را بالا میرود که تدوام آن عوارض قلبی و عروقی و حتی مشکلات تنفسی را سبب میشود و این افزایش ضربان قلب برای افرادی که سابقه سکته دارند یا گرفتی رگ ناشی از چربی خون بالا دارند، بسیار خطرناک است.

🔹مضافاً اینکه کروناویروس باعث ایجاد امبولی ریوی و لخته های خون در برخی مبتلایان شده است که سکته های قلبی و مغزی را رقم زده است که استفاده از ماسک برای این افراد نیز خطرناک است. استفاده از ماسک بصورت مداوم با افزایش فشار Co2 جلوی بینی ، ریه افراد را نیز حساس می کند و سلولهای دفاعی آنرا ضعیف می کند. ماسک باعث تجمع آلودگیهای ویروسی و باکتریایی دفعی جلوی بینی می شود و باعث برگشت آن عوامل دفعی، به بدن خود فرد میشود که می تواند هم وضعیت فرد مبتلا را بدتر می کند و هم شیوع عفونتهای باکتریایی در افراد شود.

منبع:
https://www .alef .ir/news/3990428087.html