آخرین مطلب

رطوبات مغز بر مبنای طب سنتی

بفرمایید سلامتی:
🟢 افزایش رطوبت مغز 🟢

🔸درصد رطوبت و انعطاف پذیری این مغزها نسبتا افزایش یافته است. معمولا در افراد با مزاج ذاتا رطوبتی و یا افرادی که در مصرف چیزهای تر (آب و لبنیات زیاد، میوه های آبدار) زیاده روی کرده اند بیشتر دیده می شود. توقف طولانی در محیط های رطوبتی (کنار دریا) هم می تواند منجر به رطوبت زیاده از حد مغز شود.

🔸از علائم آن می توان به پف آلودگی صورت و چشم ها مخصوصا صبح ها بعد برخواستن از خواب، فراموشی سریع حتی یک صفحه کتاب بلافاصله پس از خواندن، ضعیف شدن شدید حواس یا بدون حس شدن در برخی موارد (بویایی، لامسه و …)، صاف و لخت بودن موها (به دلیل انعطاف پذیری زیاد) و نیز بور و خرمایی بودن آن ها، آب ریزش یا ترشحات زیاد بینی و چشم، و داشتن خلط ته حلق اشاره کرد.

🔸خواب زیادی منجر به تری مغز نیز می شود. همچنین تری بیش ازحد هم منجر به خواب زیاد می شود. اصطلاح خواب، خواب می آورد کاملا درست است یعنی هرچقدر بیشتر بخوابیم، بیشتر خوابمان می گیرد. از سوی دیگر هر چقدر بیداری بکشیم، بی خواب تر خواهیم شد. این افراد، دارای روحیات آرام و سازگار و منعطف هستند و تقریبا با همه سازگاری می کنند.

🆔️@DrMirghazanfari

🟢راه های پیشگیری از افزایش رطوبت مغز🟢

🔸توقف طولانی نداشتن در مناطق سرد یا مرطوب از نکات کلیدی است مخصوصا هنگام خواب و علی الخصوص وقتی که سر در محل سرد و رطوبتی و بدون کلاه و سرپوش باشد. بنابراین از قدیم توصیه شده سر را هنگام خواب بپوشانید .

🔸اشخاص مستعد، می توانند هنگام خواب، سر خود را به سمت بخاری و شوفاژ قرار دهند. باد سرد و یا حاوی رطوبت نباید مستقیما به سر بخورد. پرهیز از خوردن و آشامیدن موارد دارای مزاج سرد و تر، از نکات مهم دیگر می باشد؛ مثلا ماست و دوغ، ترشیجات، میوه های ترش یا آبدار، آب زیاد و امثالهم.

🔸خوردن نوشیدنی یا غذای گرم پیش از خواب و پس از بیداری توصیه می شود؛ به عنوان مثال خوردن مویز، عسل، شیره انگور برای این افراد خوب است. همچنین ماساژ سر و صورت با روغن های گرم همچون بابونه و بادام شیرین و چکاندن آن به داخل بینی نیز برای این اشخاص مفید است. برخلاف افراد با مزاج گرم، شادی و هیجان برای صاحبان مغز سرد و تر خوب است تا از حالت سردی و تری مغز فاصله بگیرند. خواب طولانی برای این اشخاص مضر می باشد و بهتر است خواب را منقطع کنند.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari