آخرین مطلب

بارداری و مشکلات آن ها بر مبنای طب سنتی

🟢رفع برخی مشکلات در بارداری (بخش دوم)🟢

🔸هنگام خونریزی یا لک بینی، ابتدا بررسی های لازم تشخیصی طب نوین انجام شود. اگر با طب نوین، خطرناک تشخیص داده نشد و برطرف نشد می توان از دستورات طبی زیر استفاده کرد؛ استفاده از جوشیده داروهای قابض غیرخوشبو (عدس، پوست انار، گلنار، مازو، بلوط) به صورت آبزن (نشستن در آن)، استفاده از ضمادی با ترکیب مازو، گلنار، پوست انار و سرکه به صورت پخته و کوبیده بر زهار.

🔸برای برطرف کردن طپش قلب و ترس و وحشت، آشامیدن جرعه جرعه آب گرم، ورزش معتدل، جوشانده برگ گاوزبان و کمی دارچین، بوییدن گلاب و سیب و به تازه و خوردن آب سیب و به توصیه می شود. برای رفع احساس کشیدگی در عضلات شکم و پشت، مصرف غذاهای زود هضم شونده، ماساژ محکم و قوی عضلات و پشت و گردن و کتف و بازو، مالیدن روغن گل سرخ یا بادام شیرین یا نارگیل به بدن در حمام توصیه می شود.

🔸در صورت احساس باد در معده و روده، مصرف زیره، رازیانه، هل (پودر همراه کمی شکر یا شیره آنها)، کم کردن غذا و حرکت معتدل توصیه می شود. همچنین می توان زیره سبز را در سرکه یکی دو روز خواباند تا مزاجش تعدیل شده (اوج گرمی آن شکسته شود)، خواص سرکه را هم بگیرد و برای همه مزاج ها مناسب شود، زیره را از سرکه درآورده بگذاریم خشک شود، کمی تفت داده و با کمی شکر پودر شود.

🔸۲۰ دقیقه بعد از صرف غذا (مخصوصا غذاهای نفاخ)، یک قاشق مرباخوری از پودر را روی زبان ریخته و با آب دهان، آرام آرام قورت داده شود. فرمول دیگر وجود دارد که به آن جوارش نیز گفته می شود: زیره کرمانی را در سرکه ریخته و بعد از یک شبانه روز صاف و خشک شود. یک پیمانه از زیره، یک پیمانه کندر بعلاوه یک پیمانه مرزه را نیم کوب کرده و هر بار ۲ گرم (یک قاشق کوچک) بعد از غذا میل شود.

📣به کانال «بفرمایید سلامتی» بپیوندید

👇👇👇
@DrMirghazanfari